AktualnoUrednički izbor

OBIŠLI SMO GRADILIŠTE Stigla i četvrta čelična konstrukcija za Most Ston, trebao bi biti spojen do kraja ožujka

OBIŠLI SMO GRADILIŠTE Stigla i četvrta čelična konstrukcija za Most Ston, trebao bi biti spojen do kraja ožujka

Zadnji segmenti rasponske konstrukcije budućeg Mosta Ston pristižu na gradilište u Brocama, a i ovog petka radovi su se nastavili punom parom. Kako nam je prilikom obilaska radova pojasnio inženjer Hrvatskih cesta Davor Perić, današnja isporuka bila je druga po redu te su na gradilište pristigla ukupno četiri od predviđenih šest segmenata rasponske konstrukcije. Sam most bit će dug 485 metara, a dva su segmenta mosta već ranije montirana prema tunelu Polakovica koji je ujedno i prvi probijen.

-Ono što slijedi čim vremenski uvjeti dopuste, a za to je preduvjet što manji utjecaj vjetra, jest nastavak  montaže konstrukcije na suprotnoj strani kod drugog tunela Supava. Nakon toga nam preostaje još samo jedna isporuka posljednja dva segmenta. Najduži segment već je prvi montiran, to je segment A duljine od 93 metra. Plan je novi segment ugraditi u nedjelju. Montažu koja podrazumijeva podizanje, pozicioniranje i zavarivanje segmenata mogli bismo dovršiti do kraja ožujka, a zatim kreće betoniranje kolničke ploče. To nam je vremenski najdulji dio aktivnosti i to bismo sve skupa mogli dovršiti do kraja godine. To je ujedno i posljednji dio ovog segmenta stonske obilaznice – rekao je za DuList inženjer Perić naglasivši kako su tuneli Polakovica i Supava već ranije probijeni te da su identične duljine od 1,2 kilometra. Trenutno je u tijeku njihova betonaža sekundarne obloge i instalacija.

Na naše pitanje teku li radovi prema predviđenom roku, inženjer Perić je naglasio kako je već poznato da Most Ston neće biti pušten u promet kada i Pelješki most te pristupne ceste.

-Ovaj dio neće biti pušten u promet kad i most Pelješac. Od početka smo imali poteškoće s osiguranjem barže za dopremu segmenata i montaže, a treba naglasiti i da cijelo vrijeme djelujemo u uvjetima pandemije i određenih poremećaja na tržištu što je i uzrokovalo poteškoće u nabavci barže. Ipak, radimo sve što moemo da i Most Ston pustimo u promet što prije – istaknuo je Perić.

Dodajmo i da je Most Ston jedan od najkompleksnijih dijelova cjelokupnog projekta, a na gradilištu radove izvodi grčki Avax. Radi se o sustavu tunel-most-tunel, a jedan od njih, konkretno Polakovica iskopan je sredinom srpnja. Tunel Polakovica dio je faze 4 stonske obilaznice i zajedno s mostom Ston i tunelom Supava čini najzahtjevniji dio ovog zahvata. Podsjetimo, projekt Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom osim izgradnje Pelješkog mosta podrazumijeva i izgradnju pristupnih cesta duljine 12, 04 kilometra na relaciji Duboka – Sparagovići /Zaradeže, cesta Duboka (D8) – Most iznosit će 2, 140 km s kopnene strane, Most – Zaradeže, 9,898 kilometara s dva tunela, jednim vijaduktom i dva mosta. Tu je i izgradnja stonske obilaznice, poboljšanje i proširenje dionice Sparagovići/Zaradeže – Prapratno duljine 10,2 kilometra te izgradnja stonske obilaznice Prapratno – Doli u duljini 7,89 kilometara s dva tunela, jednim vijaduktom i mostom.

Pročitajte još

Peru Vićanu sud zabranio korištenje pomorskog dobra bez koncesije!

Dulist

Maro Kapović imenovan predsjednikom Sveučilišnog vijeća u Dubrovniku

Dulist

Gradonačelnik i župan čestitali vatrogascima njihov dan

Dulist