Grad

GRADSKO VIJEĆE Petrušić preživio, linija za Kalamotu u rukama vijećnika

Sjednica Gradskog vijeća 27. siječnja 2014.

Nakon dvije tematske o regionalizaciji i odnosu Grada i DPDS-a, za sutra je sazvana redovita sjednica Gradskog vijeća.

U utorak (13. svibnja) od 16 sati pred vijećnike će tako doći 28 točaka (plus vijećnička pitanja), što ovu sjednicu čini među najkraćima u ovom sazivu. Ipak, ni ona neće biti bez svojih draži.

Iz projekta u projekt
Vijećnici će pred sebe dobiti drugi po redu prijedlog rebalansa proračuna. Kako je navedeno u ovom prijedlogu izmjena i dopuna ukupan iznos se ne mijenja pa projekcija ostaje na nešto više od 485 milijuna kuna. Ostaje nejasno kako gradonačelnik Andro Vlahušić ima namjeru ostvariti ovaj prenapuhani iznos kada mu i dalje fale sredstva od prihoda ulaznica na zidine, sredstava od koncesije za žičaru, a na dubrovačkim sudovima i dalje muku muči s agencijama koje ne žele plaćati namete zaustavljanja na Pilama i Pločama. S obzirom da je 2013. godine ostvareno oko 380 milijuna kuna, uračunavajući HBOR-ov kredit od 99 milijuna kuna, razlika koja trenutno zjapi je veća od 40 milijuna kuna. No naviknuo je već gradonačelnik žonglirati s novcima pa će tako vijećnici izglasati rošadu HBOR-ovog kredita na način da se nešto više od 10 milijuna kuna od projekta Dubca, kao i 4.5 milijuna kuna od cestogradnje preusmjerio u Lazarete za koje je već davno debelo probijen planirani proračun.

Ni riječi
Jedna od točaka bit će i izvješće o poslovanju Libertasa koje pred vijećnike stiže uz zaključake kako se ‘zadužuje Uprava da izradi Program restrukturiranja društva, preseljenja na privremenu lokaciju u Komolac te Program smještaja na tehničko-tehnološkom bloku na Osojniku’.
Kako se da iščitati iz izvješća Libertas je prošle godine imao manje i prihode i rashode nego 2012. godine, a godinu su zatvorili s minusom nešto većim od 3.6 milijuna kuna. Također kako se da iščitati iz izvješća ta gradska tvrtka trenutno broji 332 zaposlena na koje se izdvaja oko 38 milijuna kuna brutto, a ono što pomalo začuđuje je što se na 51 stranici izvješća na nijednom mjestu ne može pronaći dugogodišnja agonija i natezanje između Libertasa i okolnih općina. Podsjetimo, već godinama Libertas dostavlja čelnicima Župe i Konavala Luki Kordi i Silviju Nardelliju izračune za subvencije ‘njihovih linija’ u visini do 14 kuna po kilometru, koje oni odbijaju uz obrazloženje kako je ta ‘cijena gotovo duplo veća od cijene bilo kojeg privatnika’. Vjerojatno je potpuno slučajno da se direktor Đuro Deranja na to osvrnuo samo u (doslovno) posljednjoj rečenici svog izvješća riječima: (…) ‘Slijedom navedenog, potrebno je za održavanje kvalitete i obima usluga JPP osigurati nedostatni dio prihoda (subvencije) za što je potrebno razumijevanje i potpora svih vlasnika Društva’.
Naime, i Konavle i Župa imaju manjinske vlasničke udjele u Libertasu.

C.S.I. redari
Među najzanimljivijim točkama o kojima će odlučivati vijećnici, definitivno je ona o uređenju prometa na području Grada Dubrovnika. Tom odlukom propisuje se sve od regulacije prometa automobila do prometa pješaka i djece, zaštite javnih prometnih površina, te parkiranja i uklanjanja automobila. Posebno su zanimljivi članci 34. i 35. odluke kojima se još neformiranom Odsjeku prometnog redarstva daju ovlasti upravljanja prometom, nadzora te premještanja nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila. Naime prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama ovakva mogućnost zaista postoji, no u Dubrovniku nikada nije zaživjela.
Naime, prema dosadašnjoj praksi, kako bi Pauk mogao ukloniti vozilo potreban je nalog i suglasnost prometne policije. Procedura je jednostavna – oni pišu kaznu za nepropisno parkiranje, a Sanitat odvozi automobil. No kako nitko nije nepogrešiv, tako nije ni policija, pa ni Sanitat, a bome ni uskoro oformljeni Odsjek za prometno redarstvo, postavlja se pitanje kako eventualno osporiti nalog/odluku komunalnog redara. U slučajevima kada bi sud dosudio kako policija nije bila u pravu te kako vaš automobil nije bio nepropisno parkiran i Sanitatova potraživanja bila bi pravno nevažeća.Naravno, ne mogu vam naplatiti nešto što instanca viša od njih (u ovom slučaju Sud) kaže da nemaju pravo. Iz sadašnje gradske odluke se ne može iščitati nekoliko vrlo bitnih stvari počevši od toga na koji način će se novi prometni redari obučavati za ovaj posao, pa do toga tko je nadležan u slučaju eventualnih prigovora. Živi bili pa vidjeli.

Nema smjene Petrušića
Ono što se moglo očekivati, (a ipak se nije dogodilo) na ovoj sjednici Gradskog vijeća je smjena ravnatelja JU Lokrum Marija Petrušića. Naime, prije 20-ak dana Upravno vijeće odbilo je njegovo izvješće o radu ravnatelja za 2013. godinu te je Gradskom vijeću predložilo njegovo razrješenje. U obrazloženju odluke koju je potpisalo četiri od pet članova Upravnog vijeća navodi se kako je ravnatelj Petrušić donio niz odluka kojima je zloupotrijebio svoje pravo, a na štetu Rezervata. Također, optužuje ga se da je zanemario i nesavjesno obavljao svoju dužnost, no čini se kako gradonačelnik te predsjednik Gradskog vijeća Niko Bulić i dalje imaju povjerenja u njega. Ili se možda jednostavno čeka rasplet bajke Vlahušić-Vićan obzirom kako Petrušić slovi kao ‘čovjek iz barake’?

Linija za Kalamotu ide dalje?
Vijećnici će sljedeći tjedan odlučiti i o sudbini brodske linije između Dubrovnika i Kalamote. Naime, pred njima će se naći Prijedlog rješenja o odbijanju ponude za davanje koncesije na toj liniji, kao i Prijedlog odluke o poništenju postupka davanja koncesije. Kako doznajemo, zbog administrativne greške brodar Regina Maris na natječaj se (jedina pristigla ponuda) prijavio kao porezni dužnik, stoga je Vijeće za koncesije Grada Dubrovnika bilo primorano odbiti ponudu. Naknadnom potvrdom iz FINA-e stvari su vraćene na mjesto, ali silom zakona natječaj je ipak srušen. Sudbina te linije sada je tako u rukama gradskih vijećnika, no za očekivati je kako će u tome biti jednoglasni.

Pročitajte još

(FOTO) Mate Bulić bezvremenskim hitovima rasplesao publiku na Vojnoviću

Dulist

Zbog uklanjanja dijela dimnjaka privremena prometna regulacija u Ulici Andrije Hebranga

Dulist

PO MJERI GRAĐANA Tjedni pregled gradskih projekata

Dulist