Ministar znanosti, obrazovanja i sporta dr. sc. Željko Jovanović primio je danas u posjetu Ilira Osmanija, jednog od sedmero srednjoškolaca za koje Ministarstvo organizira nastavu u kući.
Šesnaestogodišnji Dubrovčanin Ilir Osmani pohađa drugi razred Ekonomske i trgovačke škole. Učenik je u prvom razredu osnovne škole zadobio tešku povredu glave nakon čega više nije bio u mogućnosti pohađati redovitu nastavu te mu je omogućen nastavak školovanja kod kuće. Unatoč teškom zdravstvenom stanju, Ilir je sve razrede završio s odličnim uspjehom.
Susret s ministrom bila je njegova osobna želja. U pismu koje je Ilir nedavno uputio ministru napisao je kako mu želi pokazati da se unatoč bolesti može biti uspješan učenik. Pismo je završio rečenicom: "Bit ću još hrabriji i sretniji kada mi Vi date podršku za daljnje školovanje, zar nisam borac!?".
"Sa zadovoljstvom sam prihvatio molbu Ilira Osmanija da se susretnemo. Ovo je prilika da se javnost senzibilizira o poteškoćama s kojima se suočavaju djeca koja nisu u mogućnosti živjeti život svojih vršnjaka, ali imaju pravo na obrazovanje," izjavio je ministar Jovanović koji je proveo nekoliko sati družeći se s Ilirom i njegovom obitelji.
Ilir je u posjet ministru došao u pratnji ravnateljice Škole Suzane Đurđević, oca, majke i sestre blizanke Lirije koja je rekla kako joj je brat velika potpora i uzor jer je bolji učenik od nje. Ministru je dječak otkrio kako ga je poželio upoznati kada je na televiziji čuo kako je i ministrov prosjek, baš poput njegovoga, bio 5.0. Povjerio mu je kako su mu omiljeni predmeti informatika i matematika te da jednog dana želi postati web dizajner.
Nastava u kući, kao i nastava u zdravstvenoj ustanovi, prema nastavnom planu odobrava se i organizira učenicima koji zbog većih motoričkih teškoća ili kroničnih bolesti nisu u mogućnosti pohađati nastavu u školi. Za 2012./2013. školsku godinu do sada je izdano 93 odobrenja za nastavu u kući učenika osnovnoškolske dobi. Ministarstvo snosi i troškove rada nastavnika koji pomažu učenicima s takvim potrebama, dok se za djecu koju je moguće integrirati u školu, osigurava pomoć osobnog pomoćnika ili pomoćnika u nastavi. Ministarstvo je za školsku godinu 2012./2013. izdalo suglasnost za 348 pomoćnika u nastavi, osobnih pomoćnika i prevoditelja znakovnog jezika za neposredan rad s učenicima s teškoćama.
Ministar je zaključno naglasio kako je 9. listopada 2012. godine sa radom započela Radna skupina koja ima za cilj izraditi novi Pravilnik o školovanju djece s teškoćama i na taj način omogućiti školovanje i primjerene oblike pomoći svoj djeci, kojoj je iz određenih razloga praćenje redovne nastave nedostupno ili ograničeno.
MZOS