Aktualno

Promjene u okolini mogu biti prilika za novu poslovnu ideju

djir stradun posao 17 03 2017 5

Dobra ideja često je ono što čini razliku između uspješne i neuspješne poslovne priče. Ona stoji na putu između problema korisnika koji pokušavamo riješiti i tržišta na kojem se želimo dokazati. Iako se to ponekad čini kao jednostavan i trenutan proces, nerijetko je potrebno testirati jako puno ideja kako bi se riješio problem. Kako je izgledao taj put za uspješne osječke poduzetnike, mogli su saznati polaznici webinara BizHack Startup Caffe u organizaciji HGK i uz podršku Lean startup Hrvatske. Cilj ciklusa događanja je okupiti domaće poduzetnike i one koji to žele postati s ciljem razmjene informacija, iskustava i znanja te međusobne pomoći pri lakšoj realizaciji poduzetničkih pothvata. Tema jučerašnjega online okupljanja bila je “Od ideje do tržišta”.
Kada netko želi pokrenuti vlastiti posao, često se nađe pred zidom jer ne može dovoljno dobro definirati problem koji želi riješiti ili ideju koja bi trebala biti odgovor na taj problem. „Potrebno je pronaći društvo i okolinu koja kreativnošću, pozitivom i ima osjećaj za budućnost, a i promatrati promjene koje se događaju u svijetu. Nove prilike nastaju s tim promjenama,“ rekao je poduzetnik i jedan od osnivača organizacije Lean Startup Hrvatska Filip Stipančić.
Nakon problema i ideje te prije izlaska na tržište, slijedi razvoj proizvoda i razvoj korisnika, tj. definiranje profila. Svoj put kroz taj proces podijelio je i Ivan Jelušić, osnivač tvrtke ORQA, koja se bavi razvojem i istraživanjem prijenosa videa niske latencije u području upravljanja dronovima i autonomnim vozilima.
„Postojeća rješenja su imala nedostatke. Ulaganja su nam na početku bila velika, no bili smo i svjesni rizika jer postoji samo jedna šansa da to napravimo kako treba. Prvo smo kreirali prototip rješenja i to se pokazalo kao ispravan potez.,“ kaže Jelušić, dodavši da im je konkurentska prednost bila ta što su krenuli u razvoj prije drugih.
Martina Karalić, vlasnica obrta za proizvodnju prirodne kozmetike Boo.Lab, tijekom trudnoće je bila u potrazi za prirodnom i ekološkom kozmetikom. Nije pronašla zadovoljavajuće proizvode te ih je razvila sama, prvo za sebe, potom za obitelj i prijatelje, a onda i za tržište. „U prvim poduzetničkim danima od velike su mi pomoći bile razne institucije koje su poticale poduzetnike, a potom i događanja za umrežavanje na kojima se razmjenjuju ideje, motivacija, energija i riječi ohrabrenja kada krećeš u svijet poduzetništva,“ kaže Karalić, uz naglasak koliko je u tom procesu važno biti autentičan.
Čest motiv ulaska u svijet poduzetništva je i želja za slobodom i odmak od klasične korporativne hijerarhije, uz mladenački zanos i svijest o onome u čemu smo najbolji. Poduzetnička priča Borisa Rauša započela je osnivanjem tvrtke Bamboo Lab za web development i marketing. Do prvoga kupca u inozemstvu došao je preko poznanstva, usluge je isporučivao s visokom razine kvalitete, a potom je dobar glas odradio svoje. „Ideja sama po sebi je bezvrijedna i sve ovisi o tome što ćete napraviti s njom. Lansirajte nove stvari brzo, poslušajte feedback korisnika te poboljšajte interne procese kako bi klijenti u konačnici bili zadovoljni,“ kaže Rauš.

Pročitajte još

SIGURNOST U PROMETU I PLAVI TAKSI APELIRAJU ‘Ako piješ ne vozi, samo nazovi’

Dulist

I danas stižu cisterne, neugodni mirisi i dalje u dijelu vodoopskrbne mreže

Dulist

Atlantska plovidba povlači dionice sa Zagrebačke burze

Dulist