Jako tužno djeluje činjenica da je Dubrovnik ove zime bez izravnih zračnih linija i povezanosti s europskim i svjetskim odredištima. Ostao je na marginama, potpuno zaboravljen kada je ova problematika u pitanju. Jedina prilika da ga putnici namjernici posjete je presjedajući u Zagrebu. Stoga se opravdano postavlja pitanje – može li bolje i tko je za to odgovoran? – pita se gradski vijećnik MOST-a Maro Kristića čije priopćenje na ovu temu prenosimo u cijelosti.
–Teza prva – nitko nije odgovoran
Prije nekoliko je dana komercijalni direktor Zračne luke Dubrovnik nemušto pokušao prebaciti odgovornost za izostanak izravnih zimskih letova na Upravni odjel za turizam i Turističku zajednicu grada Dubrovnika. Odricanje od odgovornosti za fijasko sa zimskom zračnom povezanošću te prebacivanje odgovornosti na nekoga drugoga jasno pokazuje priličnu pogubljenost jednog od čelnih ljudi Zračne luke Dubrovnik, ali i očiti nedostatak koordinacije ključnih tijela u destinaciji. Umjesto konkretnog odgovora odgovornost je pokušao prebaciti na Upravni odjel za turizam i Turističku zajednicu grada Dubrovnika u kojima je na žalost previše onih bez ozbiljnih stručnih kompetencija u najvažnijoj gospodarskoj grani od koje živi naš Grad. Ne treba ovdje ni eskulpirati od odgovornosti čelne ljude u Gradu i Županiji, kao ni Vijeća turističkih zajednica u kojima pojedinci sjede više od 20 godina u kontinuitetu te Skupštine turističkih zajednica Grada i Županije, jer zajednički rezultat spomenutih dionika na temu zimske zračne povezanosti je na žalost po ovom pitanju jednak nuli.
Teza druga – Dubrovnik nije Split. A što ćemo s Tivtom?
Isti nas je komercijalni direktor u svom istupu iznova pokušao uvjeriti da se zračne luke Split i Dubrovnik ne mogu usporediti. Naime, njegova je teza da splitska zračna luka ima veći obuhvat zaleđa i zahvaća veći bazen ljudi koji gravitiraju Splitu u usporedbi sa Dubrovnikom, pritom zaboravljajući da dubrovačkoj zračnoj luci, osim Dubrovačko – neretvanske županije, gravitira veći dio Hercegovine i priobalni dio Crne Gore. Samo da podsjetimo da je zimskim redom letenja Zračna luka Split povezana izravnom zračnom linijom
tijekom zime sa najmanje 6 europskih i tri domaća odredišta. U isto to vrijeme, Dubrovnik je povezan samo sa Zagrebom.
Kakva je, za usporedbu, situacija sa zračnom lukom u Tivtu ? Tivat je u promatranom razdoblju (do kraja veljače) izravnim zračnim linijama povezan sa Beogradom, Istanbulom i Moskvom. Postavlja se logično
pitanje, ako Dubrovnik nije usporediv sa Splitom, zašto onda nije bar uspješniji od Tivta ? Kako to da je
Tivat ove zime povezan sa tri ključna emitivna tržišta za crnogorski turizam, a Dubrovnik nije sa svojim ? Kako to ?
Zaključak
Za početak bi bilo dobro ponekad biti iskren i prihvatiti odgovornost za loše odrađen posao, jer je činjenica da smo se kada je zračna povezanost tijekom zimskih mjeseci u pitanju vratili u 1995. godinu, točnije 19.04.1995, kada je nakon Domovinskog rata uspostavljen prvi komercijalni let na relaciji Zagreb – Dubrovnik. Nakon 27 godina smo na istoj polazišnoj točki,a to je usitinu jako loše – zaključio je Kristić.