Politika

NIKO PAVLOVIĆ Evo što se događa neizglasavanjem Proračuna

niko pavlovic 301113

Na adresu DuLista stiglo je reagiranje Nikole Pavlovića, pročelnika Upravnog odjela za proračun, financije i naplatu, a na priopćenje Gradskog odbora HDZ-a. Priopćenje objavljujemo u cijelosti:

Pročelnici upravnih odjela Grada Dubrovnika su službenici odabrani putem javnih natječaja i dužni su organizirati i provoditi odluke predstavničkog tijela i važećih zakona RH. Povodom neizglasavanja prijedloga Proračuna za 2015. godinu zamoljen sam od predsjednika Gradskog vijeća da pojasnim što će se dogoditi neizglasavanjem proračuna. Prema mom skromnom znanju obrazložio sam moguće scenarije. Nije mi bila namjera nikoga strašiti već ukazati na neke neugodnosti koje proizlaze iz privremenog financiranja. Neobično me iznenadilo priopćenje Gradskog odbora HDZ-a u kojem se ističe da je pročelnik Upravnog odjela za proračun, financije i naplatu iznio neistinite tvrdnje o financiranju Grada u slučaju neizglasavanja. Postoji video zapis sjednice pa je vrlo lako utvrditi izrečeno, a ovim priopćenjem građanima najljepšeg Grada želim ukazati na istinu neopterećenu stranačkim interesima.

Nikada nisam citirao niti navodio članak 58. Zakona o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave kako je navedeno u priopćenju. Taj se Zakon ne odnosi na situaciju u kojoj se nalazi Grad Dubrovnik. Nije mi poznata namjera davatelja priopćenja niti što želi postići navodeći nešto što nikada nije izrečeno.

Istina je da sam izjavio da privremeno financiranje ne može trajati više od tri mjeseca a izjava je utemeljena na sljedećim člancima važećih zakona:

Zakon o lokalnoj o područnoj (regionalnoj) samoupravi primjenjuje se na financiranje jedinice lokalne samouprave ako nije donesen proračun. Članak 70. spomenutog zakona u cijelosti glasi:
„Ukoliko se proračun za narednu računsku godinu ne može donijeti prije početka godine za koju se donosi, vodi se privremeno financiranje i to najduže za razdoblje od 3 mjeseca.
Odluku o privremenom financiranju donosi predstavničko tijelo u skladu sa zakonom i svojim poslovnikom.
Predlagatelji utvrđeni poslovnikom predstavničkog tijela mogu predložiti donošenje odluke o privremenom financiranju.
Odluka o privremenom financiranju dostavlja se Ministarstvu financija u roku od 15 dana od donošenja.
Ukoliko se prije početka naredne godine ne donese ni odluka o privremenom financiranju, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih izdataka u skladu s posebnim zakonom.“ (U ovom slučaju Zakon o proračunu)
Svakome dobronamjernom iz citiranog je jasno da spomenuta odredba privremeno financiranje ograničava na tri mjeseca. To znači da Odluka o privremenom financiranju, u našem slučaju, može se primjenjivati na prva tri mjeseca 2015. godine.
Ako Odluku o privremenom financiranju ne donese Gradsko vijeće donijet će je od Vlade RH imenovani povjerenik ponovno za razdoblje ne duže od 3 mjeseca to jest do 31. ožujka.

Iz ranije navedenog Odluka o privremenom financiranju, bez obzira tko je donio, odnosi se samo na razdoblje prvog kvartala 2015. godine. To je istina utemeljena na citiranoj zakonskoj odredbi a nikako moj neistiniti navod kako je navedeno u priopćenju.

