Zanimljivosti

Kako djeci osigurati hranjive i ukusne užine?

djeca igra nogomet

Početak rujna uvijek se povezuje s početkom nove školske godine, a kako bi ga djeca bolje prihvatila i podnijela moraju biti puni energije spremni za učenje, igru s prijateljima i sudjelovanje u sportskim aktivnostima. Magistra nutricionizma Jana Frkonja za portal N1 okrila je koje su najbolje prehrambene opcije za djecu u školi i kako osigurati hranjive i ukusne dječje užine.

-Doručak ima ključnu ulogu u pružanju energije za učenje, poboljšava koncentraciju, pamćenje i opće raspoloženje – rekla je Frkonja za N1, dodajući da su istraživanja pokazala da su djeca koja doručkuju uspješnija u školi. Imaju bolje rezultate u čitanju i matematici, pokazuju veću usredotočenost i bolje pamćenje. Također, održavaju zdravu tjelesnu masu, što je od vitalnog značaja za njihovu dobrobit.
Frkonja savjetuje roditeljima poticanje konzumacije nutritivno bogatih namirnica poput cjelovitih žitarica, voća, povrća, orašastih plodova i mliječnih proizvoda.

-Kako biste osigurali zdravu prehranu vašeg djeteta, trebali biste izbjegavati pekarske proizvode s visokim udjelom masti i šećera, slane grickalice, slatkiše, brzu hranu poput pomfrita, hamburgera i pohane hrane te gazirane i negazirane slatke napitke – rekla je.

Pet savjeta koje je nutricionistkinja Frkonja podijelila za N1 su:

1. Kreativnost je ključ: Prva tajna privlačnih i hranjivih užina je kreativnost. Pokušajte svoje školske užine pretvoriti u male umjetničke kreacije.
Primjerice, krekeri premazani maslacem od kikirikija i složeni u oblik osmijeha s kolutovima banane mogu postati veseli i privlačni obrok koji će djeca rado pojesti.
Kreativnost ne samo da privlači djecu već i pomaže u podizanju svijesti o važnosti zdrave prehrane.

2. Ukusno kao prioritet: Kad je riječ o školskim užinama, njihov ukus je ključan. Djeca često biraju hranu prema njenom okusu, pa je važno da obrok bude privlačan nepcu.

3. Jednostavno i praktično: Život roditelja može biti izazovan pa je važno da školske užine budu jednostavne za pripremu.

4. Zdravlje na prvom mjestu: Birajte sezonske i svježe namirnice kako biste osigurali potrebne hranjive tvari. Voće i povrće bogato vitaminima i vlaknima, orašasti plodovi puni proteina i zdravih masti te cjelovite žitarice bit će idealan izbor za školske užine koje potiču zdrav rast i razvoj djece.

5. Brzina i praktičnost: Kada je u pitanju školska užina, brzina je ključ. Koristite namirnice koje su lako dostupne i brzo pripremljene.

Preporučila je i nekoliko brzih obroka kako bi inspirirala mame koje svakodnevno djeci spremaju užinu, a neki od njih su voćna salata s orašastim plodovima, povrtni štapići sa svježim sirom, prekonoćni chia voćni jogurt, zdrave sirove energetske pločice te integralna tortilja s namazom od avokada, kriškama sira, rajčice i mrkve.

Pročitajte još

MORE JE REKORDNO TOPLO Ovo su posljedice!

Dulist

LOKRUM – naša oaza mira!

Dulist

Novi zanimljivi tjedan u CDMO-u!

Dulist