DuList PROMO

MARO HAJDARHODŽIĆ Ni četiri vanjske jedinice nisu bile dovoljne za ohladiti Lokandu. Jedna Daikinova klima sve je riješila

MARO HAJDARHODŽIĆ Ni četiri vanjske jedinice nisu bile dovoljne za ohladiti Lokandu. Jedna Daikinova klima sve je riješila

Jedinstveni Daikinov klimatizacijski sustav, prva nevidljiva VRV IV vanjska jedinica za unutarnju ugradnju pronašla je svoje mjesto unutar još jednog objekta u povijesnoj jezgri Dubrovnika. Naime, za ugradnju ove inovativne klimatizacijske jedinice odlučio se i dubrovački ugostitelj, vlasnik restorana Lokanda na Peskariji Maro Hajdarhodžić. Ovaj dugogodišnji ugostitelj itekako zna od kolike je važnosti dobar klimatizacijski uređaj za jedan ugostiteljski objekt. Za ovaj broj DuLista, Hajdarhodžić je iznio svoja iskustva s Daikinovom vanjskom jedinicom za unutarnju ugradnju te poja¬snio koliko je ona olakšala svakodnevni rad u Lokandi te gostima pružila dodatan komfor.

Iza Vas je dugogodišnje iskustvo u ugostiteljstvu. Kolika je važnost klimatizacijskog sustava za rad, ali i boravak gostiju unutar ugostiteljskog objekta?

S obzirom da se moj restoran Lokanda nalazi u povijesnoj jezgri koja je zaštićeno kulturno dobro, sukladno konzervatorskim smjernicama nisu dopuštene neke velike intervencije. Ne možemo, primjerice, izolirati fasadu objekta. Zato nam ne preostaje ništa drugo nego nabaviti dobru klimu. Tako smo se i odlučili za Daikinov klimatizacijski uređaj. ‘Nevidljiv’ je, nema vanjsku jedinicu koja bi se vidjela na fasadi te je možemo gotovo ‘sakriti’ negdje u objektu. Klimi je dovoljno da ima mogućnost protoka zraka te svoje hlađenje. Stavili smo kanalnu klimu koja je sigurno bolja zbog iskoristivosti zraka iznutra. Povlači zrak koji je relativno već ohlađen i koristi ga za ponovno hlađenje. Svakako se radi o manjem trošku i uštedi. S obzirom da postoje i određene najave da će se morati skidati i tende s objekata u povijesnoj jezgri, naš bi restoran time bio dodatno izložen suncu, a suncobrani nas ne bi mogli dovoljno zaštititi. Zato nam je ova Daikinova klima od još veće važnosti. Iza nas je prvo ljeto kako je koristimo i pokazala nam se kao pametno rješenje.

S obzirom da je Vaš lokal u samoj povijesnoj jezgri, sigurno ste do sada morali posebno paziti koju klimu staviti i kako će to izvana izgledati?

Tako je, morali smo paziti. Imali smo manjih problema, ali konzervatori su ipak imali razumijevanja jer se u restoranu bez klime ne može raditi. Zato te vanjske jedinice nisu toliko puno bile ‘pod lupom’. Ali, da bismo zadovoljili sve potrebe za klimatizacijom u našem objektu realno bi nam trebalo dosta više uređaja koji bi se izvana svakako vidjeli. Daikinovom klimom smo iz prve ruke riješili sve potencijalne probleme oko toga.

Koristite Daikinovu klimu od ljetne sezone. Kojim ste njezinim segmentima posebno zadovoljni?

Prije smo bili opterećeni s velikim brojem vanjskih jedinica na fasadi i uvijek nekako ‘hodali po rubu’ hoće li to biti prihvatljivo. Sad nam je uvelike olakšana situacija s time što uopće nemamo vanjsku jedinicu. Ne postoje, prema dosadašnjem iskustvu, klimatizacijski uređaji koji bi ohladili unutarnji prostor Lokande kao ovaj Daikinov. Realno, bio bi nam potreban cijeli serijal nekih drugih klimatizacijskih uređaja, radilo bi se o tri do četiri vanjske klime kako bismo ohladili prostor iznutra. Takvo što bi bilo jako ružno za vidjeti, a konzervatori sigurno ne bi to odobrili. A efekt ne bi ni s time bio ni približan onome što sada imamo s ovom vanj-skom jedinicom za unutarnju ugradnju. Sada je riječ o samo jednom uređaju koji upuhuje hladni ili topli zrak u prostoru i isti zrak ponovno koristi u svrhu hlađenja ili grijanja prostora.

