Nikad nisam bio ljubitelj festivala na otvorenom i koncerata po stadionima i arenama.
Ne toliko zbog neke društvene anksioznosti, već više zbog nedostatka osjećaja prisnosti s izvođačima i zbog potrebe da duboko u kostima osjetim svaki udar bas-bubnja. Sretnom igrom slučaja, velika većina bandova koje slušam niti ne mogu napuniti toliko velike prostore.
Sedamdeset bandova doom, sludge, stoner i psihodelične provenijencije raspoređenih preko šest prostora i tri dana produženog vikenda privuklo je nekih četiri tisuće fanova
Stoga je Desertfest kojeg sam posjetio u Londonu prije dva vikenda savršen festival za moj ukus – intimna svirka po pubovima i klubovima Camdena na sjeveru Londona. Sedamdeset bandova doom, sludge, stoner i psihodelične provenijencije raspoređenih preko šest prostora i tri dana produženog vikenda privuklo je nekih četiri tisuće fanova koji su svoj proliveni znoj na netipičnih engleskih plus 27 Celzija nadoknadili s par stotina hektolitara pive – svjetle, crne i voćne (nesretna pogreška srećom bez povratnih posljedica).
Ubilježivši solidno prolazno vrijeme na relaciji Stansted – Camden, petak je započeo ispred legendarnog puba Black Heart, koji je služio kao baza cijelog festivala. Srdačno osoblje uručilo je identifikacijsku narukvicu i pola litre točene dobrodošlice. Par stotina metara dalje prvi nastup vikenda u pubu Devonshire Arms – malom kafiću punom Iron Maiden memorabilije u koji službeno stane nekih osamdesetak ljudi, a za početni nastup lokalnih miljenika Morass of Molasses se uspjelo ugurati još dodatnih stotinjak. Dok je s pozornice odjekivao odličan sludge, tražila se molekula kisika viška. Dev, kako mu od milja tepaju, do kraja festivala je ostao prekrcan ljudstvom i odličnom glazbom, no mene je moj pomno planirani program vodio u drugom smjeru. Prvo u Underground, noćni klub koji je, naravno, pod zemljom, duboko u podrumu. Odličan klub za nekih petsto posjetitelja je bio mjesto na koje sam se često vraćao, prvi put za solidne rockere Freedom Hawk. Od tamo brzim korakom do malo većeg bivšeg teatra Koko, u kojem su publiku oduševili The Obsessed, a čim su oni odsvirali posljednji takt, sa većinom publike pun gas u Electric Ballroom na prvu veću poslasticu festivala, sludge legende Eyehategod.
Izuzetno nabrijani Mike Williams je raspametio publiku te je barem 75 posto ekipe napustilo jednosatnu šutku u raznim stupnjevima modrine. Bio je potreban brzi predah uz okultni performans kraljice dooma Jex Thoth kako bi se prikupila energija za zvijezde večeri – grindcore pionire Napalm Death. Barney je priznao da su za potrebe festivala pokušali maksimalno usporiti tempo, ali nikako nije išlo pa se u set ugurala i neizostavna jednosekundna ‘You Suffer’. Modra koža je poprimala ljubičaste nijanse, a i preostalih 25 posto publike ovaj put nije prošlo lišo. U after-partyju su nas na odmor ispratili američki stoneri ASG, najavljujući svoj novi album ‘Survive Sunrise’.
Noge, bubrezi i mjehur se polagano oporavljaju od fantastičnog vikenda u Londonu
Subota za Camden znači nepreglednu rijeku shopping-turista pa je mudra odluka bila baciti sidro u Electric Ballroomu. Kako je to za mene bio nekako najmanje zanimljiv dan, nakon izvrsnog seta lokalnih legendi Admiral Sir Cloudesley Shovell, koje je najlakše opisati kao malo ozbiljniju parodiju Spinal Tapa, selim u udobnu ložu, gdje uz nesmetanu opskrbu tekućinom odmaram noge uz Akercocke (engleske hardkorere koji su mi osobno bili najlošiji set festivala, ali to ipak nije moj đir). No dojam su definitivno popravili japanski doomsteri Church of Misery, praćeni sludge teškašima Weedeater, a legenda stoner rocka Matt Pike je s High on Fire pokazao zašto je jedan od najboljih gitarista današnjice.
Nedjeljno zagrijavanje je počelo u Black Heartu uz izvrsne lokalce PIST, a zatim je na red došao najveći prostor vikenda, dvorana Roundhousesa dvije tisuće posjetitelja i mene koji u prvom redu zaklanja pogled svim vertikalno prikraćenim nesretnicima u pozadini. Dan je otvorio švedski Monolord, trenutno jedan od najboljih doom bandova, pokazujući to kroz svoj skoro jednosatni set koji se sastojao od ukupno četiri stvari. Slijedili su ih odličan par stonera Elder i Nebula, te engleske legende Hawkwind koji haraju psihodeličnom scenom već pedeset godina sa svemirskim audio-vizualnim performansom za sve fanove lisergične kiseline.
Večer u Roundhouseu zatvaraju i najveće zvijezde festivala, američki space-stoner rokeri Monster Magnet. Njihov novi album ‘Mindfucker’ je definitivno jedan od najboljih ove godine. Festival je priveden kraju u Underworldu uz iznimno energične Nizozemce Death Alley, koji su mi ostavili jedva dovoljno vremena da iz sobe zgrabim ruksak i stignem na svoj ranojutarnji let. Noge, bubrezi i mjehur se polagano oporavljaju od fantastičnog vikenda u Londonu, a sudeći po velikom rastu popularnosti dooma i njegovih pod-žanrova, sljedeće godine će biti potrebno u program uključiti još pubova. Pive ima dovoljno, za to nije bilo straha.