Aktualno

PRODAJA SE PRESELILA U VIRTUALNE VODE Raste kupovina u ‘dva klika’

Ima li istine u tome kako sve više koristimo blagodati online shoppinga? Protekla godina, ona ‘novog normalnog’ i ovaj je segment života prebacila sa stvarnog u virtualni svijet. Od ‘standardnih’ dobara kao što su odjeća, obuća, neki ‘gadgeti’ ili pak knjige pa sve do novih internetskih transakcija – sve je ‘otišlo online’. Pa čak i povrće! Tragom ove ideje istražili smo zapravo kako se kretala prodaja dobara u virtualnom svijetu te službene upite poslali trima najvećim dostavljačkim službama u našoj zemlji – Hrvatskoj pošti, DPD-u i GLS-u. Nažalost, do zaključenja ovog broja odgovor je stigao samo iz Hrvatske pošte.

Pandemija iz temelja promijenila navike

E-trgovina je iz godine u godinu bilježila kontinuirani trend rasta, a s izbijanjem pandemije taj trend je dosegnuo rekordne rezultate, istaknut će nam iz Hrvatske pošte.

— Pandemija koronavirusa iz temelja je promijenila kupovne navike, a novi trendovi kod dobrog dijela korisnika su se pretvorili u trajne navike. Veliki zaokret prema e-trgovini zahvatio je cijelu Hrvatsku uključujući i Dubrovačko-neretvansku županiju – napominju. Korištenje njihovih usluga je u porastu, a radnici su funkcionirali poštivajući epidemiološke mjere.

— Na području Dubrovačko-nere¬tvanske županije od početka pandemijske krize bilježimo značajan rast u paketnoj dostavi koja je bila veća za 10 posto u odnosu na razdoblje prije pandemije. Radnici Hrvatske pošte od početka pandemije nisu ni jedan dan stali s isporukama pošiljaka i pružanjem usluga u poštanskim uredima, a za vrijeme karantene bili su jedni od rijetkih koji su nastavili hodati ulicama u svim krajevima Hrvatske pa tako i na dubrovačkom području – naglasili su nam iz Hrvatske pošte te dodali i kako su, prateći njihovu uslugu Žuti klik, ‘locirali’ i koji su se to proizvodi zapravo najviše kupovali.

— Temeljem podataka naše internetske trgovine Žuti klik, s početkom pandemije izrazito je povećana potražnja za domaćim prehrambenim proizvodima, a pogotovo proizvodima OPG-ova te sredstvima za higijenu i čišćenje. Većina novih kupaca koje smo stekli za vrijeme karantene zadržali su naviku online narudžbi jer su im se svidjele prednosti takve kupovine, a dobre rezultate Žuti klik je bilježio kroz ostatak 2020. i ove godine – zaključuju iz Pošte.

Što se kupovalo?

Za detaljnije podatke o potrošačkim navikama tijekom 2019. i 2020. godine, dakle u razdoblju kada počinje pandemija, prvi lockdown i općenito, ‘novo normalno’, obratili smo se Državnom zavodu za statistiku te dobili zanimljive odgovore na pitanja o detaljima istraživanja o Internetu u kućanstvima kao i o tome što su najčešće korisnici Interneta kupovali putem Interneta u 2020. i 2019. godini.

Zanimljivo je primijetiti kako u razdoblju 2018./2019. godine rezultati istraživanja pokazuju da je došlo do bitnijeg porasta trgovine putem Interneta. Robu i usluge kupovalo je putem Interneta 45 posto internetskih korisnika, što je porast od 10 posto u odnosu na prethodnu godinu. Navike kupaca vrlo su slične onima od pret¬hodne godine; i dalje prednjači kupnja kućnih potrepština, odjeće i sportske opreme, ulaznica za priredbe, elektroničke opreme te dijelova za računala – istaknuli su nam iz Državnog zavoda za statistiku.

— Prateći učestalost kupnje i iznos novca koji ispitanici potroše pri internetskoj kupnji, možemo vidjeti da je 74 posto kupaca kupovalo 1 do 5 puta, dok se 45 posto transakcija odnosi na iznose do 750 kuna – dodaju u priopćenju. Prvi put su, nastavljaju u objavi, istražili razloge zbog kojih 55 posto korisnika interneta ne kupuje proizvode i usluge putem interneta.

— Većina korisnika istaknula je kako radije osobno kupuje robu u trgovini te želi uživo vidjeti robu koju kupuje. Znatan dio istaknuo je bojazan od prijevare ili zlouporabe te ih brine sigurnosni aspekt kupnje putem interneta. Preostali navedeni razlozi bili su zanemarivo zastupljeni – navode iz DZS-a.

Navike kupaca

2020. godina donosi zanimljive informacije, prenose iz Državnog zavoda za statistiku. Rezultati istraživanja pokazuju da nije došlo do bitnijeg porasta trgovine putem Interneta.

— Robu i usluge kupovalo je putem interneta 46 posto internetskih korisnika, što je porast od 1 posto u odnosu na prethodnu godinu. Navike kupaca pokazuju da se najčešće kupuje odjeća i obuća, telekomunikacijske usluge, računala i elektronički uređaji te računalni softver i igre – napominju iz DZS-a.
Prateći učestalost kupnje i iznos novca koji ispitanici potroše pri internetskoj kupnji, možemo vidjeti da je 64 posto kupaca kupovalo 1 do 5 puta, dok je 75 posto kupaca utrošilo do 2 000 kuna – dalje navode u svojim analizama. Ono što nas čeka su zanimljivi podaci iz 2021. godine, za koje vjerujemo kako će biti rekordni, odnosno kako će cijeli svijet pa tako i Hrvatska, u još većem postotku preći na online shopping. Hoće li to biti dobro ili loše, tek ostaje za vidjeti.

Iz tiskanog izdanja DuLista od 6. listopada 2021.

Pročitajte još

FRANKOVIĆ: Postigli smo dogovor, zastava će 6. prosinca biti podignuta na odašiljač na Srđu

Dulist

NA PUT IM STALE COVID MJERE Branitelji ove godine neće podići zastavu na ‘Toranj slobode’

Dulist

ZAČINIMO BOŽIĆ LJUBAVLJU Humanitarna akcija kuhanja bakalara na sv. Mihajlu

Dulist

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija