Kanada gori, tračnice Transsibirske željeznice se tope, pingvini na Antarktici padaju u nesvijest od vrućine, a britanski se turisti usprkos petnaest mjeseci lockdowna nisu uspjeli informirati o zaštiti od sunca na plaži pa šetajući Stradunom navečer isijavaju količinu radijacije dostatnu za pokretanje barem jednog reaktora u Fukushimi. Vi ste, naravno, mudro odlučili svoje ljeto provesti pod klima uređajem i tražite tri nova albuma uz koje ćete prekratiti vrijeme. Imate nevjerojatnu sreću, jer upravo danas za Vas imam tri odlične preporuke.
Panopticon je dugovječni black metal projekt multi-instrumentalista Austina Lunna iz Kentuckyja, koji unutar tradicionalne black metal strukture distorziranih gitara i supersoničnog bubnjanja ugrađuje elemente folk glazbe i bluegrassa po kojem je njegova rodna država poznata. Lunn tematski kroz devet dosadašnjih albuma obrađuje mnoge političke, duhovne i ekološke teme, najbolje iskazane u albumima ‘Collapse’ koji konceptualno opisuje ekološki krah moderne civilizacije, i ‘Kentucky’ u kojem opisuje borbu rudara za preživljavanje u zloglasnim rudnicima ugljena, uz obrade dvije poznate radničke pjesme pjevane u velikoj pobuni rudara iz 1930- tih ‘Which Side Are You On?’ i ‘Come All Ye Coal Miners’. Najnoviji album ‘…And Again Into the Light’ fokusiran je na američku divljinu i u svojih sedamdeset minuta trajanja uspješno dočarava svu draž nepreglednih prostranstava pjesmama kao ‘A Snowless Winter’, ‘The Embers At Dawn’ i ‘Rope Burn Exit’. Ako ste tražili savršen soundtrack za igranje Red Dead Redemption 2, možete prekinuti svoju potragu – idealan album je stigao.
Ako ste pak veći ljubitelj svemirskih saga poput ‘Mass Effect’ ili ‘Bioshock’, tada je najbolji izbor za popratnu glazbu debitantski album danskih prog-death metalaca IOTUNN– ‘Access All Worlds’. Punih sat vremena izvrsne glazbe podijeljene na sedam poglavlja svemirskih istraživanja najbolje ćete doživjeti u zatamnjenoj sobi sa kvalitetnim slušalicama na ušima. ‘Voyage of the Garganey I’ lansirat će vam u međuplanetarni prostor, gdje u vakuumu svemira ne dopire niti jedan zvuk osim zaraznih gitarskih riffova na ‘Laheim’s Golden Pits’ i ‘The Tower of Cosmic Nihility’. Najbolja stvar na albumu ‘Waves Below’ lansirat će vas kroz crvotočinu u stotine svjetlosnih godina udaljene galaksije, da bi ste se uz ‘Safe Across the Endless Night’ napokon spustili na novootkriveni planet koji će postati vaš novi dom. ‘Access All Worlds’ bez sumnje je među pet najboljih albuma izdanih ove godine.
A ako ste nekad davno bili ljubitelj Toola i njihovih prog-metal uradaka, i ostali ste duboko razočarani njihovim posljednjim pokušajem da snime nešto što bi uopće sličilo na album, tada je možda vrijeme da se upoznate sa grupom Soen. Grupa koju su prije desetak godina utemeljili bivši bubnjar Opetha Martin Lopez i bivši gitarist Testamenta Steve DiGiorgio početkom ove godine izdala je svoj peti studijski album ‘Imperial’. Lako je moguće da ste već ranije imali dodir sa ovom grupom jer su njihova prethodna dva albuma ‘Lykaia’ i ‘Lotus’ također bili kvalitativno pola koplja iznad konkurencije i zauzeli visoka mjesta top-lista, ‘Imperial’ neočekivano dostiže novu razinu izvrsnosti. Daleko od toga da uopće pokušavaju kopirati Tool, osim u činjenici da oba banda u temeljima sadrže solidne prog-metal elemente, Soen kreće žestoko odmah od prve stvari ‘Lumerian’, na kojoj pjevač Joel Ekelöf ima priliku demonstrirati svoje iznimne vokalne sposobnosti. Sljedeća stvar, meni najbolja – ‘Deceiver’ samo utvrđuje vjeru u savršenost cijelog albuma, tako da će mnogi biti i razočarani kad shvate da će dobiti samo četrdeset minuta ove perfekcije, uz stvari kao ‘Monarch’, ‘Antagonist’ i ‘Dissident’. ‘Imperial’ je do ovog trena moj apsolutni album godine, i netko drugi mora izdati apsolutno savršen album da bi mi promijenio mišljenje, tako da mi je jako teško dočekati sljedeće ljeto da ih napokon vidim uživo. Karta je već kupljena.
Prethodna vijest