Kultura

‘GRADOBRAN’ U Zagrebu otvorena izložba umjetnika Miša Baričevića

mbaricevic2

U zagrebačkoj Galeriji AZ u zgradi Nacionalne i sveučilišne knjižnice, otvorena je izložba dubrovačkog slikara Miša Baričevića. Dvadeset slika u kombiniranoj tehnici s motivima Dubrovnika, obuhvaćeno je nazivom ciklusa ‘Gradobran’, u značenju ‘obranjeni Grad’.

Izložbu su otvorili Stjepan Šešelj, direktor Hrvatske kulturne zaklade i osnivač Hrvatskog slova te Marin Ivanović, povjesničar umjetnosti i likovni kritičar koji je o Baričevićevom djelu napisao osvrt u pratećem katalogu izložbe, nazvavši autora ‘zanesenim ljubavnikom’ kojemu je predmet obožavanja Dubrovnik:

‘U dosadašnjim prizorima Dubrovnika, slikama, crtežima i reljefima, Baričević je unosio dozu kritike, ali samo prema onima i onome što na bilo koji način ugrožava Grad pa se tako ‘obračunavao’ s kruzerima, turistima, smećem i uopće nezainteresiranošću ili nedovoljnim poštovanjem koje se u bilo kojem trenutku pridaje njegovoj Euridiki, antičkoj Ragusi. Posljednji ciklus radova na navedenu temu, obuhvaćen simboličkim nazivom Gradobran, niz je veduta nadrealnog sižea, kombinatorike formi koje u naravi ne stoje zajedno, ali ih autor povezuje u jedinstvene cjeline kako bi svaku sliku pretvorio u znak Dubrovnika, u totem kojemu je materijalno tijelo nužno za evociranje emocionalnog naboja. Njegov cjeloživotni slikarski boj kojemu je cilj obraniti Grad od niskosti i malodušnosti, svoju kulminaciju ostvaruje kroz novouspotavljeni sukob s izmišljenim identitetom tako zvanog Kraljevog Grudobrana, imena pridanog Dubrovniku za potrebe televizijske serije ‘Igra prijestolja’. Njegov Gradobran, odnosno obranjeni Grad, istovremeno je jukstaponiran amalgamu realnih povijesnih nedaća od srednjega vijeka do recentnih ratnih zbivanja, dakle turbulentnim vremenima i posezanjima za našim prostorom, nakon čega je Grad uvijek izlazio obranjen ili obnovljen, samosvojan i vrijedan štovanja. Baričevićev ciklus stoga je ideja ideala koja stoji između dvije paralelne agresije – one svjesne i one nesvjesne. Zaokružujući temu Gradobrana, naš se slikar upisao u nevelik, ali svečan niz književnika, graditelja, dobrotvora, slikara i branitelja, dakle onih koji su se poput ljubavnika predavali Dubrovniku i gubili glavu za njegovom neuhvatljivom Istinom.’ Marin Ivanović, iz predgovora katalogu.

Mišo Baričević rođen je 1951. godine u Dubrovniku. Rano pokazuje interes za slikanje te je slikarsku edukaciju stekao uz pomoć nekoliko dubrovačkih slikara: Mijatović, Masle, Trostmann, Škerlj. Član je HDLU-a od 2005. godine. Radio je kao scenograf, dekorater i ilustrator. Likovno surađuje na scenografijama kazališnih predstava u Kazalištu Marina Držića i na Dubrovačkim ljetnim igrama. Do sada broji tridesetak samostalnih i više skupnih izložaba. Sudionik je mnogih humanitarnih aukcija i likovnih kolonija. Broji i nekoliko javnih sakralnih ostvarenja, među kojima tri oltarne pale na Kuni na Pelješcu, na otoku Šipanu i na Lokrumu, Križni put u dubrovačkoj katedrali i druge. O njegovom radu snimljene su dvije televizijske dokumentarne emisije. Živi i radi u Dubrovniku.

Izložbu je moguće razgledati do 19. siječnja 2020. u Galeriji AZ na adresi Hrvatske bratske zajednice 4 u Zagrebu, svakog radnog dana od 8 do 16 sati.

Pročitajte još

‘TOGE, DAMAST I VLAST’ Izložba o povijesnom tekstilu i službenoj odori Dubrovačke Republike

Dulist

Komedija ‘Mare Fjočica’ na Adventu na Vojnoviću, ulaz besplatan

Dulist

Otvorenje izložbe “Toge, damast i vlast” autorice Viktorije Žuvela

Dulist