Sport

PRVACI SA STILOM Dubrovčani najbolji, Maro Franić pomeo konkurenciju

Spektakularnim utrkama za prvenstvo Hrvatske u Mađarskoj na Hungaroringu završena je automobilistička sezona. Donosimo osvrt na sezonu dvostrukih državnih prvaka AK Dubrovnik Racing.

Preteško bi bilo reći da ih je prošla sezona naljutila, ali činjenica da su lani izgubili naslov prvaka Hrvatske na brdskim stazama zasigurno je motivirala. Već na zajedničkoj večeri zadnjeg dana prošlogodišnje sezone sami su sebi (a samim tim i svim ljubiteljima automobilizma u Dubrovniku i šire) obećali da će se vratiti sa stilom. Auto klub Dubrovnik racing je tako ove godine od samog starta konkurenciji bio nedostižan. Kako u vožačkom, tako i u logističkom smislu. Osvojili su i krug i brdo, ukupno 22. titulu prvaka Hrvatske.
Kada je krug u pitanju prvo ime sezone svakako je Maro Franić. Pobijedio je u svih šest utrka, bez obzira na vremenske uvijete, pa čak i pod hendikepom da je na posljednjoj kišnoj utrci imao pogrešan odabir guma, a što je opet bio zalog za budućnost. Naime, zahvaljujući prednosti ostvarenoj u prethodnim utrkama mogao si je priuštiti testiranje guma za sljedeću sezonu. A to dovoljno govori o šampionu.
– Za ovu sezonu koncentracija je bila na kružne utrke i taj sam cilj ispunio. Cijeli tim, uključujući i mehaničare je funkcionirao savršeno i samo smo u Slovačkoj imali problem s kvačilom, ali i to je riješeno na vrijeme. Već danas krećemo u pripreme za sljedeću sezonu. Moj fokus će ponovi biti krug. Naime, najavljuje se da ćemo za PH uz Grobnik dogodine voziti još četiri euro utrke. Uz Slovačku i Mađarsku govori se o Austriji (Red bull ring) i Brnu. Pobjeda u sljedećoj sezoni bi mi donijela zlatnu kacigu – rekao nam je Maro Franić po povratku iz Mađarske.

Od kvarova do zlatne kacige
Đivo Franić je s automobilom koji je bio pripremljen za brdske utrke u kojima je osvojio naslov prvaka u grupi N sve do odlaska u Mađarsku imao šansu za borbu za naslov i na krugu. Na prvom treningu je bio najbolji, ali pri povratku u boks motor je otkazao poslušnost čime je njegova sezona bila završena, ali ciljevi ispunjeni.
Prepoznali su Dubrovčani kvalitetu mladoga Nikole Radnjića i doveli ga u svoje redove. Uz neospornu kvalitetu, oduševio je momčadskim pristupom, posebice u posljednjoj utrci sezone na krugu. Nemojmo zaboraviti da je ovo godina u kojoj je član Dubrovnik racinga Laszlo Szasz deveti put zaredom osvojio naslov državnog prvaka što mu donosi dijamantnu kacigu, što ga stavlja uz bok samo legendarnog Nika Pulića koji je također vozio za klub u ovoj sezoni i nastupima na brdu doprinio rezultatu.
Posebno treba istaknuti Mirka Penda. Na prvoj utrci u Skradinu prepolovio je svoga Citroena. Mnogi bi odustali od sezone, a on je samo pola sata nakon izlijetanja i udarca u stablo izjavio da bi vozio i drugu vožnju, samo da ima s čim. I tu se opet pokazao momčadski duh Dubrovnik racinga. Još jedan nadareni vozač Maroje Batina dao mu je svoj automobil za kružne utrke i omogućio Pendu nastupe, dok je sam vozio brdo. Recimo i kako je Pendo u Mađarskoj osvojio jedno prvo mjestu.

Sve prave zaljubljenike u automobilizam uz TV ekrane je prikovao i Žarko Knego koji ovoga puta, zbog poslovnih obaveza, nije bio na Hungaroringu, ali je tamo nastupao lani u TCR-u. I njegov doprinos u ovogodišnjim rezultatima je itekako značajan. Naime, Knego je zbog posla morao odustati od Hungaroringa i tako je izgubio naslov prvaka. No, Dubrovnik racing ima još dvije perjanice u toj grupi. Biznismen iz Slavonije Zoran Kotromanović je postao prvak po treći put i osvojio ‘zlatnu kacigu’, a bio je bolji od klupskog kolege Veljka Bubičića.
– Svi ovi rezultati su realno stanje kvalitete AK Dubrovnik racing. Lanjski problemi o kojima se toliko pisalo zapravo nisu bili naša krivnja, stoga smo sjeli, dogovorili se i još jače ušli u ovu sezonu i pokazali svima kako stvari realno stoje. Nemamo namjeru stati. Dapače! Svi se nadamo da će ova korona napokon prestati i da će nam se omogućiti normalni uvjeti za rad naših privatnih tvrtki. Mi sami iz privatnih izvora pokrivamo gotovo 90 posto troškova sezone – rekao nam je Maro Franić.

Ljepša budućnost
Uza sve nedaće zbog Koronavirusa, članovi AK Dubrovnik racing će ovu sezonu pamtiti i po preranom odlasku Isztvana Kavecza Bonga čovjeka koji je sedam godina bio dijelom ove velike obitelji.
– Dragi prijatelju, nikad zbogom, samo doviđenja. Ostat ćeš upamćen kao legenda Auto kluba Dubrovnik Racing i hrvatskog automobilizma. Vozi sada na nekim lijepšim stazama! – napisali su članovi kluba opraštajući se od svog Bonga.
Najboljim hrvatskim automobilistima, naravno i vodstvu Saveza, treba odati priznanje da su u ovakvim uvjetima pandemije uopće uspjeli organizirati sezonu. A potom i dodati kako su u kalendar, uz naš Grobnik, uvrstili kružne utrke na svjetski poznatim stazama u Slovačkoj (Slovakia ring) i Mađarskoj (Hungaroring). Na početku sezone se nije znalo hoće li je uopće biti, a na kraju se ispostavilo da je baš u ovoj godini učinjen iskorak. Sve kružne utrke bile su popraćene TV prijenosima, a što je putokaz i mnogim drugim sportovima. Zanimljivo, u godini u kojoj zbog objektivnih okolnosti nije bilo tradicionalne brdske utrke u Dubrovniku i vozači i automobilistički fanovi su istinski uživali u sezoni.
Kolika je organizacijska širina i kvaliteta AK Dubrovnik racinga u svim segmentima dovoljno govori podatak da su Dubravko Čikor, Nikša Stahor i Juraj Popović bili čelni ljudi na prve dvije brdske utrke u Skradinu i Malačkoj. Tamo su nastupila najpoznatija i najbrža imena europskog brda.

I za kraj još ljepša perspektiva. Zahvaljujući ulaganjima Grada Dubrovnika u cestovnu infrastrukturu, ali i trudu i radu svih članova kluba, automobilizam dobiva fantastičnu priliku.
Kao što su sami sebi lani obećali duplu krunu, tako su i ove godine istu energiju usmjerili na organiziranje nove brdske utrke na novoj cesti prema Pobrežju. E, to će biti spektakl…

KLUBOVI IZ ŽUPANIJE Povijesni uspjeh AK Ragusa racinga
Od ostalih predstavnika Dubrovačko neretvanske županije istaknimo kako su na ovu daleku trku u Mađarsku ‘potegnuli’ i vozači AK Ragusa racing koji su potvrdili drugo mjesto u PH na kružnim stazama, što je najveći uspjeh u povijesti kluba. Također, su svoga predstavnika imali i AK Župa dubrovačka, te AK Racing Ploče.
Objavljeno u tiskanom izdanju DuLista, 28. listopada 2020.

Pročitajte još

RAPSODIJA U POLJUDU Fantastična izvedba Jugaša

Dulist

[VIDEO/FOTOGALERIJA] Rukometni spektakl u ‘režiji’ RK Ardiaei

Dulist

PRAZNIK RUKOMETA U PETAK NA MLJEKARI Župski ratnici: Dignimo kantu zajedno!

Dulist

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija