Komunalno poduzeće Vrtlar dobilo je službu za odnose s javnošću. Točnije stručnu suradnicu za odnose s javnostima Anđelu Kulaš.
I to i ne bi bila ništa čudno da su gradska komunalna poduzeća i ranije imala PR-ovce. Ovdje je izuzetak gradski prijevoznik Libertas, koji je, kako nam je rekao direktor Đuro Deranja, ranije imao takvu službu, koja je ukinuta.
Sve to podsjetilo nas je na jednu davno izrađenu studiju – Programsku studiju trgovačkih društava komunalnih djelatnosti u vlasništvu Grada Dubrovnika. Nju je 2008. godine izradio studio Renome plus za bivšu gradsku upravu Dubravke Šuice, no ista je trebala poslužiti gradonačelniku Andru Vlahušiću za ostvarenje njegove ideje o holdingu, jedinstvenom komunalnom pouzeću. Upravo u toj se studiji, koja je bila i predmetom tematske sjednice Gradskog vijeća sad već davne 2009. godine, spominje se nužnost uspostavljanja službi za odnose s javnošću.
Oživljena stara studija?
– Neophodnim ocjenjujemo ustroj funkcije odnosa s javnošću u svim komunalnim društvima. Funkcija marketinga je davno postala neizostavnom funkcijom u sektoru usluga. Ona najčešće podrazumijeva i sadrži: upravljanjem tržištem komunalnih usluga, upravljanje s odnosima korisnika usluga, upravljanje kvalitetom usluga, upravljanje cijenama, promotivne aktivnosti… Libertas Dubrovnik i Vrtlar bi trebali prije svih drugih društava imati ustrojenu funkciju marketinga – piše u studiji Renome plusa.
Budući da je Vrtlar, moglo bi se i tako reći, krenuo stopama preporuke studije, zanimalo nas je kakvo je stanje u ostalim komunalnim tvrtkama, razmišljaju li oni o ustroju PR službe, ali i koliko godišnje potroše na promociju i marketing. Vodovodu bi možda i trebala PR služba, jer smo stekli dojam kako su naš mail, poslan prošlog četvrtka, pročitali tek u ponedjeljak, kad smo ih zvali pitati hoćemo li dobiti odgovor.
Do zaključenja ovog teksta u jutarnjim satima utorka (21. studenog), isti nismo dobili, no ovo nije prvi put da duListu ne šalju odgovore iz ove gradske tvrtke. Možda bi komunikacija bila bolja da imaju PR-ovca.
Ni direktor Libertasa, Đuro Deranja, nije nam odgovorio na sva pitanja. Zatajio je tako dati nam podatke o tome koliko Libertas godišnje potroši na promidžbu i marketing, odnosno koliko je potrošeno tijekom 2010. i 2011.
Ali zato Deranja ne razmišlja o uspostavljanju službe za odnose s javnostima.
Libertas imao PR-ovca pa odustao
– Libertas Dubrovnik nema posebnu službu za odnose s javnošću već su poslovi odnosa s javnošću disperzirani između voditelja pojedinih organizacijskih jedinica u koordinaciji direktora – istaknuo je Deranja, dodavši kako je ova tvrtka ranije imala službu (radnika) za odnose s javnošću. No, procijenjeno je, govori Deranja, da obim poslova odnosa s javnošću nije toliki da je potrebno imati specijaliziranu, odnosno zasebnu službu za takve poslove. Stoga je odlučeno te poslove rasporediti na voditelje organizacijskih jedinica.
Ni dubrovačka Čistoća nema osobu zaduženu za odnose s javnošću niti u skorašnje vrijeme planira formiranje takve službe, ističe direktor Pero Kaciga, te dodaje kako je za odnose s javnošću zadužen direktor kao odgovorna osoba tvrtke.
– Po našem mišljenju sve ove poslove možemo raditi sa sadašnjim ljudima i nema potrebe za novim zaposlenjima – naglasio je Kaciga.
Sličan odgovor dobili smo i od direktora Sanitata Nika Kapetanića.
– Osobu zaduženu za odnose sa javnostima nemamo niti za sada razmišljamo o formiranju takve službe – kratak je bio Kapetanić.
Prema dobivenim podacima izgleda da će Vrtlar ostati usamljen kad je riječ osoba zadužena za odnose s javnošću. No, zato su se u tom pravcu pokrenuli kulturnjaci, točnije javne ustanove u kulturi Grada koje većim dijelom imaju PR-ovce. Julijana Antić Brautović u Dubrovačkim muzejima zadužena je za marketing i odnose s javnošću, glasnogovornica Kinematografa Dubrovnik je Dubravka Mikulić, odnosima s javnošću u Kazalištu Marina Držića bavi Žarko Dragojević, dok je Marko Giljača suradnik za marketing i odnose s javnošću u Dubrovačkim knjižnicama.
Koliko troše na promidžbu?
Za razliku od Vodovoda, koji uopće nije odgovorio na upit duLista, i Libertasa Dubrovnik koji nije dostavio podatke o potrošnji za promidžbu i marketing, odgovore su nam dostavili Čistoća i Sanitat.
Tako je Sanitat za usluge reklame i promidžbe u tisku i ostalim oblicima promidžbe i reklame u 2010. godini potrošio iznos od 39.942,00 kuna, dok su u 2011. potrošili 35.343,00 kn.
Čistoća Dubrovnik pak za 2012. godinu po planu nabave planira za promidžbu i marketing potrošiti 17.000,00 kn.