GradUrednički izbor

KALAMOTEZI OGORČENI Posada ‘Dore’ osobu s invaliditetom ostavila na gruškoj rivi

dora brzi brod katamaran lopud007

Stanovnici Kalamote uputili su apel u kojem spominju nemar državnog brodara Jadrolinije prema stanovnicima, ne samo Kalamote, nego i otoka u Hrvatskoj. Reakcija stanovnika potaknuta je, kako kažu, jutrošnjim užasnim iskustvom jedne stanovnice Kalamote koja je osoba s invaliditetom i nije se mogla ukrcati na brod Dora zbog nemara posade i Jadrolinije.

Cijeli apel prenosimo u nastavku.

‘Nemar državnog brodara Jadrolinije prema stanovnicima otoka nije ništa novo u Hrvatskoj. Jutrošnji nemili događaj iz Dubrovnika samo je jedan u nizu primjera odnosa prema lokalnom stanovništvu i turistima.

Poznato je kako liniju 807 ovog ljeta ponovno obavlja brod Dora umjesto broda Postira koji je kao i prošle godine odveden na proljeće s Elafita pod izlikom godišnjeg servisa. Međutim, Postira je nakon obavljenog servisa kao i prošle godine prebačena na šibensko područje do završetka turističke sezone.

Dora se pokazala neadekvatnom za liniju 807 zbog svojih iznimno loših maritimnih sposobnosti i malog kapaciteta. Prije nekoliko dana dogodilo se da je zbog lošeg vremena linija 807 bila u prekidu, dok su mali turistički brodovi bez problema plovili po Elafitima.

Nemar Jadrolinije najbolje je vidljiv iz jutrošnjeg primjera iz Luke Gruž. Na liniji s polaskom u 10 sati iz  Dubrovnika bio je prekomjeran broj putnika te je tridesetak ljudi ostalo na rivi. Među njima bila je i jedna stanovnica Koločepa koja je invalid. Pokušala se na brod ukrcati s djetetom, međutim kad je došla na red za ukrcaj posada je zatvorila vrata uz objašnjenje ‘puni smo’.

Putnica se obratila kapetanu uz objašnjenje da je invalid i da sad mora čekati u luci do 14 sati kako bi se ponovo pokušala ukrcati na brod, no kapetan se samo bezosjećajno okrenuo i ostavio je na rivi s djetetom i ostalim ljudima koji nisu bili sreće pronaći mjesto među 350 sretnika koji su se ukrcali na brod.

Posada Dore započinje ukrcaj na brod petnaestak minuta prije polaska, što znači da je jedini način da budete sigurni da ćete se ukrcati da stojite na nogama na suncu ispred broda. To sigurno nije ugodno iskustvo ni za koga pa ni za invalide po trenutnim vrućinama. Kakva je slika o našem gradu i otocima turista koji su zajedno s lokalnim stanovncima ostali u ćudu na rivi? Trajekt Hanibal Lucić plovi na istoj ruti kao i brod Dora uz polazak u 9:30 iz Dubrovnika.

Postavlja se pitanje zašto službenici Jadrolinije nisu uputili dio putnika na trajekt kad su primijetili prekomjeran broj prodanih karata. Odgovor je jednostavan – nije ih briga. Jadrolinija ima praksu prodaje karata za određeni datum, a ne za određeni polazak. To je apsolutno neodrživo jer na ovaj način nemaju nikakvu kontrolu nad količinom prodanih karata za određeni polazak iz bilo koje luke. To znači da je teoretski moguće da se na najprometnijoj liniji s polaskom u 10 sati iz Dubrovnika na ukrcaju pojavi 5 puta više ljudi od kapaciteta broda.

Posada Postire je u prethodnim turističkim sezonama problem rješavala tako da bi ukrcaj počeo već u 9 sati te bi nakon što bi primjetili moguć prekomjeran broj putnika, dio ljudi preusmjeravali na trajekt. Ponašanje posade broda Dora samo je slika nemara i ravnodušnosti Jadrolinije prema stanovnicima Elafitskog otočja koja se nastavlja iz godine u godinu. Ne trebamo više ni napominjati činjenicu da nam se novi brod obećava već dugi niz godina i da se vozimo brodovima čije se rezervne djelove redovno pronalazi u pomorskim muzejima.

Odgovornost za to jednako snosi i Grad Dubrovnik te apeliramo i na gradonačelnika da napokon zaštiti stanovnike svoga grada od nemara Jadrolinije’.

Pročitajte još

Dubrovačke mjere priuštivog stanovanja predstavljene kao primjer djelovanja lokalnih vlasti gradova EU

Dulist

HVALI SE PROTUPRAVNOM ODLUKOM! Što stoji iza Raguževe ‘koferijade’?

Ivana Mijić Vulinović

GRAD POZIVA Ispunite anketu i doprinesite planiranju zelene urbane obnove!

Dulist