Aktualno

KOORDINACIJSKI SASTANAK SA ŽUPANIJSKIM TURISTIČKIM ZAJEDNICAMA Bakić: ‘Situaciju za sada uspijevamo kontrolirati, ali nismo daleko od kritične zone’

KOORDINACIJSKI SASTANAK SA ŽUPANIJSKIM TURISTIČKIM ZAJEDNICAMA Bakić: 'Situaciju za sada uspijevamo kontrolirati, ali nismo daleko od kritične zone'

U sklopu redovitih aktivnosti i zakonskih zadaća Hrvatske turističke zajednice održali smo redoviti koordinacijski sastanak na kojem smo iznijeli aktualnu turističku situaciju u županiji, ali i Hrvatskoj kao i onu epidemiološku koja je osnovni preduvjet za konačni rezultat turističke sezone. Razgovarali smo o konkretnim promotivnim aktivnostima. Zajednički smo se dogovorili da je važno apelirati na naše sugrađane da se cijepe u najvećem mogućem broju, da se podigne svijest i razina procijepljenosti u županiji, ali i Hrvatskoj. Važno je ostati odgovoran i pridržavati se svih mjera kako bismo zadržali aktualnu još uvijek povoljnu epidemiološku sliku iako zadnjih dana imamo tendenciju rasta broja zaraženih, ali još uvijek smo na turističkim tržištima percipirani kao sigurna destinacija. To nam je osnovna zadaća i temeljni cilj – rekao je direktor HTZ-a Kristjan Staničić nakon koordinacijskog sastanka s turističkim zajednicama Dubrovačko-neretvanske županije održanim u Župi dubrovačkoj.

Staničić je u uvodu predstavio rezultate turističkog prometa te je naglasio kako u zemlji trenutno boravi oko 860.000 turista, od čega je oko 735.000 inozemnih gostiju, dok u Dubrovačko-neretvanskoj županiji trenutno boravi oko 50.000 gostiju. Kako je rekao, pred nama je sama špica turističke sezone, očekuje se još veći broj gostiju, a daljnji će tijekovi ponajviše ovisiti o epidemiološkoj situaciji.

– Hrvatska je do sada na mnogim tržištima pozicionirana kao sigurna i kvalitetna turistička destinacija. Naime, od početka godine do danas bilježimo rast od oko 50 posto u dolascima u odnosu na isto razdoblje lani, a u dosadašnjem dijelu srpnja rast od 40 posto u odnosu na isto razdoblje srpnja 2020. godine. Najave za ostatak srpnja, kolovoza pa i rujna su jako dobre i to je razlog više da svi skupa budemo maksimalno odgovorni, poštujemo propisane epidemiološke mjere te da se čim prije i u što većem broju procijepimo i time pridonesemo stabilizaciji epidemiološke situacije. Imamo primjere drugih turističkih zemalja koje se već sada nalaze u crvenoj kategoriji i nikako ne želimo da se sličan scenarij dogodi i Hrvatskoj – objasnio je Staničić.

Direktor HTZ-a komentirao je i pooštrene mjere za ulazak u Hrvatsku za britanske i ruske turiste.

-Za sada nema negativnih komentara. Potražnja je na britanskom tržištu u porastu. Uvjeti za ulazak su poznati. Pozdravljam svaku mjeru koja će doprinijeti da Hrvatska ostane na svim turističkim tržištima percipirana kao sigurna turistička destinacija – istaknuo je te se osvrnuo na promotivne aktivnosti koje je HTZ provela na raznim emitivnim tržištima.

-U dosadašnjem dijelu godine imali smo niz marketinških kampanja u kojima smo sigurnost, blizinu tržišta, kvalitetu i raznolikost turističke ponude s naglaskom na onim proizvodima koji su interesantni u uvjetima pandemije stavljali u prvi plan. Mislim da smo napravili dobar posao što potvrđuju i brojke. Trenutno je u tijeku kampanja ‘Trust me, I’ve been there’ na 12 emitivnih tržišta. Tu smo posebno izdvojili Dubrovačko-neretvansku županiju i promociju na ovom području te dodatnu promociju na američkom tržištu. Poseban naglasak smo stavili ove godine na informiranje turista o epidemiološkoj situaciji u Hrvatskoj, uvjetima ulaska, standardima koji se provode – naglasio je te se osvrnuo i na digitalne nomade.

