Politika

Ovo su prijedlozi Kristića i Skvrce za spas turističke sezone u Dubrovniku

kristic skvrce

MOST-ov kandidat za gradonačelnika Maro Kristić i njegov kandidat za zamjenika Tonči Skvrce uputili su priopćenje na temu turističke sezone ususret Uskrsu. Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti.

-Desetak je dana do Uskrsa, blagdana koji je uvijek u ‘normalnim’ godinama obilježavao početak turističke sezone. Ovog Uskrsa, međutim, Dubrovnik, neće biti prepun turista, brodova za kružna putovanja ili pak dnevnih posjetitelja kao nekih prethodnih godina. Neizvjesna sezona uvjetovana pandemijom virusa COVID 19 neće se odraziti samo na Dubrovnik, nego i na ostala svjetska turistička odredišta, koji su svoj gospodarski rast i razvoj bazirali na turizmu. Kako bi ipak ublažili utjecaj pandemije na svoje gospodarstvo i ostali vidljivi na tržištu, odredišta diljem svijeta smišljaju načine kako potaknuti dolaske gostiju koji ispunjavaju epidemiološke uvjete, nudeći im razne vrste poticaja, tzv. Incentive-a. Cijela lepeza poticaja stoji tako na raspolaganju gostima koji se odluče posjetiti upravo takvo turističko odredište. Kako to, međutim, radi Dubrovnik ?

Copy paste

Prema prošlotjednoj prezentaciji Turističke zajednice grada Dubrovnika, aktivnosti koje su planirane za ovu sezonu se odnose na društvene mreže, oglašavanja u In flight magazinima i na zračnim lukama po SAD-u, posjete stranih novinara i agenata, održivi turizam, povećanje broja letova, vraćanje povjerenja u putovanja, projekt Respect the City, sajmove… odnosno uopćene ‘copy paste’ teme kojima se, bez bilo kakvih podloga kojima bi bilo moguće mjeriti rezultate tih aktivnosti, pokušava stvoriti privid da se nešto konkretno radi. O niti jednom poticaju nismo mogli čuti niti riječi.

Što predlažemo?

Kako bismo inicirali aktivnosti na tu temu, rasteretili lokalno gospodarstvo, ali i pomogli u donošenju ispravnih odluka pred nikad težu sezonu, predlažemo nekoliko konkretnih mjera:

Staviti van snage postojeću Odluku o visini turističke pristojbe i paušalnog poreza za područje Grada Dubrovnika, te donijeti novu, kojom će se iznosi prilagoditi ostalim turističkim gradovima na Jadranu. Držimo ovu mjeru iznimno važnom, budući je riječ o stvaranju konkurentske prednosti u odnosu na ostala odredišta ( manja boravišna pristojba ), odnosno stvaranju pretpostavki za ‘preživljavanje’ privatnih iznajmljivača, na način da ostanu na tržištu, bez odjavljivanja svojih kapaciteta.

Uspostaviti izravne zračne linije sa europskim emitivnim tržištima u kojima postoje predstavništva HTZ-a ( Hrvatske turističke zajednice ), koristeći usluge nacionalnog avioprijevoznika Croatia Airlines-a. Naime, prošlu sezonu Dubrovnik nije bio povezan izravnim zračnim linijama sa tradicionalnim tržištima Skandinavije ( 26.5 mil. stanovnika ), Češke i Slovačke ( 16. mil. stanovnika) i Rusije ( 144.5 mil.stanovnika ), iako na tim tržištima postoje predstavništva HTZ-a. Izravna povezanost sa tim značajnim tržištima mora biti jedan od prioriteta Grada Dubrovnika za sezonu 2021.

Ukoliko postoji problem glede viznog režima između Hrvatske i Ruske Federacije, tražimo od Grada Dubrovnika da napravi pritisak na nacionalnu razinu (Vladu RH ), kako bi se iznašlo rješenje i taj problem bilateralno riješio na obostranu korist, čime bi se ruskom tržištu omogućila lakša dostupnost Dubrovnika u sezoni 2021

Predlažemo mjeru korištenja kreditnog zaduženja TZ grada Dubrovnika od 5 milijuna kuna na jedan od dva načina :

1. Za kupnju nešto manje od 10000 PCR testova koji bi bili besplatni za sve goste koji mogu dokazati da su bili smješteni u dubrovačkim objektima. Testiranje bi se obavljalo prilikom njihovog odlaska u dubrovačkoj zračnoj luci ili nekoj drugoj odgovarajućoj lokaciji. Termini testiranja i broj testova po testiranju bi morali biti usklađeni sa ciljanim marketinškim kampanjama TZ grada Dubrovnika.

2. Za pokretanje programa INCENTIVE 2021 MARKICA / INCENTIVE 2021 STAMP, koji bi se odnosio na tržišta sa kojih imamo veliki broj auto-gostiju, a to su tržišta Njemačke, Poljske, Slovačke, Mađarske i Austrije, susjednih država Slovenije, Bosne i Hercegovine i Srbije, te tržišta Hrvatske. Ta bi markica sadržavala sljedeće :

plaćene cestarine kroz Hrvatsku u oba smjera za sve goste koji bi sa tih tržišta došli u Dubrovnik automobilom ( za ovu mjeru potrebna je potpora Vlade RH)

jednu besplatnu večeru po osobi tijekom boravka prema unaprijed dogovorenim jelovnicima sa dubrovačkim ugostiteljima

besplatno parkiranje na području Grada Dubrovnika za vrijeme boravka u odredištu

Program bi se odnosio na goste koji bi u Gradu boravili minimalno 4 noći. Ideja traži detaljnu operativnu, programsku i software-sku razradu. Na TZ grada Dubrovnika je da je stavi u financijski kontekst kako projekt u niti jednom trenutku ne bi prešao planirani iznos, te kako bi bio usklađen sa ciljanim marketinškim kampanjama TZ grada Dubrovnika.

Budući je vremena sve manje, konkretne i žurne aktivnosti su nužne . Ukoliko one izostanu, te ukoliko se i dalje bude čekalo, predizborna mantra koja se plasira u javmost o 60 posto prometa ove godine u odnosu na 2019. godinu će se vrlo brzo pokazati neodrživom. A to bi po turistički opstanak Grada Dubrovnika moglo biti pogubno – stoji u priopćenju Kristića i Skvrce.

Pročitajte još

Srđevci: Grad je u Zatonu pao na ispitu hitnih situacija

Dulist

ŽUPAN O BRZOJ CESTI Bilo je više politikantstva nego stručnih mišljena. Ne bi bilo dobro da izgubimo sredstva

Dulist

Igor Legaz nije na listi kandidata za predsjednika Hrvatske

Dulist