DuList PROMOUrednički izbor

EUROVILLA STIGLA U GRAD! Donosimo predviđanja za tržište nekretnina

Eurovilla Dina i Sergio Serdarusic

Eurovilla, agencija za nekretnine prisutna po cijeloj Hrvatskoj odnedavno djeluje i na dubrovačkom području. Sve je krenulo 2002. godine sa Zagrebom gdje su se posvetili (i najviše uspjeha polučili) području ekskluzivnih i rezidencijalnih nekretnina, a nastavilo se s Dalmacijom, Istrom i Kvarnerom, Slavonijom. Širenjem tržišta Eurovilla je izašla u susret klijentima i njihovoj potražnji za nekretninama na obali. Tijekom dva desetljeća poslovanja, tvrtka Eurovilla izdala je prvi oglasnik za nekretnine, napravila mnoge stambene i poslovne projekte, sudjelovala u mnogim investicijama te realizirala tisuće kupoprodaja i najmova na području Hrvatske.

Svojim klijentima koji stambene nekretnine kupuju, prodaju, uzimaju ili daju u najam kontinuirano pružaju personaliziranu uslugu najviše kvalitete, kao i poslovne vrijednosti poput kredibiliteta, stručnosti i diskretne usluge. Eurovilla nije samo posrednik u kupoprodaji nekretnina, ona je partner koji sluša, razumije i gradi trajne odnose utemeljene na poštovanju i vrhunskoj usluzi. Kontinuirani rad na unapređenju, predanost klijentima i visoki standardi čine ovu agenciju nezaobilaznim imenom u svijetu nekretnina. Razgovarali smo s voditeljicom ove vodeće agencije za nekretnine Dinom Serdarušić o tvrtki, njenim počecima, o dubrovačkoj regiji i kretanjima na tržištu nekretnina.

Za početak, razgovarajmo o počecima tvrtke. Kada i kako je nastala Eurovilla? Kako to da ste se opredijelili za posao posredovanja u trgovanju nekretninama?

Eurovilla je počela kao mala obiteljska tvrtka orijentirana na, u početku vrlo limitiran krug nekretnina, ali mahom onih zbilja luksuznih. Ideja je bila pružiti klijentima vrhunsku uslugu, personalan pristup te im se potpuno posvetiti. Agencije, u razdoblju nastanka Euroville, bile su prilično lišene osobnosti, bez identiteta, birokratski orijentirane, teško je bilo oteti se dojmu da se radi o samo još jednoj branši suhoparne trgovine i prodaje. Postojala je ponuda, postojala je potražnja, ali se na klijenta kao temeljni faktor (uz naravno nekretninu) u našem poslu, nije gledalo kao na osobu kojoj je potreban individualni pristup. Nije postojala inicijativa ni da se prepišu inozemni trendovi… Poslovni modeli slični onima npr. u SAD-u, nisu postojali…

Bilo je to i relativno novo doba interneta gdje smo mi kao zemlja dosta kasnili i propuštali uhvatiti trendove zapada. Eurovilla je tu vidjela svoju priliku da počne nuditi prepoznatljivu uslugu u tom tržišnom vakuumu, jer nam je bilo jasno koliko važnu ulogu igra brand image, koliko je važan marketing, i koliko su važne društvene mreže koje tada nisu, naravno, postojale u digitalnom obliku, ali je postojao krug klijenata koji je bilo nužno održavati za daljnji uspjeh. Bitno je shvatiti da je u našem poslu profesionalna aktivnost izvan ureda jednako bitna onoj u samom uredu i upravo tu smo pokušavali biti na što više mjesta. Preporuke su bile te koje su nas mogle poslovno održavati na životu, pokopati ili učiniti liderom. Danas je zapravo ta temeljna filozofija još aktualna, samo su se alati promijenili i prilagodili digitalnom dobu. Mi zbilja ovaj posao živimo svaki dan u godini posljednjih dvadesetak godina. Drago nam je da su to klijenti prepoznali, neizmjerno smo im zahvalni i velika nam je čast biti tu gdje jesmo.

Danas, Eurovilla kao najveća i najuspješnija agencija zakoračila je u najjužniju županiju. Kako ste se odlučili za taj korak i kakva su Vaša očekivanja od dubrovačkog tržišta nekretnina?