Prije donošenja Odluke o privremenom financiranju i nakon isteka razdoblja za koje se primjenjuje život u Gradu mora teći. Nije istina da će sve stati a da je to točno pojašnjava nam i Članak 88. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi. Zbog toga ću ga citirati u cijelosti:
„Povjerenik može donositi ili mijenjati opće akte jedinice lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave samo ako je to potrebno radi provedbe zakona ili drugog propisa ili usklađivanja sa zakonom ili drugim propisom.
Povjerenik ne može donositi ili mijenjati proračun jedinice lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave i ne može raspolagati njezinom imovinom, osim ako je to nužno radi izvršenja ranije preuzetih obveza ili dovršenja ranije započetih poslova.
Ako u jedinici lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave nije donijet proračun kao i u slučaju kada je donijeta odluka o privremenom financiranju, financiranje se vrši na temelju proračuna prethodne godine, a najkasnije do proteka roka od 90 dana od dana konstituiranja novoizabranoga predstavničkog tijela.
Ako u jedinici lokalne i područne (regionalne) samouprave nije donesen proračun ni odluka o privremenom financiranju, povjerenik će donijeti odluku o privremenom financiranju u skladu s posebnim zakonom, a financiranje se vrši sukladno stavku 3. ovoga članka“.
Moje slobodno pojašnjenje citiranih članaka 70. i 88.
Nakon 31. prosinca do donošenja odluke o privremenom financiranju (donosi je povjerenik) i nakon isteka roka privremenog financiranja nemamo plan po kojemu bi mogli vršiti plaćanja ali imamo mogućnost platiti redovne i nužne izdatke sukladno posebnom zakonu a na temelju proračuna prethodne godine. Nigdje nije precizno pojašnjeno što su to redovni i nužni izdaci. Za pretpostaviti je da će o tome odlučivati povjerenik. To financiranje može biti najkasnije do proteka roka od 90 dana od konstituiranja novoizabranog predstavničkog tijela.
Budući je posebni zakon na koji se odnose citirane odredbe Zakon o proračunu navest ću nekoliko odredbi koje reguliraju financijsko trošenje. Kada govorimo o privremenom financiranju ono se obavlja razmjerno rashodima izvršenim u istom razdoblju prethodne godine, a najviše do četvrtine ukupno izvršenih rashoda bez izdataka.
Tijekom pripreme odluke o privremenom financiranju važno je imati na umu da se u razdoblju privremenog financiranja financiraju isti programi (aktivnosti i projekti) te da korisnici ne smiju povećati broj zaposlenih u odnosu na stanje 31. prosinca prethodne godine. Isto tako proračunski korisnici ne smiju preuzimati nove financijske obveze dakle nema pokretanja postupaka javne nabave i potpisivanja novih ugovora.
Fleksibilnost u izvršavanju omogućena je za prihode od pomoći, donacija, prihode za posebne namjene i namjenske primitke od zaduživanja koji se mogu izvršavati iznad iznosa ostvarenja u prva tri mjeseca prethodne godine, a uz prethodnu suglasnost Ministarstva financija. Ovim se omogućava primitak i korištenje osobito pomoći i donacija u razdoblju privremenog financiranja, neovisno o ograničenjima njihove realizacije iz prethodne godine.
Kada govorimo o trošenju sredstava izvan trajanja Odluke o privremenom financiranju, Grad će moći izvršavati redovne i nužne izdatke ali u skladu sa Zakonom o proračunu.
Poštovana gospodo autori priopćenja, kada ste izglasavali nepodržavanje prijedloga proračuna za 2015. godinu, trebali ste građanima pojasniti što će im donijeti situacija oko prijevremenih izbora. To bi bilo daleko poštenije nego iznositi neosnovane optužbe na moj račun. Prostor ne dozvoljava detaljno obrazlaganje pa ću navesti samo neke od mogućih neugodnosti:
– Jasno je da se u vremenu privremenog financiranja mogu financirati isti programi (projekti i aktivnosti) kao u prvom kvartalu 2014. godine.
– Iznosi financiranja su limitirani ostvarenjem u prvom kvartalu 2014.
– Ranije ugovoreni projekti nastavljaju se ali su limitirani iznosom prihoda.
– Nema pokretanja postupaka javne nabave.
– Nema potpisivanja novih ugovora.
– Neki projekti za koje je ugovorena fazna gradnja neće se moći nastaviti do potpisivanja ugovora o fazi koja se nastavlja.
– Odustaje se od natječaja za financiranje iz sredstava EU i fondova proračuna RH jer nemamo planiranu vlastitu participaciju.
– Ne smije se povećavati broj zaposlenih u Gradu i kod proračunskih korisnika.
– Nemamo Program gradnje komunalne infrastrukture pa se neće moći izdavati rješenja o komunalnom doprinosu niti izdavati dozvole za legalizaciju i gradnju.
– Nećemo imati svečanu sjednicu Gradskog vijeća prigodom proslave Svetog Vlaha.
– Nećemo dodijeliti nagrade zaslužnim građanima prigodom proslave dana Grada.
Ako niste suglasni s izvršnom politikom koju provodi gradonačelnik Grada Dubrovnika, onda ste trebali koristiti legitimno pravo izglasavanja nepovjerenja gradonačelniku putem referenduma. Tako bi zadovoljili demokratsko pravo da o njegovom statusu odlučuju oni koji su ga i birali, a u tom slučaju građani ne bi imali nikakve neugodnosti sa privremenim financiranjem.

Pročitajte još

Igor Legaz nije na listi kandidata za predsjednika Hrvatske

Dulist

PLENKOVIĆ ‘Afektivno sam zaljubljen u Ninu kao ministricu’

Dulist

GONG ‘Oni koji ne poštuju Ustav, ne mogu biti njegovi čuvari’

Dulist