Aktualno

PROVJERILI SMO NAKON RASPRAVE MEĐU VOZAČIMA Koliko je ograničenje brzine kroz Brsečine?

Koliko je ograničenje brzine kretanja vozila na državnoj cesti D8 kroz Brsečine, na dionici gdje se brzina nadzire kamerama? Pitanje je to koje je izazvalo raspravu među dubrovačkim vozačima na društvenim mrežama. I dok bi jedni mogli obnoviti znanje o prometnim pravilima, drugi sasvim dobro njima barataju. Ima i onih koji su u svoj stav sigurni zbog aplikacija koje vozače upozoravaju na nailazak kamera za nadzor brzine, no ni podaci dijela njih, ako je suditi po objavama korisnika, nisu sasvim točni.

— Uvijek prođem 80 i kusur onuda, nikad kaznu nisam dobio. U smjeru prema Dubrovniku na izlazu iz onog usjeka je prekriženo 50 i nema novog ograničenja… Znači 90 se može, otvoren put koliko ja mislim…. ili će me iznenaditi jedno 50, 60 čestitki jedan dan – napisao je jedan od vozača koji se uključio u raspravu na društvenim mrežama. Drugi je pak naveo kako su prometna pravila i znakovi mjerodavni.

— Pošto nema oznake mjesta (žuti pravokutni znak s imenom – ne ona žuta strelica, to je putokaz) niti znaka koji ograničava brzinu onda je dozvoljena brzina 90. Iskreno, tu nikad ne vozim 90 nego nešto sporije upravo zbog raskrižja, blagog nepreglednog zavoja i činjenice da mi se dogodilo nekoliko puta izlijetanje nekog ispred mene sa sporedne ceste i oduzimanje mog prava puta… Ali prometna pravila i znakovi kažu 90 – naveo je jedan od vozača.

90 ili 70?

U raspravi se, napisali smo, pozivalo i na aplikacije. I dok je jedan vozač naveo kako je brzina kroz Brsečine po jednoj od aplikacija 90 kilometara na sat, drugi ga je pokušao opovrgnuti ističući kako je ograničenje ipak 70 km/h i to, uvjeren je – provjereno. Čak je dodao kako je nekim vozačima, od kad su postavljene kamere došle kazne zbog brzina od 80 i nešto km/h.

— Ja bih ih do sada skupio 30-tak u zadnjih 2 mjeseca. Uvijek tuda vozim cca 85. Znak priključne ceste ne ograničava brzinu, nego upozorava na oprez. Dionica nije označena znakom naseljenog mjesta, nego putokazom u mjesto, a znakova ograničenja brzine ima samo pred bogenima – nadovezao se na tu ‘provjerenu’ informaciju jedan od vozača. Drugi ga je pak upitao gdje je znak za ograničavanje brzine na 70 km/h na tom dijelu ceste? Dok ga ne pokaže, dodao je, vrijedi ograničenje brzine za ceste izvan naselja – 90km/h.

A Kupari?

Ovakva, odnosno slična rasprava već se nekoliko puta razvila i oko ograničenja brzine na dijelu magistrale niz Kupare gdje se brzina također nadzire kamerama. Kupari nisu zaobiđeni ni ovog puta.

— Ograničenje je 42,3 jer svi voze toliko kad prolaze pokraj kamere unatoč tome što ja svaki put prolazim 70–80 km/h i bez ikakvih kazni sve vrijeme. Ograničenje je 90 kao u Kuparima, ali se i tamo vozi još sporije od 40 – naveo je jedan sudionik rasprave.

— Sa završetkom naseljenog mjesta (prekrižen znak mjesta) počinje ograničenje brzine od 90 km/h, osim ako nema drugog znaka koji ograničava brzinu – objasnio je svima jedan od vozača. Neki su znakove provjerili još jednom na terenu.

— Jutros sam prošao kroz Brsečine prema gradu i baš gledao hoću li kakav znak vidjeti. Zadnji koji sam vidio, nakon izlaska iz ona dva bogena je prestanak ograničenja na 50 km/h. I uz magistralu nije naseljeno mjesto nego ne postoje kuće s obje strane ceste niti je znakom regulirano – zaključio je. Kako bismo otklonili svaku sumnju te stavili točku na ‘i’ ovakvim raspravama od Policijske uprave dubrovačko neretvanske zatražili smo odgovor na pitanje koliko je ograničenje brzine kretanja vozila na obje lokacije – u Brsečinama i Kuparima, na dionicama gdje su postavljene kamere, i to u oba smjera. Odgovor na oba naša pitanja glasi – 90 kilometara na sat! Iz Policije su nam također naveli kako u posljednja tri mjeseca zbog prekoračenja brzine kretanja u Brsečinama nije bilo zabilježenih prekršaja pa samim time niti ispisanih kazni.

Najčešći uzrok nesreća

Brzina je inače, prema podacima Ministarstva unutarnjih poslova, najčešći uzrok prometnih nesreća. Statistike govore da je svaka treća prometna nesreća prouzrokovana nepropisnom ili neprilagođenom brzinom. Nepropisna brzina je, napominju iz MUP-a, nepoštivanje ograničenja brzine izraženih prometnim znacima ili prometnim pravilima, dok se pod terminom neprilagođene brzine smatra upravljanje vozilom koje nije prilagođeno stanju kolnika, karakteristikama prometnica, gustoći prometa i dr. Brzina kretanja vozila u naselju je ograničena na 50 kilometara na sat, iako se prometnim znacima ograničenje brzine može na primjer smanjiti na 40 ili povećati na 60 kilometara na sat. Brzina izvan naselja ograničena je prometnim pravilom na 90 kilometara na sat, iako se ona radi određenih sigurnosnih razloga, može i smanjiti.
Svi vozači motornih vozila, napomenuli su svojevremeno iz MUP-a, dužni su poštivati brzinu kretanja svog vozila sukladno ograničenjima brzina kretanja u naselju i izvan naselja. Također, dužni su pratiti događaje na prometnici, postavljenu prometnu signalizaciju, stanje kolnika i vremenske prilike te u skladu s time prilagoditi brzinu kretanja svog vozila.

AFR

Iz tiskanog izdanja DuLista od 27. listopada 2021.

Pročitajte još

MOLBA DUNDA IVA Ako ovo pročita gospar koji mi je donio takujin, neka mi se javi!

Dulist

OBAVIJEST IZ ELEKTROJUGA Radovi u Sustjepanu odgođeni za sutra

Dulist

BRAVO MAJA I MIRKO, BRAVO SVI! Kupljen je još jedan prijeko potreban uređaj za bolnicu

Dulist

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija