Grad

Grad se još nije uknjižio! Iskoristi priliku i (ras)prodaj ulicu

Grad se još nije uknjižio! Iskoristi priliku i (ras)prodaj ulicu

Može li privatna osoba prodavati dio svog zemljišta koje se u zemljišno knjižnom izvatku vodi kao put? Na takav primjer naišli smo u Lapadu, u Primorskoj ulici gdje većinski vlasnik Frano Mirošević okolnim stanarima prodaje manje dijelove parcele puta. Na problem nas je upozorila Sandra Gurdulić koja u Primorskoj ulici ima obiteljsku kuću.

-Ljudi mu plaćaju, nedavno je bio takav jedan primjer, a Mirošević ne smije prodavati ulicu, budući da je svaka cesta koja se koristi za promet javno dobro. To je nerazvrstana cesta u vlasništvu jedinice lokalne samouprave – istaknula je Sandra Gurdulić.

S druge pak strane, većinski vlasnik puta Frano Mirošević tvrdi suprotno. Još 1999. kupio je zemljište u Primorskoj ulici i kako bi uspio sagraditi stambeni objekt na svojoj zemlji, razdvojio je parcele na građevinsko zemljište i put.
-Nikome nisam zapriječio promet, taj dio mog zemljišta nikad nije bila javna cesta i ne vidim u čemu je problem. Ja smijem svoj posjed prodavati kome hoću. To sam zemljište kupio i za njega državi platio porez. To je moje – rekao je Mirošević, te naveo kako je nedavno jednom od stanara ulice prodao 20 kvadrata jer dijelom posjeda ulazi u ulicu. Time je želio razriješiti sve imovinsko – pravne odnose.

-Sandrinom rođaku sam prodao 20 metara četvornih za tri tisuće eura. On taj dio parcele ionako koristi kao svoju i tom smo kupoprodajom željeli riješiti i regulirati sve papirnato. Na isti sam način, još prije nekoliko godina prodao i dio Antunovićima, Konjusima, Crnčevićima – potvrdio je Mirošević. Da su navedeni manjim dijelom vlasnici čestice zemlje koja nosi oznaku ‘put’ razvidno je iz zemljišnih knjiga.

Grad potvrđuje navode Gurdulić
I sam Grad Dubrovnik potvrdio nam je kako se u katastru upisana čestica zemlje vodi kao put u vlasništvu privatnih osoba. Međutim, Grad Dubrovnik se poziva na Zakon o cestama te potvrđuje isto ono što je istaknula Sandra Gurdulić. Prema definiciji iz Zakona, nerazvrstane ceste su sve one ceste koje se koriste za promet vozila i koje svatko može slobodno koristiti. U ovom konkretnom slučaju riječ je o pristupnoj cesti do stambenih, poslovnih i drugih građevina.

-Člankom 131. stavkom 1. Zakona o cestama propisano je da ceste koje se na dan njegovog stupanja na snagu koriste za promet vozila po bilo kojoj osnovi i koje su pristupačne većem broju korisnika, a koje nisu razvrstane kao javne ceste u smislu tog zakona postaju nerazvrstane ceste, dok je člankom 101. stavkom 1. istog zakona propisano da je nerazvrstana cesta javno dobra u općoj uporabi u vlasništvu jedinice lokalne samouprave na čijem se području nalazi – naveo je Grad Dubrovnik u odgovoru DuListu. Poziva se i na gradsku odluku po kojoj je Upravni odjel za promet zadužen voditi jedinstvenu bazu podataka o nerazvrstanim cestama.

-Upravni odjel za promet Grada Dubrovnika obavlja potrebne radnje sukladno zakonu radi upisa nerazvrstanih cesta u vlasništvu Grada Dubrovnika – istaknuli su iz gradske Uprave. Iz tog odgovora je razvidno kako je dio sporne ceste u Primorskoj ulici, zapravo nerazvrstana cesta, koja zbog sporosti svog birokratskog aparata, još uvijek nije provela postupak upisa dijela puta u svoje vlasništvo.

Postoji još slučajeva
I sasvim sigurno ovo nije jedini primjer u Dubrovniku. Nedavno smo bili svjedoci blokiranja radova na pročistaču vode u Komolcu zbog Leona Šprlje, koji se poziva na vlasništvo u dijelu zemljišta kojim se prometuje do pročistača. I opet je riječ o nerazvrstanoj cesti. Stručnjaci upućeni u problematiku, komentirali su nam kako se ovaj problem s vlasništvom mogao riješiti godinama ranije. Još u vrijeme kada je vlasnik Mirošević zatražio izdavanje građevinske dozvole za izgradnju stambene zgrade. Tada je od Grada Dubrovnika zatražio da se parcela u njegovom vlasništvu razdijeli u dva dijela. Veći dio kao građevinsko zemljište na kojem će izgraditi zgradu, dok se od ostatka formirao put. Već tada, tvrde nam stručnjaci, Grad je mogao tražiti upis u dio zemljišta koji se vodi kao put, a Miroševiću zauzvrat kompenzirati gubitak, bilo kroz neku česticu zemlje ili novac. I sve je to bilo provedivo, u smislu svojevrsnog izvlaštenja ili možebitne naknade do 2014. godine.

Stupanjem na snagu Zakona o cestama iz kolovoza 2014. godine nerazvrstanim cestama su vlasnici postale jedinice lokalne samouprave. Tako i bez obzira što se Grad Dubrovnik nije uknjižio na sporni dio puta u Primorskoj ulici Zakon je jasan i za takve nerazvrstane ceste ne poznaje nijednog drugog vlasnika osim jedinica lokalne samouprave, u ovom slučaju Grada Dubrovnika.

Pročitajte još

[PODCAST ‘S BARBAROM’] Andro Vidak na Orsuli je ostavio četiri apartmana! Ima nove velike planove za taj gradski park!

Barbara Đurasović

UŽIVO OD 10 SATI Pratite otvaranje ponuda za dodjelu dozvola na pomorskom dobru

Dulist

JAVNI POZIV Grad sufinancira nabavu, instaliranje i ugradnju solarnih modula na obiteljskim kućama

Dulist