‘Pjerin’ je bilo iznimno teško raditi jer je tekst sačuvan na svega deset stranica nepotpunih situacija i misli. U jednom trenutku smo toliko izanalizirali tekst da smo mogli nadopisati situacije iz drugih Držićevih komada – istaknuo je u ponedjeljak na konferenciji za medije Ozren Prohić, redatelj predstave ‘Pjerin’, trećeg ovosezonskog premijernog naslova u Kazalištu Marina Držića, koji će biti izveden u petak 15. prosinca.
-Iz improvizacija smo rekonstruirali događaje, sa svim Držićevim kritičkim promišljanjem koje je i danas nažalost aktualno. Htjeli smo vidjeti što je taj Držićev svijet danas i koje su naše granice – rekao je Prohić, nazvavši predstavom više melodramom nego ‘blizanačkom komedijom’.
-Mislim da smo uspjeli napraviti specifičan kazališni svijet, jer smo ‘nanjušili’ i Držića i njegovu sjetnost – dodao je Prohić.
-‘Pjerinom’ KMD zaokružuje ovogodišnje obilježavanje 450 godina smrti Marina Držića, koje je počelo ‘Skupom’. Pjerin’ je imao čudnu sudbinu jer je ostao u fragmentima fragemanata. Nadamo se da će možda jednog dana ‘izroniti’ iz nekog arhiva ili šufita. Prohić se dugo bavi Držićem. Prije četrnaest godina u KMD-u je rekonstruiran ‘Pomet’ u punom tekstualnom smislu, a za ‘Pjerin’ smo radili scensku rekonstrukciju – rekao je ravnatelj Kazališta Marina Držića Ante Vlahinić.
-U ‘Pjerinu’ je najeskplicitnija podvojenost, budući da je riječ o dva brata blizanca, premda nitko ne garantira da to zaista i jesu dvije osobe. Ta dvostruka slika Dubrovnika je uvijek prisutna, tako i u Držićevo doba. Grad je živio dobro i mirno, a imao je svoj donji sloj u kojem je Držiću vječno visio mač nad glavom. I mi danas živimo dvostruku sliku Dubrovnika, kao kulturne i turističke destinacije uvijek u rangu s najvećim svjetskim gradovima, a s druge strane mi koji živimo u gradu dobro znamo sve probleme grada – objasnio je Vlahinić.
-To je svakako drukčije čitani Držić, premda je on uvijek isti – dodao je Vlahinić te posebno zahvalio tehnici Kazališta, ali i HGSS-u te gradskom poduzeću Čistoća.
-‘Točkice’ u krnjem tekstu rastvorio je segment Dalmacije zimi, odnosno drugog identiteta Dalmacije. Slika vezanih stolica ispred kafića koje raznese bura je jedna od ljepših u Dalmaciji. Takav melankoničan osjećaj donosi i predstava – izjavio je dramaturg predstave Ivan Penović.
-Rad na predstavi bio je težak, kopajući i vrlo intrigantan. Jako sam sretna što sam imala priliku raditi Držića tako da, u dogovoru s autorskim timom, sama pišem svog Držića, što mi je blagoslov – istaknula je glumica Srđana Šimunović, dok je njena kolegica Mirej Stanić dodala.
-Redatelj Prohić odlučio se na najteži mogući način postaviti predstavu ‘Pjerin’ na scenu. Način je neobičan i prilično zahtjevan za glumiti. Svi su trebali naći zajednički jezik u slaganju ‘točkica’ u tekstu – rekla je Stanić.
-Odrađen je dobar posao – istaknula je scenografkinja predstave Dubravka Lošić, autorica glazbe Paola Dražić-Zekić svoj udio u radu na predstavi nazvala je ‘intrigantnim i izazovnim zadatkom’, kostimografkinja Irena Sušac izjavila je kako je poseban izazov bio posložiti svijet koji može postojati i u Dubrovniku, ali i općenito u kazalištu, dok je Zrinka Lukčec-Kiko (scenski pokret) istaknula zahvalnost na novoj suradnji s redateljem.
Glumački ansambl predstave ‘Pjerin’ čine Zdeslav Čotić, Nina Hladilo, Edi Jertec, Nika Lasić, Boris Matić, Romano Nikolić, Hrvoje Sebastijan, Mirej Stanić, Srđana Šimunović, Glorija Šoletić, Branimir Vidić i Izmira Brautović, dok su u autorskom timu, uz redatelja Ozrena Prohića, dramaturg Ivan Penović te Dubravka Lošić (scenografija), Irena Sušac (kostimografija), Paola Dražić-Zekić (glazba) i Zrinka Lukčec-Kiko (scenski pokret).
Premijera predstave održat će se u petak 15. prosinca u 20 sati, a reprizne izvedbe su zakazane za 16., odnosno 22. i 23. prosinca 2017. godine u 20 sati.