Kultura

Jesu li djela u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik zaista rad Francisa Bacona?

Jesu li djela u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik zaista rad Francisa Bacona?

Jesu li djela svjetski poznatog slikara Francisa Bacona, čija je izložba nedavno otvorena u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik autentična? Pitanje je to koje postavlja Jutarnji list, oslanjajući se na povjesničare umjetnosti koji djela iz zbirke Ravarino drže – upitnima.

– Činjenica da je u Umjetničkoj galeriji u Dubrovniku otvorena izložba Francisa Bacona trebala bi biti umjetnički spektakl. Bacon se s punim pravom smatra jednim od najboljih suvremenih umjetnika na svijetu, na nov je i vrlo sugestivan način u drugoj polovici 20. stoljeća prikazivao ljudska tijela zatočena u kavezu te unutarnja, često povišena stanja pojedinca, pa je nerijedak i fizički osjećaj da netko vrišti s Baconovih slika. Međutim, izložba s punim pravom nije tretirana kao spektakl. Naime, u autentičnost se ovih djela, koja pripadaju zbirci Cristiana Lovatellija Ravarina, američkog novinara talijanskog podrijetla i navodnog Baconova ljubavnika, sumnja – navodi se u tom tekstu.

– Iako važan povjesničar moderne umjetnosti Edward Lucie-Smith smatra da su originali, ipak je mnogo veći broj stručnjaka koji nisu potvrdili njihovu autentičnost, a među njima je i stručnjak za Bacona Martin Harrison koji smatra kako su ovi crteži “parodija i duboko nepoštivanje Baconova rada”. Crteži nisu u službenom katalogu Baconovih radova objavljenih ljetos. Razlog leži i u činjenici da je taj umjetnik vrlo rijetko radio crteže, a u zbirci Ravarino riječ je većinom o tom mediju. Također, Bacon crteže nije potpisivao, a ovi su potpisani, no Lucie-Smith to tumači prijateljskim odnosom. Inače, crteži iz talijanske zbirke nisu izlagani ni u jednom važnijem međunarodnom muzeju. Izložba je podijeljena po tematskim segmentima tipičnima za ovog umjetnika: “Papa”, “Portreti”, “Autoportreti” i “Raspeća”. Naravno, tko nije stručnjak za Bacona, a u Hrvatskoj to nije nitko, teško može sa 100-postotnom sigurnošću tvrditi je li djelo original ili nije. Ostaje osobni osjećaj – ostavljaju li ovi crteži fizički dojam na vas kao što ostavljaju Baconova djela, osjeti li se udarac u trbuh? Crteži na dubrovačkoj izložbi ne ostavljaju takav dojam. Je li, dakle, u slučaju dubrovačke izložbe bolje vidjeti išta ili ništa? Odgovor bi, bojim se, bio – ništa – zaključuje se u navodima Jutarnjeg.

Pročitajte još

[FOTO] UNIŠTENJE U FLORI Prva samostalna izložba Josipe Vlašić u Dubrovniku

Dulist

KONCERTI U TAJNIM VRTOVIMA Kvartet Sorkočević ispred Kuće Bukovac

Dulist

ZAPOČELO DUBROVAČKO GLAZBENO PROLJEĆE Puna crkva Male Braće na prvom koncertu

Dulist