Dubrovačko-neretvanska županija izuzetno je razvedena i jako složena za povezivanje. Gotovo trećinu sredstava za subvencije ove godine smo osigurali za ovu županiju – kazao je pomoćnik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture kap. Nikola Mendrila na konferenciji za medije na temu održavanja obalnog linijskog prijevoza i povezivanja otoka s kopnom i međusobno.
– Povezanost je vječita i prevažna tema za otočane. Oblikovat ćemo zaključke i zadati rokove za ispunjenje zadataka. Analizirali smo svaki problem, od linije do linije, mjesta do mjesta, luke do luke. Svatko je rekao svoje probleme, neki od kojih se protežu već više godina. Odredit ćemo prioritete, ali i paralelno početi rješavati više problema – kazao je pomoćnik ministra Mendrila.
– Da bi se turizam na otocima razvijao, potrebni su nam veći i kvalitetniji brodovi, ali i isto takve luke. U tu svrhu angažirali smo velika sredstva, na primjer u Vela Luci gdje je potrebno 60 milijuna kuna za projekt luke koja bi zadovoljila potrebe otoka za idućih 20 godina, ali i povezala Lastovo s kopnom – istaknuo je Mendrila.
Naveo je i druge projekte u funkciji razvoja otoka, od pristaništa u Orebiću i pripadajuće spojne ceste do nove trajektne luke u Korčuli, koja bi omogućila pristajanje cruisera. Poseban izazov bit će dolazak autoceste do Ploča, što će dovesti do povećanja prometa. To će zahtjevati jačanje linija, ali i povećanje brodskih kapaciteta. Mendrila je posebno naglasio kako će se nastojati skratiti putovanje do Lastova (navodno traje i do 6 sati).
– Projekt informatizacije i uvođenje elektronskih karata i iskaznica radit ćemo s Agencijom za obalni i linijski prijevoz. Bit će to jedinstven sustav, kako bi olakšali kupnju karata, rezervaciju brodskih prostora, ali i kako bi otočani imali povlastice koje se ne bi mogle zloupotrijebiti – istaknuo je Mendrila.
Ivan Franičević, ravnatelj Agencije za obalni i linijski prijevoz, upozorio je kako na nekim linijama umirovljenici višekratno koriste iskaznice, pa se čini kao da su u isto vrijeme na dva mjesta.
Maja Markovčić-Kostelac, načelnica sektora za brodarstvo, kazala je kako će sustav informatizacije osigurati transparentnost, veću efikasnost prijevoza, ali i da bude prihvatljiv. Ponudit će pre-paid kartice i povoljnije tarife prijevoza, te omogućiti otočanima da povlastice koriste na jednostavniji i brži način.
– Sustav će u testnoj fazi biti već na jesen, a u punom obliku od iduće sezone. Uvodit će se fazno, počevši od splitskog plovnog područja. U pripremnoj fazi projekt će koštati tri milijuna kuna, ali kako je velikim dijelom implementiran u sustavu Jadrolonije, ti troškovi će biti znatno manji. Sustav je samoodrživ u financijskom smislu – kazala je Markovčić-Kostelac.
Dvije linije za Elafite u budućnosti bi mogla postati jedna linija s modernim i adekvatnim brodom, s manjom i racionalnijom potrošnjom. Brodovi bi u budućnosti trebali biti građeni u hrvatskim brodogradilištima.
Mendrila je kazao kako će se previsoke cijene trajekta na udaljenim linijama, poput Lastova, razmotriti. Smatra kako bi bilo produktivnije smanjiti cijenu, kako bi se prevezlo više vozila i više putnika, a što predlažu i sami stanovnici otoka.