Jedno od mojih najdražih glazbenih otkrića u posljednjih nekoliko godina je postojanje američkog darkwave-electronica dueta BOY HARSHER, naziva iza kojeg se nalaze pjevačica Jae Matthews i instrumentalist Augustus Muller, i njihovog drugog studijskog albuma ‘Careful’. Minimalistički sintesajzer, ritam mašina i hipnotični vokali jednostavna su formula za zarazni plesni elektro-punk u stilu Yello ili Deutsch-Amerikanische Freundschaft. Matthews i Muller upoznali su se za vrijeme studija filmske umjetnosti pa je jedan od potpuno očekivanih smjerova razvoja njihove karijere i njihov debitantski kratki film.
‘The Runner’ je prije nekoliko dana premijerno prikazan na američkoj streaming platformi Shudder, specijaliziranoj za prikazivanje horor filmova pa nije nikakva tajna da gledatelj može očekivati solidnu količinu krvi. Istovremeno s filmom, na glazbene streaming usluge izašao je i ‘The Runner (Original Soundtrack)’, koji glazbeno prati događaje u filmu. Film (i album) otvara stvar ‘The Tower’, koju na televiziji u hotelskoj sobi izvodi bend dok mi pratimo našu bezimenu protagonisticu (glumi je Kris Esfandiari, pjevačica grupe King Woman) kako potpuno krvava trči kroz šumu, dok široki kadar hotelske sobe otkriva mrtvog muškarca u fotelji. Jedna od lekcija koju vrlo brzo naučimo je da nije najpametnije zaustaviti se okrvavljenim autostoperi(ca)ma jer već sljedeća scena prikazuje Kris kako vozi kamionet koji joj se bio zaustavio, no ovaj put s kaubojskim šeširom na glavi (vlasništvom pokojnog vozača).
Cjelokupno trajanje filma od 38 minuta sastoji se od scena primarne radnje isprepletenih s razgovorima s bandom u njihovom studiju dok snimaju novi album i objašnjavaju inspiraciju za priču koju pratimo, i neumoljivo stilski podsjeća na neke od psihodeličnijih filmova velikog Davida Lyncha. Nakon kratkog razgovora a bendom, dolazimo pred kuću u kojoj mladić na televiziji gleda spot za pjesmu ‘Machina’ na kojoj gostuje Mariana Saldana iz kalifornijske synth-pop grupe BOAN. Ova stvar je ujedno meni najdraža na albumu, prizivajući elektroniku osamdesetih, najviše podsjećajući na Kraftwerk. Mladić, kojeg glumi underground Soundcloud rapper Cooper B. Handy (koji izdaje glazbu pod pseudonimom LUCY), se pohvalno na prvu pojavu potpuno krvave žene okreće za sto osamdeset stupnjeva i daje petama vjetra u najboljoj maniri Bob Rockove poslovice ‘Bolje živ kukavica nego mrtav junak’.
U filmu se kasnije pojavljuje još i Sigrid Lauren – glazbenica i art-performerica koja pod nazivom FlucT s partnericom Monicom Mirabile izlaže svoje plesno-glazbeno-skulpturne instalacije po priznatim američkim i svjetskim muzejima. Ostatak radnje i (ne toliko) šokantno otkriće o pravoj prirodi naše protagonistice isprepliće se s još nekoliko live nastupa banda sa stvarima kao ‘Give me a Reason’ i ‘Escape’, dok nas u odjavnu špicu uvodi stvar ‘Autonomy’ kojoj glas posuđuje mudri bjegunac Cooper B. Handy.
‘The Runner’ kao kratki film služi više kao prezentacija umjetničkih sklonosti dueta Boy Harsher, i bolje je pozicioniran kao srednje-dugački promotivni video za njihov novi album, za kojeg je jedina negativnost to što je relativno kratak. Definitivno je prvenstveno namijenjen za već postojeće fanove banda, no daleko od toga da nije u stanju privući i novu publiku. Ako vam je ovo prvi doticaj sa Boy Harsherom, obvezno se vratite i preslušajte album ‘Careful’ i stvari ‘Come Closer’, ‘Face the Fire’, ‘Tears’ i ‘The Look You Gave’.
A nakon njih, bacite uho i na ostale glazbene projekte glumaca u ovom filmu. BOANuskoro izdaje svoj novi album ‘Los Exitos’, Cooper B. Handy se može pronaći nakon malo mukotrpnijeg guglanja, toliko je duboko u glazbenom podzemlju, dok je sigurno najveće ime među njima doom/post-metal grupa King Woman, u početku solo-projekt pjevačice Kris Esfandiari, a danas punokrvnog banda s odličnim prošlogodišnjim albumom ‘Celestial Blues’.
Svakako je jedna od većih pandemijskih glazbenih sabotaža i otkazivanje njihove turneje zakazane za 2020. na kojoj su Boy Harsher trebali posjetiti i Zagreb. Karta je već bila u džepu, a s obzirom na neizvjesnu budućnost teško je predvidjeti kad će ih put opet navesti u naše krajeve, no svakako se isplati pratiti vijesti i doživjeti ih iz blizine.
Foto Boy Harsher