Slušni aparat

Hablo Espanol?

ElvisCo Spanish CoverArt

Suradnja Due Lipe i Eltona Johna s australskim triom Pnau u singlu ‘Cold Heart’ jedan je od globalno najvećih hitova kasnog ljeta i rane jeseni, s jed­nakom dobrom prolaznošću u Izraelu i na Islandu, u Hrvatskoj i Sjevernoj Makedoniji, u SAD-u i Velikoj Brita­niji, u Čileu i El Salvadoru. Pjesma je i posve pogodna kao polazna točka tre­ćeg, i posljednjeg, dijela našeg mini feljtona o najboljim remiks albumima. ‘Cold Heart’ u Pnauremiksu amal­gam je satkan od čak četiri pjesme iz bogate pjesmarice Johna i BerniejaTa­upina, a najzastupljenije su ‘Sacrifice’ iz 1989. (Eltonov dio) i ‘RocketMan’ iz 1972. godine (Lipin segment). Zahva­ljujući umješnosti remiksera dobili smo spoj toliko prirodan da se i oni koji su odrasli s obje pjesme moraju podsjetiti kako se radi o tzv. mas­hupu. No, one malo upućenije surad­nja Johna i Pnaua neće previše izne­naditi. Naime, oni su još 2012. godine snimili synth-pop/nu-disco/house album ‘Good Morning to the Night’ i debitirali na 1. mjestu UK top ljestvice albuma. Britanski pop gigant i elek­tronski trio iz Sydneya tada su primi­jenili istovjetan koncept pa su samo za potrebe naslovne pjesme inkor­porirali elemente iz, ni manje ni više nego, osam pjesama Eltona Johna. Iz pjesme ‘Mona Lisas and Mad Hatters’, deepcuta s albuma ‘Honkey Chateau’ iz 1972. godine i jednog od Johno­vih favorita, Pnau su ‘maznuli’ samo manji dio refrena i napravili posve novi, punokrvni plesni hit. Neočeki­vano, on to tada nije postao. Nepravdu su, uz pomoć Due Lipe, ispravili gotovo deset godina poslije.
Iako ove suradnje tehnički spa­daju pod kategoriju mashupa, zbog njihove inovativnosti sasvim fino se uklapaju u trend reimagined albuma koji svoju kulminaciju doživljava u post lockdown razdoblju, ponajviše tijekom 2021. godine. Ističu se albumi Sharon Van Etten, Roisin Murphy, Khruangbin, Brittany Howard, Paula McCartneyja, Elvisa Costella i gigant­ski box set Metallice, na kojem su 12 pjesama s legendarnog ‘Black Album’, u povodu tridesetogodišnjice izlaska, obradila 53 izvođača, pa je ‘Unforgi­ven’ osvanuo u sedam, a ‘Nothing Else Matters’ u deset verzija. Već smo prethodno utvrdili da je trend prije deset godina pokrenuo engleski DJi producent Jamie XX kada je elektron­skim stilovima dubstepa i UK garagea premazao album ‘I’m New Here’ Gila Scotta-Herona, čikaškog soul/jazz pjesnika i autora koji je izvršio izni­man utjecaj na hip-hop kulturu, a ‘We’re New Here’ krasila su imena obojice glazbenika. Prošle godine, na desetu obljetnicu izdanja izvor­nog rada, američki jazz glazbenik Makaya McCraven nastavlja tamo gdje je Jamie XX stao i izdaje ‘We’re New Again: A Reimagining by…’, odjenuvši Scott-Heronove minimalističke kom­pozicije u puno razrađenije i raskoš­nije jazz-fusion aranžmane.

Svoj 18. solo album Paul McCar­tney objavio je krajem prošle godine, a uratkom je nastavio niz istoimenih eksperimentalnih radova iz 1970. i 1980. ‘McCartney III’, posljednji dio trilogije ‘redefiniranu’ verziju dobio je već u travnju ove godine, a remikse pjesama ili izvedbe istih, uz 79-godiš­njeg ex-Beatlea ili samostalno, potpi­suju Beck, DominicFike, Khruang­bin, St. Vincent, Dev Hynes, Phoebe Bridgers, Anderson.Paak, glumac i DJIdris Elba i drugi. Dok izvorno izda­nje albuma možete poslušati ako ste McCartneyjev fan, ovo ‘izmijenjeno’ biste trebali čuti jer, po skromnom mišljenju autora ovog teksta, ono ne samo nadopunjuje izvornik nego ga i nadmašuje. Elvis Costello, još jedan vitalan rock veteran, napravio je potez koji je iznenađujući i posve inovativan u diskografskim praksama današnjice. On je originalne matrice ‘This Year’s Model’, svog drugog albuma i prvog s The Attractions, ustupio Sebastianu Krysu, suradniku i producentu nje­govih recentnih studijskih albuma. Krys, rođeni Argentinac i dobitnik pet Grammyja i dvanaest Latin Grammyja, prema Costellovoj želji okupio je šaroliki međunarodni ansambl pre­poznatih imena latin popa i rocka, uključujući mega zvijezde Juanesa i Luisa Fonsija pa smo dobili ‘Spanish Model’, zrcalnu presliku punk-rock remek djela iz 1978. u izvedbama na španjolskom, jeziku kojim se služi 600 milijuna ljudi, ali ne i Costello. Ono što ‘Spanish Model’ razlikuje od izvor­nika jest i što vokalne dionice dijele i dame. Nina Diaz i Raquel Sofía praše kroz eksplozivne uvodne ‘No Action’ i ‘(Yo No Quiero Ir A) Chelsea’, dok je jedan od najboljih trenutaka rezervi­ran za Čileanku Cami i ‘La Chica De Hoy’. Finalni proizvod, začuđujuće, zvuči kompaktno, a 43 godina stare pjesme predstavlja novim generaci­jama na posve novom tržištima.

Foto: umgcatalog.com

Pročitajte još

Završetak tekuće inkarnacije

Ivan Jelčić

Najpoznatija banana na svijetu

Petar Ipšić

Dekodiranje narančastog genoma

Ivan Jelčić