Aktualno

Je li ‘Full of life’ potpuno promašen slogan za Hrvatsku?

turisticki slogan

Nedavno je Hrvatska turistička zajednica predstavila novi slogan za promociju Hrvatske stranom tržištu, nazvan ‘Croatia, Full of Life’ ili ‘Hrvatska, puna života’, koji će se sastojati i od mnoštva izvedenica poput ‘Full of energy’, ‘Full of diversity’ ili pak ‘Full of love’.

Upravo ova ideja izabrana je nakon testiranja pet mogućih slogana na osam ključnih emitivnih tržišta u Europi, a 28 posto ispitanika ocijenilo ga je najboljim, te će biti lansiran u rujnu ove godine.

Ideja, kojom bi se u Hrvatsku u idućem razdoblju trebalo promovirati i iskomunicirati u zemljama iz kojih najčešće dolaze posjetitelji naše zemlje, predstavio je javnosti ministar turizma Darko Lorencin i direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić te je kazano kako je komunikacijski koncept BBDO Zagreb d.o.o i AMV BBDO d.o.o. ‘održiv i prilagodljiv suvremenim uvjetima te će se razvijati zajedno s hrvatskim brandom’, a slogan je samo dio priče o Hrvatskoj kao turističkoj destinaciji.

Čeka se završetak natječaja za vizualni identitet za novi komunikacijski koncept, koji će među ostalim sadržavati i novu web stranicu, nakon čega slijedi plasman prema emitivnim tržištima. I dok iz Ministarstva i HTZ-a smatraju kako je slogan ‘pogođen’, prilagodljiv i izaziva emocije, reakcije javnosti su – uglavnom suprotne. Naime, ovaj slogan, osim što je ‘već viđen’ u velikom broju kampanja autoproizvođača, postao je hit na društvenim mrežama te tako dobio svoje preinake poput ‘Hrvatska, puna ovrha’ ili pak ‘Hrvatska, puna gladnih’.

Na aktualnu ideju HTZ-a osvrnuli su se mnogi, a DuList je za mišljenje o sloganu upitao i dubrovačke stručnjake u turizmu.

Hrnić: Najbolji među ponuđenima

– Među ponuđenim sloganima, ‘Full of life’ je bio najbolji. Da li bi mogao bolje odražavati ono što Hrvatska kao turistička destinacija jest – vjerojatno da. Međutim, osobno smatram da Hrvatskoj nije neophodan slogan jer je naša zemlja dovoljno prepoznatljiva kao turistička destinacija te već sama po sebi predstavlja brand. Ono što nama treba je dobar i kvalitetan turistički proizvod. Što se tiče predviđenog budžeta za slogan, njega ne mogu komentirati, ali vjerujem da tu nema ništa sporno – mišljenja je Goran Hrnić, direktor turističke agencije Gulliver Travel.

Margaretić: Slogan je samo mali dio masterplana

– U našem gradu, ali općenito i u državi, ljudi su spremni najprije kritizirati, iako često nisu uopće informirani. Usporedio bi to s nogometom, svi sve najbolje znaju. Isto kao i s kvalitetnom fotografijom – svi znaju slikati. Tako su svi i veliki stručnjaci u marketingu. Još ne mogu reći koliko je nešto dobro ili loše, jer ne želim zaključivati na bazi informacija koje imam. Jednostavno nisu dovoljne za kvalitetno mišljenje ili stav. Ali mogu reći da slogan nije marketing, to je samo jedan mali dio masterplana. Promjena je dobra i za hrvatski turizam nužna, moramo ići naprijed. Hrvatska koju treba predstaviti svijetu odavno više nisu samo fotografije kulturnih znamenitosti, prelijepih plaža i pogleda. Potrebno je stvoriti nešto opipljivo, a vjerujem da je u planu baš nešto takvo – ističe Vlaho Margaretić, glasnogovornik hotela Hilton Imperial.

Marušić: Ništa spektakularno

Smatram kako je slogan ‘Full of life’ previše plaćen. Zanimljiv je, interesantan i vrijedi s njime pokušati, no ipak mi se čini kako, poput dosta drugih slogana, obećava više nego što može ponuditi za probiti se na tržištu, odnosno pružiti rješenje. Obećanje ‘full of life’ podsjeća me na slogane Coca Cole, kada vam obećavaju sretne i vesele blagdane, bolji život, veselje i slično, akad kupite tu bocu pića, zapravo ste kupili samo Coca Colu i puno šećera. Dakle, nisam oduševljen sloganom, ništa spektakularno. Možda su se trebali više fokusirati na logo, koji je zaista zastario. Nisu trebali izaći prvo sa sloganom, već odjednom s cijelim novim konceptom – mišljenja je pak Daniel Marušić, direktor turističke agencije Dubrovnik Travel.

Perić: Daleko smo od toga
Slogan je izabran s ciljem produžetka sezone. Sve što dovodi nove goste i produljuje sezonu preko cijele godine treba podržati. Ali u Dubrovniku je to teško ostvarivo. Povezanost s glavnim gradom i europskim metropolama je zimi nikakva i ne ide nam u prilog. Taj dio trebaju ‘odraditi’ HTZ i Ministarstvo turizma kroz subvencije, kao i lokalni turistički čimbenici: Grad, Županija, hotelijeri, agencije, obrtnici, zračna luka. S druge strane, Dubrovnik ne možemo nuditi po bilo kakvoj cijeni, već moramo zadržati razinu. Inače, zalažem se za uvođenje inovacija, pa tako i tih krilatica. Najgore je stati sa strane i kritizirati, a ništa ne činiti. Moramo stvoriti proizvod za aktivan odmor, a ne zatvarati preko zime i stvarati mrtvilo. Još uvijek nismo destinacija ‘puna života’ – smatra Milan Perić, gradski pročelnik za poduzetništvo, more i turizam.

Pročitajte još

STEPERI NA SUPERTALENTU Linda Valjalo o koreografiji koja je izazvala euforiju!

Marijana Tadić

TATE OPET U AKCIJI Pokažimo 14-godišnjem Dariu da smo svi uz njega, da se vrijedi boriti!

Dulist

Vrbica, Štikovica i Zaton i danas se opskrbljuju vodom cisternama

Dulist