Aktualno

OBIŠLI SMO GRADILIŠTE PELJEŠKOG MOSTA Materijali kasne, ali radovi bi trebali biti gotovi do srpnja 2021.

blank

Radovi na Pelješkom mostu napreduju punom parom unatoč pandemiji koronavirusa. Uvjerili smo se u to prilikom obilaska ovog utorka. Imali smo priliku razgledati ovaj najvažniji infrastrukturni projekt u županiji izbliza. Upravo u trenutku obilaska montirali su se odvojci kod stupa S1 te su ih radnici varili u nosač, namještala su se teška tijela kao i masivne dizalice za postavljanje segmenata koji su još preostali. Na gradilište Pelješkog mosta u Komarnu uplovio je ovog utorka i brod Pacific Alert koji je dopremio 13 elemenata čelične nosive konstrukcije.
– U pripremi je utovar daljnjih 15 segmenata čelične nosive konstrukcije. Oni još nisu stigli, a trebali bi kroz mjesec dana. Još je preostalo jedno stupno mjesto za dovršiti pilote. Tu smo imali problema jer je zaglavio jedan zubac. Postavit će se nadglavnica na taj pilot te stup iznad mora – rekao nam je voditelj projekta Goran Legac iz Hrvatskih cesta.
Materijal kasni tri mjeseca
Trenutno se, naglašava, rade projekcije koje će uračunati rješavanje poteškoća oko dobavljanja materijala iz Kine. Zbog pandemije koronavirusa, on kasni tri mjeseca.
– Očekujemo da će Pelješki most biti gotov tijekom sljedeće godine. Rok je 30. srpnja. Pandemija će sigurno utjecati na rok dovršetka radova, ali još uvijek ne znamo u kolikoj mjeri. Izvođač radova nastoji sve stići – rekao je Legac te dodao kako samo na gradilištu Pelješkog mosta radi 450 proizvodnih radnika uz veliko administrativno i upravljačko osoblje. Najbrojniji među radnicima svakako su zaposlenici kineske tvrtke China Road and Bridge Corporation koja je izvođač radova na ovom velikom infrastrukturnom projektu.
Podsjetimo, Pelješki most dio je projekta Cestovnog povezivanja Južne Dalmacije. Osim 2,4 kilometra dugog mosta, projekt uključuje i izgradnju 30 kilometara pristupnih cesta. Prema ugovoru, Pelješki most mora biti gotov krajem srpnja 2021. godine, dok bi pristupne ceste trebale biti finalizirane u lipnju 2022. godine. Zajednica ponuditelja koju čine Strabag AG i Strabag d.o.o. u studenom je uvedena u posao na izgradnji 12,4 kilometra duge pristupne ceste za Pelješki most na dionici Duboka – Sparagovići/Zaradeže. Samo mjesec dana nakon, grčka građevinska tvrtka Avax počela je s izgradnjom stonske obilaznice, odnosno poddionice Sparagovići/Zaradeže – Prapratno i Prapratno – Doli. Njena duljina je 18 kilometara. Svi navedeni projekti uključuju izgradnju dodatnih objekata kao što su, među ostalim, i tuneli te vijadukti.
Sto metara iznad mora
Inače, ukupna duljina mosta preko kanala Malog Stona iznosi 2440 metara. Prometnu plohu na mostu činit će dva kolnika, a svaki kolnik obuhvaća voznu traku širine 3,5 metara i zaustavnu traku širine 2,5 metara s dvije rubne trake široke 0,5 metara. Most je ukupno širok 22,5 metara, sadrži 12 stupova koji su označeni kao S2 do S 13 i dva krajnja stupa-upornjaka. Stupovi središnjeg dijela mosta, njih ukupno šest, dižu se iznad rasponskog sklopa kao piloni ili nosači kosih zatega. Visina pilona, dijela stupa nad kolnikom, iznosi 40 metara. Rasponski sklop je visok 4,5 metara, a najviši stupovi mosta dižu se oko sto metara iznad površine mora. Na ostu će se, inače, ugraditi ukupno 184 tone osih zatega ili kabela koji će preko pilona pridržavati čeličnu gradu.

Pročitajte još

U četvrtak 1A i 1B voze kao svakog radnog dana

Dulist

KOLIKO SE OD GRADNJE SLIJEVA U GRADSKI PRORAČUN? Komunalni doprinos lani ‘jači’ nego 2019.

Andrea Falkoni Račić

Za četvrtak za dubrovačko područje upaljen narančasti alarm

Dulist

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija