Aktualno

Najavljena obnova Obale Ivana Pavla II. Valjda je nećemo čekati koliko i Nuncijatu!

kantafig kolodvor

Posljednjih mjeseci svjedočimo obnavljanju cesta na području Dubrovnika, od ceste na Bosanci do Lapadske obale. Radi se o cestama pod nadležnošću Grada Dubrovnika. Međutim, uz sve te radove nikako da na red dođu ulice putem kojih se izlazi i ulazi u uži dio grada Dubrovnika. Naime, postoje dva ulaza i jedan izlaz, što bi bilo u redu da je promet organiziran kako treba i da su te prometnice izgrađene na način da mogu primiti broj vozila koji tijekom ljetne sezone ulaze u grad. Nažalost, sa sve tri prometnice imamo velikih infrastrukturnih problema te iste izgledaju očajno, a ponajviše ona kod autobusnog kolodvora u Gružu. Ovoga puta je poslano pitanje kada će se riješiti infrastrukturni problemi na prometnici od mosta dr. Franja Tuđmana do Solske Baze, koja prolazi kraj autobusnog kolodvora, što možemo slobodno nazvati glavnim ulazom u grad. Međutim, ovog puta upit nije poslan Gradu Dubrovniku gdje često dobivaju ovakva i slična pitanja, već Hrvatskim cestama jer ta je cesta pod njihovim ‘upravljanjem’. Uz to je odgovor brzo stigao, što nas je, poznavajući brzinu njihovog djelovanja, ugodno iznenadilo.
— Izrada projekta rekonstrukcije državne ceste DC420/1 od mosta dr Franja Tuđmana do Solske baze, odnosno Obale Ivana Pavla II., s kolektorom oborinske odvodnje u procijenjenom iznosu od 79.700 eura uvrštena je u plan nabave Hrvatskih cesta za tekuću godinu – odgovorili su, dodajući kako će nakon odabira izvođača projekta, izrade istog, te ishođenja potrebnih dozvola Hrvatske ceste u svojstvu investitora izvršiti radove na navedenoj dionici. Nisu naravno iznijeli podatak kada bi se moglo pristupiti rekonstrukciji i uređenju te prometnice. Nažalost, po dosadašnjim iskustvima i brzini djelovanja Hrvatskih cesta na ovom području, nameće se lagan zaključak – unatoč optimističnim najavama, načekat ćemo se! Navedena prometnica se proteže od ispod mosta dr. Franja Tuđmana do kružnog toka na Solskoj bazi, odnosno prolazi ispred autobusnog kolodvora. Naime, na tom dijelu prometnice postoje jako veliki infrastrukturni problemi, a od kojih su ključni oni s odvodnjom te velike udubine i rupe na cesti kojima, ako ih ne izbjegnete, možete sebi stvoriti ogromne probleme na automobilu. A o samoj odvodnji ne treba puno trošiti riječi, jer svi smo svjedoci da pri prvoj malo jačoj kiši sve popluta, za što su iz cesta rekli kako pripremaju izgradnju kolektora oborinske odvodnje. Međutim navedena prometnica se godinama krpa, popravljaju se po nekoliko puta isti šahtovi te se postavlja asfalt koji se brzo izliže. Posljednji veći radovi su rađeni prije nekoliko godina kada se premještala autobusna stanica nekoliko metara u smjeru Grada kada se nije diralo do same ceste. Kada govorimo o brzini i djelovanju Hrvatskih cesta, dovoljno se prisjetiti ceste za Nuncijatu. Možda će netko reći – situacija se popravila jer gore je nacrtan pješački prijelaz i stavljen jedan semafor. No, semafor je samo vatrogasno rješenje. Novi pješački prijelaz sa semaforima smjestio se istočno od postojećeg ulaza u naselje Nuncijata kod spoja državne ceste D8 i Ulice Đura Basaričeka, a u sklopu tih radova od prije dvije godine, koji su financirani iz gradske blagajne u iznosu od gotovo pola milijuna kuna uređen je i spoj ceste s ovom ulicom, odnosno prilagođeni postojeći skalini. Ozbiljnije najave o samoj rekonstrukciji i uređenju dionice državne ceste DC8 na dionici od križanja iza Mosta dr. Franje Tuđmana do petlje na Ilijinoj Glavici intenzivirale su se od jeseni 2014. godine. Hrvatske ceste su tad najavile kako planiraju provesti postupak odabira izvođača i radovi će započeti najkasnije početkom 2015. godie. I od tad je prošlo jedno cijelo desetljeće, a da se u tu cestu nije uložilo ni lipe, a ni centa! Podsjetimo, uz samu rekonstrukciju Državne ceste DC8 planiralo se proširivanje, izgradnja parkirališta i uređenje lateralnog kanala koji bi trebao prihvaćati oborinske vode s padina Srđa i voditi ih do mora kako ne bi došlo do prelijevanja.

Drugi ulazi i izlazi iz Grada
Naime, kada kod vatrogasnog doma poviše Grada produžite ravno prema žičari vrlo brzo stignete do raskrižja gdje možete nastaviti prema Zlatnom potoku ili prema Župi dubrovačkoj. Međutim, to je samo jednosmjerna i jednotračna cesta koja samo vodi prema izlazu iz Grada kod vidikovca na Orsuli. Njoj prijete odroni te je jako uska što može stvoriti probleme ako tom cestom krene voziti autobus. Uz navedeno se priča kako će se ista i zatvoriti, čime bi grad ostao na samo dvije prometnice kojima se može ući i izaći iz užeg prostora Grada. Nadalje, iduća prometnica kojom se može ući u Grad je Ilijina glavica koja je zadnji put sređivana za vrijeme vladavine Andra Vlahušića, dok je trenutna vlast samo pokrpala propale šahtove i druge sitnice. Ovo raskrižje je velika boljka cijelog grada. Na navedenom prostoru imamo veći broj semafora, jedan pothodnik i ostalu pripadajuću opremu. Međutim, sve to zvuči lijepo dok ne krenu malo veće gužve. Dakle, kada hoćete izaći iz grada gužva nastaje na stanici poviše raskrižja, kada autobus stane preširoko te kada se želite priključiti na Jadransku magistralu, što je čest slučaj. Uz to je kada krenete ulaziti u grad, vožnjom u pravcu Gruža relativno jednostavno voziti, ali problem nastaje kada želite skrenuti prema starom dijelu grada. Na lijevom skretaču za navedeno semafor traje vrlo kratko, a i dok traje imate nekoliko sekundi da prođete, a nakon toga se upali zeleno iz suprotnog smjera i vi ne možete kao vozač nigdje dok oni ne prođu prema izlazu. To sve stvori jako velike gužve zbog kojih posljedično cijeli promet kroz grad stane, a znaju se dogoditi i prometne nesreće kada su neki nestrpljivi, a stranci ne znaju tko, gdje i kada ide. Uz sve to sa svake strane postoje propali šahtovi koje ne možete izbjeći, koji ugrožavaju sigurnost naših sugrađana. S time na umu je gradonačelnik Mato Franković prije nekoliko godina rekao kako je ova cesta afera i ostavština prijašnje vlasti. A rekao je sljedeće:
— Od brojnih problema koje smo zatekli i riješili, Ilijinu glavicu nećemo moći jer je projekt završen suprotno bilo kakvoj dokumentaciji – rekao je Franković.

Iz tiskanog izdanja od 8. svibnja 2024.

Pročitajte još

STANJE NA IZVORIŠTU JE STABILNO Vodovod šalje dodatne cisterne u Zaton, Vrbicu i Štikovicu

Dulist

SIGURNOST U PROMETU I PLAVI TAKSI APELIRAJU ‘Ako piješ ne vozi, samo nazovi’

Dulist

I danas stižu cisterne, neugodni mirisi i dalje u dijelu vodoopskrbne mreže

Dulist