Koliko vam je ova klimatizacijska jedinica olakšala svakodnevni rad?

Dovoljno je reći da prije nabavke Daikinove klime nismo bez obzira na sve klimatizacijske uređaje mogli spustiti temperaturu u prostoru za dva do tri stupnja u odnosu na vanjsku temperaturu. Sad je to puno bolje, možemo to napraviti. Nismo ga još testirali do koje temperature može ohladiti prostor zbog stalnog rada na taraci i ulaska u objekt, kako ne bismo imali ogromnu razliku u temperaturi. Ali, činjenica je da se ovog ljeta osjetilo da je prostor zaista klimatiziran, a tome najbolje svjedoče moji ljudi koji rade u šanku.

Jesu li bile potrebne neke intervencije na Vašem ugostiteljskom objektu kada ste postavljali Daiki¬novu klimu?

Sama instalacija bila je dosta jednostavna, nije bilo potrebe za nekim većim intervencijama u restoranu, a
imali smo i spreman prostor koji smo bili namijenili baš za tu unutarnju jedinicu. Ovo je uređaj koji će sigurno naći svoje mjesto u gradu. Njegov skriveni način instalacije pomoći će i sugrađanima jer rješava problem vanjske jedinice koja dodatno zagrijava ulice.

Grad Dubrovnik donio je odluku kojom će se unutar pet godina morati ukloniti sve vanjske klimatizacijske jedinice. Kakav je Vaš stav o ovoj odredbi?

Mislim da je pet godina relativno kratko razdoblje, ali ljudi će se svakako morati nekako snaći i potražiti konkretno rješenje. Jedno od njih sigurno će biti ove Daikinove klime. Moći će ih jednostavno ‘sakriti’ negdje u krovištu kuće i neće morati kroz kuće i stanove provlačiti komplicirane instalacije. Na vlastitom iskustvu vidim koliko je ovo Daikinovo rješenje kvalitetno.

Kako biste potaknuli vlasnike drugih objekata da sudjeluju u zaštiti povijesne jezgre?

Vrlo jednostavno. Dovoljno je pogledati kako ovaj uređaj izgleda i sve će im biti jasno. Riječ je o relativno malom uređaju koji daje zaista dobar učinak. Uređaj koji može napraviti jako puno, a gabaritima je prilagodljiv. Koristi unutarnji zrak, ali taj vrući zrak ne izbacuje na ulicu.

Možete li već sada istaknuti o kolikoj je uštedi riječ?

Teško je govoriti o novčanim uštedama, ali mogu govoriti o količini potrošnje energije i struje. Dobili smo puno bolji učinak što se tiče klimatizacije, a uštedu energije nismo još pratili djelomično jer smo išli i u renovaciju prostora te smo ugradili i dodatne elek-trične uređaje kao zamjenu za plinske jer s plinom uvijek postoji bojazan od požara. To smo minimalizirali.

Kakav je sustav podrške za korisnike posebno po pitanju servisiranja klime?

Servisna priča je jedna od poanti zašto nekoga i njegov proizvod uopće izabrati. Važno je uvijek nekoga imati na raspolaganju, a posebno kad znamo da najveći problem može nastati u najnezgodnijem trenutku, kad je najveća gužva ili najtoplije vrijeme u ovom slučaju. Daikin ovdje ima svoga ovlaštenog zastupnika tvrtku TehnoElektronik koja odradi instalaciju ove unutarnje jedinice te nam radi i servis. Tako imamo kompletnu podršku kad nam zatreba.

ŽELITE NABAVITI DAIKINOVU KLIMU?
Obratite se TehnoElektroniku

Sve informacije o ovom odličnom rješenju, odnosno jedinstvenom Daikin klimatizacijskom sustavu možete saznati u TehnoElektronik prodavaonici na adresi Josipa Kosora 46 ili pozivom na broj 020 418 500.

Iz tiskanog izdanja DuLista od 9. prosinca 2020.

Pročitajte još

NOVA DUBROVAČKA BOTA ŠARE Obiteljska tradicija kroz održivo poslovanje

Dulist

Evo kako da vam ‘klima’ ne pojede sav novac: Donosimo savjete za uštedu ove sezone

Dulist

Poznati solarni brend MS2 Energo otvara ured, dostupne su i subvencije

Dulist