Grad

MARINA ZJAPI PRAZNA Pašalić se skriva iza poslovne tajne

c pasalic frapa lapadska003

Marina Frapa Dubrovnik zjapi prazna, iako je svoja vrata, barem kada je u pitanju bazen ‘A’, otvorila početkom lipnja. No, sezona je očito izgubljena, jer se ni tijekom tri ljetna mjeseca u ovoj marini nije mogao pri­mijetiti neki veći ‘muving’ odnosno masovno uplovljavanje brodica, jedri­lica, jahti… Doduše, ni sam se vlasnik, rogoznički kralj marina Franjo Pašalić nije baš potrudio urediti prostor ispred same marine, točnije dio prostora parkinga kojega i dalje, bez koncesije, koristi za odlaganje materijala, a tu je i veliki kontejner koji definitivno odu­dara od – top destinacije Marine Frapa Dubrovnik, kako su se početkom lipnja pohvalili na društvenim mrežama.

Upit – poslovna tajna
Treba podsjetiti kako je Pašalićeva tvrtka Laguna trade od Vlade RH još 2012. godine dobila tridesetogodiš­nju koncesiju, no do otvaranja dijela marine prošlo je dakle sedam godina. Nećemo ovdje ponovno ulaziti u svu problematiku koja je pratila izgradnju, no vrlo je izgledno kako se marina, što se vidi na prvi pogled, u posao očito još nije uhodala.
Stoga smo dubrovačkoj podružnici Lagune trade poslali upit o rezultatima od otvaranja do danas. Zanimalo nas je i koliko su imali sklopljenih mjesečnih, odnosno godišnjih ugovora o vezu, što je s ugovorima za zimski vez u moru, ali i kakva su im očekivanja od 2020. godine. Jedno od pitanja odnosilo se i na otvaranje drugog dijela marine.
— Odgovori na vaš upit su poslovna tajna, a rezultate poslovanja naše firme možete pronaći na našem godišnjem financijskom izvješću koje je svima dostupno – kratko su nam odgovorili iz tvrtke Laguna trade.

Dobit veća od 12 milijuna kuna
Nije nam stoga preostalo ništa drugo nego pogledati godišnje financijsko izvješće za prošlu godinu. Tako se u njemu navodi da se upravo te 2018. godine intenzivno radilo na dovrše­nju investicije Marine Gruž i pribavlja­nju uporabne dozvole. Ukupni prihodi tvrtke Laguna trade lani su iznosili više od 53,8 milijuna kuna, a rashodi oko 41,5 milijuna kuna, što je rezultiralo ostva­renom dobiti prije oporezivanja od 12,3 milijuna kuna. Prosječan broj zaposle­nih prošle godine u ovoj tvrtki bio je 118.

Cijene vezova
Pogledali smo i cijene vezova u Gružu. Tako je cijena dnevnog veza u moru u sezoni (od 1. srpnja do 31. kolovoza) za brodice dužine do 13,99 metara i širine maksimalno do 5 m, 160 eura, dok je u ostalom razdoblju ta cijena 125 eura. Brodice od 14 do 14,99 metara i mak­simalne širine 5,5 metara, dnevno u sezoni plaćaju vez 170 eura, a izvan sezone 131 euro. Plovila dužine od 65 do 69,99 metara i širine maksimalno 10 metara dnevno moraju izdvojiti 1890 eura u sezoni, odnosno 1600 eura izvan sezone.
Mjesečni pak vez u moru za brodice do 13,99 metara i širine maksimalno 5 metara u sezoni košta 2300 eura, a u ostalom razdoblju cijena je 1770 eura. Voda se paušalno plaća 50 eura. Naj­veća plovila, odnosno ona od 65 do 69,99 metara mjesečno moraju platiti iznos od 21 750 eura, a izvan sezone 17400 eura te paušal za vodu od 150 eura.
‘Zimovanje’ (šest mjeseci od 1. listo­pada do 31. ožujka) za brodice do 11,99 metara košta 2570 eura dok se za vodu mora platiti paušalni iznos od 80 eura.
Vlasnici plovila imaju pak moguć­nost ugovaranja i godišnjeg veza i to od 1. travnja do 31. ožujka. Tako godišnji vez za plovila dužine do 11,99 metara iznosi 5 670 eura dok je paušal za vodu 210 eura. Najveća cijena odnosi se na godišnji vez plovila dužine od 65 do 69,99 metara 79 300 eura, dok je pau­šal za vodu 1050 eura. Cjenik vrijedi do 31. ožujka 2020. godine.

Objavljeno u tiskanom izdanju DuList-a, 16. listopada 2019.

Pročitajte još

Najbolji djelatnik godine Denis Raos na prijemu kod gradonačelnika

Dulist

Počela sanacija potpornog zida u Novoj Mokošici

Dulist

Prekid struje zbog radova na mreži u području Dubrovnika i Konavla

Dulist