Grad

Hrnić: Platili smo najvišu cijenu krize, u 2021. u fokusu će biti produljenje sezone

Hrnić: Platili smo najvišu cijenu krize, u 2021. u fokusu će biti produljenje sezone

O utjecajima pandemije koronavirusa na cjelokupno državno gospodarstvo pisali smo protekle godine iz aspekta dionika različitih sektora. Ipak, složit će se većina naših sugovornika, posljedice svjetske zdravstvene krize ponajprije se osjetilo u redovima turizma. Zbog epidemioloških ograničenja značajno je smanjen broj posjetitelja, a postignuti rezultati uspoređujući ih s rekordnom 2019. iznosili su tek do 20 posto lanjskog prometa. Navedeno uzrokovalo je da su mnogi sudionici odlučili ‘staviti ključ u bravu’ svoje djelatnosti. Naime, tek rijetki su se preorijentirali u druge segmente. Iz mjeseca u mjesec, stoga su se umjesto zarade akumulirali nezaposleni sezonci te je, primjerice, u samom Dubrovniku prema posljednjim podatcima odjavljeno oko 2000 kreveta iz privatnog smještaja. Nema sumnje kako je COVID-19 već u drugom tromjesečju 2020. zadao okvire nove slike gradskog turizma na koju se za čitatelje DuLista osvrnula direktorica Turističke zajednice grada Dubrovnika Ana Hrnić koja je ovu funkciju preuzela upravo u siječnju.
– Govoreći iz moje osobne perspektive, bio je izazov doći na poziciju direktorice TZ grada Dubrovnika i u ‘normalnim’ vremenima. Doći na ovu poziciju i nakon mjesec dana suočiti se s pandemijom koja je pogodila cijeli svijet, zasigurno je scenarij koji nitko nije mogao predvidjeti. Situacija je zahtijevala brzu prilagodbu novonastalim okolnostima. Nastojim promatrati krize kao prilike, tako da sam sigurna da će mi sve ovo biti jedno vrijedno poslovno i životno iskustvo. Kada govorimo o rezultatima 2020. godine, teško je biti zadovoljan brojkama koje su u usporedbi s prošlom godinom na 19 posto. Međutim, moramo istaknuti kako smo nakon sredine srpnja, kada su krenuli letovi s tržišta Ujedinjenog Kraljevstva otpočeli sa značajnim rastom. Pogoršanjem epidemiološke situacije u Hrvatskoj sredinom kolovoza Velika Britanija stavila nas je na crvenu listu te su naše brojke počele rapidno padati. Ostaje žal za činjenicom da smo mogli realizirati dobar kolovoz, a najave za rujan su bile izvrsne – rekla je Hrnić.
Povratak hrvatskih gostiju
Dubrovnik je, istaknula je, s obzirom na svoju geografsku poziciju i činjenicu da smo gotovo isključivo avio destinacija platio najvišu cijenu krize koja nas je pogodila. Ono što je također obilježilo ovu godinu, dodaje, je i povratak gostiju iz Hrvatske na prvo mjesto. ‘Jako nam je drago što je veliki broj Hrvata, možemo reći, ponovno otkrio Dubrovnik. Željeli bi da se pozitivan trend nastavi i u buduće’, komentirala je direktorica te naglasila kako u TZ grada Dubrovnika svoje nadolazeće aktivnosti, između ostalog, svakako planiraju usmjeriti i na domaće tržište. Što se pak tiče 2021., u redovnom su kontaktu sa stranim tržištima, avio kompanijama i tour operatorima. Prate situaciju i pripremaju se za kampanje i aktivnosti, a neke su već i započeli. Kada govorimo o budućim aktivnostima, napominje, važno je spomenuti da će sve ovisiti o epidemiološkoj situaciji u Hrvatskoj i na emitivnim tržištima. U ovako nepredvidljivim okolnostima, nužna je fleksibilnost, pa se u suradnji s partnerima tako i dogovaraju.
– I dalje će nam u fokusu biti produljenje sezone, poticanje međunarodnih letova u zimskom redu letenja, kreiranje zanimljivih sadržaja u destinaciji koji će biti dodatni razlog dolaska, kao i produljenje boravka u destinaciji. Disperzija turističkih sadržaja izvan same gradske jezgre je također jedan od strateških ciljeva, a sve u smjeru razvoja održivog razvoja destinacije. Kao i do sad, u planu je provođenje kampanja s avio kompanijama, ugošćavanje stranih novinara i TV kuća, različite direktne marketinške kampanje, kao i aktivnosti u suradnji s TZ DNŽ i HTZ-om. Nadamo se da će se uskoro ponovno pokrenuti i sajmovi, prezentacije i poslovne radionice, koje su ove godine gotovo u potpunosti izostale – iznijela je direktorica Turističke zajednice grada Dubrovnika Ana Hrnić. Kako nam je pojasnila ponajviše pozornosti opet će biti usmjereno na tržište UK i SAD, zatim Njemačke, Francuske, Poljske, Češke te Skandinavije. Komunikaciju te aktivnosti planiraju usmjeriti i prema onome posebnih interesa, a čitava situacija, zaključuje, djeluje obećavajuće u svjetlu pronalaska i masovne distribucije cjepiva protiv COVID-19.

Objavljeno u tiskanom izdanju DuLista, 31. prosinca 2020.

Pročitajte još

SUFINANCIRANI PROJEKATI GRADA DUBROVNIKA I DURA-E Među njima i dodatna sredstva za pomoćnike u nastavi

Dulist

POTPORE ZA SEDAM KLUBOVA Uručeni ugovori za programe sportskih aktivnosti za osobe s invaliditetom

Dulist

[PODCAST ‘S BARBAROM’] Iliana Stojanović o odlasku iz Masline i mami koja bi je znala zazvati i reći: Daj reci toj ravnateljici da te pusti doma!

Barbara Đurasović