Istaknuo je kako su tu tržištnu ‘nišu’ prepoznali još protekle zime i aktivno se uključili u posebnu kampanju za digitalne nomade.

-Vlada je izmijenila i zakonsku regulativu, omogućila boravak, zdravstveno osiguranje i druge elemente koji su bitni za njihov dugotrajniji boravak. Išli smo s ciljanom kampanjom – rekao je, a potom je prokomentirao i kritike ugostitelja na epidemiološke mjere.

-Moramo svi biti odgovorni i sagledavati turističku industriju u širem kontekstu. Ne smijemo se dovesti u situaciju da zbog jednog segmenta turizma ugrozimo turističku sliku ove godine – zaključio je Staničić.

Uz Staničića, koordinacijskom sastanku prisustvovao je direktor TZ Dubrovačko-neretvanske županije Vladimir Bakić te 11 predstavnika turističkih zajednica gradova i općina s područja županije. Bakić je poručio kako je Zračna luka Dubrovnik trenutno povezana sa 67 aviolinija. Sezona je dobro pripremljena, no da bi ostvarili zadovoljavajuće rezultate moramo imati stabilnu i pozitivnu epidemiološku sliku, naglasio je.

– Akcent sastanka je bio na sigurnom boravku u Hrvatskoj. Naravno da smo spomenuli do sad ostvarene rezultate kako na razini zemlje, tako i lokalne. Trenutno na našem području boravi oko 50 tisuća turista što je 70 posto više nego prošle godine. Ono što je dobro je da je na području Dubrovačko-neretvanske županije broj turista gotovo udvostručen. Hotelski smještaj je dvostruko popunjeniji nego 2020. i to ohrabruje, a čuli smo i od predstavnika kuća da su rezervacije u predstojećem razdoblju, osobito za kolovoz, vrlo dobre. To ne bi smjeli ugroziti nikakvim nepromišljenim aktivnostima koje bi pogoršale epidemiološke prilike na našem području koje je za sada uspijevamo kontrolirati, ali nismo daleko od kritične zone – poručio je Bakić koji je istaknuo zadovoljstvo rada lokalnih turističkih zajednica.

– Zakon o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma lokalnim turističkim zajednicama je propisao što će raditi, a među tim zadatcima nije promocija na inozemnom tržištu. Izuzetak su samo one koje ostvaruju preko milijun komercijalnih noćenja što je u našem slučaju jedino Dubrovnik i koji u tom kontekstu odrađuje promidžbene aktivnosti. Dakle, ne možemo prozivati nekoga da nešto ne radi ako mu zakon to sprječava – zaključio je.

Tijekom koordinacije su predstavljene promotivne aktivnosti i kampanje HTZ-a od kojih su posebno istaknute kampanje ‘Safe Stay in Croatia’, ‘Trust me, I’ve been there’ i ‘Doživi domaće. Istraži ruralnu Hrvatsku!’, a koje su ostvarile odlične promotivne rezultate i koje su doprinijele trenutnoj percepciji Hrvatske kao kvalitetne, sigurne i dobro pripremljene destinacije. Na koordinaciji je također istaknuta važnost plasmana točnih i preciznih informacija na inozemnim tržištima s posebnim naglaskom na protokole prelaska granica, a razgovaralo se i o turističkoj pristojbi i članarinama, strateškim projektima, aviolinijama, nautici, udruživanju turističkih zajednica, projektu Hrvatski digitalni turizam i dr.

Pročitajte još

SEDAM GODINA OD VELIKE TRAGEDIJE Odavanje počasti žrtvama održat će se na Porporeli

Dulist

PREMA ISTRAŽIVANJU Parking na dubrovačkom aerodromu najskuplji u Europi

Dulist

POMOZIMO MALENOM ROKU Trogodišnjaku dijagnosticiran tumor na mozgu

Dulist