Dubrovnik je biser Jadrana, jedno od najpoznatijih odredišta na Mediteranu, stoljetni grad s bezbroj ljepota, omiljena destinacija jet setera, ali i svih drugih. Neke od najluksuznijih i najskupljih nekretnina koje imamo u ponudi su upravo na dubrovačkom području. Sam interes je golem, a prodaja se realizira uspješno i vrlo brzo. Ako razmišljate o kupnji ili prodaji svakako nam se obratite jer imamo uvjerljivo najviše iskustva s dovođenjem sigurnih kupaca. Zapošljavamo vrhunske agente koji su spomenuti dalje u tekstu te im se slobodno obratite s punim povjerenjem. Naša očekivanja su pružati elitnu uslugu na najvišoj razini i naravno imati što više profesionalnih realizacija. Budući da se oglašavamo na stranim tržištima više nego li ijedna druga agencija smatramo kako upravo tu imamo veliku prednost na dubrovačkom tržištu.

Dubrovačko tržište orijentirano je ponajprije na strance izraženije kupovne moći, ali i na domaće ljude koji traže kvalitetnu nekretninu za život ili daljnje ulaganje. Prema vašem mišljenju, kakvo je tržište nekretnina u Dubrovniku i okolici te na kakve se nekretnine planirate fokusirati?

Tržište nekretnina u Dubrovniku i okolici je iznimno specifično prema samoj ponudi nekretnina, od kojih se i dalje traže najviše građevinska zemljišta, stanovi i kuće. Eurovilla kao agencija posreduje u svim vrstama nekretninama s preduvjetom da iste imaju uredno vlasništvo, izdane dozvole za gradnju i uporabu nekretnina.

Cijene nekretnina u eurozoni su počele padati. Trend u Hrvatskoj je obrnut, sa snažnim rastom na godišnjoj razini. Prema podatcima koje je objavio Eurostat cijene stambenih nekretnina u zadnja tri mjeseca prošle godine narasle su za 9,5 posto. Zašto je to tako i nazire li se kraj ‘divljanju’ ovih brojki?

Dugoročno, cijene nekretnina će rasti. Iako se tržište s vremena na vrijeme uvijek malo korigira uvjetovano raznim vanjskim utjecajima, političkim situacijama i krizama, ali je ulaganje u nekretnine i dalje najsigurnije. Cijena novogradnje raste iz više razloga: veća je potražnja iz sigurnosnih razloga, kvalitetnih lokacija je sve manje, a samim tim cijene zemljišta su više, radna snaga skuplja, cijene materijala su narasle, očekivana oprema puno kvalitetnija. Rastom cijena novogradnje pomiču se cijene i starogradnji u istom kvartu na više, ali tu prodavatelji moraju biti oprezni da ipak nisu precijenili vrijednost nekretnina u koje je potrebno ulagati.

Posljednjih mjeseci u Dubrovniku se sve više može čuti kako cijene ‘normalnih’ nekretnina za metar četvorni dosežu i do 7 tisuća eura. Smatrate li da su ti iznosi održivi te kakve su vaše procjene. Hoće li cijene padati, stagnirati ili rasti? Ako rastu, je li samo nebo granica?

Specifično dubrovačko tržište puno je otvorenije stranom zanimanju, tradicionalno. Stvari treba sagledati iz perspektive prodavatelja koji želi ostvariti što bolju cijenu. Budući da je grad otvoren na svakoj razini i veoma potencijalno zanimljiv kupcima iz cijeloga svijeta, cijene kvadrata su u korelaciji s time. Starine postižu vrlo velike cijene jer su rijetke, dok je novogradnja na modernoj razini u skladu s ostatkom tržišta kako europskog, tako i mediteranskog. Stabilna politička i ekonomska klima doprinose odlukama u ulaganje u dubrovačke nekretnine, ne vidim iskreno neke razloge skorijeg pada cijena. Cijene nekretnine rastu sukladno potražnji na tržištu, isti iznosi su održivi jer su takve vrste nekretnina orijentirane prema stranim tržištima odnosno kupcima. Ovisno o dobrim karakteristikama nekretnine, odnosno o njezinim obilježjima kao poziciji, pogledu te izvrsnom mikrookruženju cijene mogu samo rasti, dok kod nekretnina sa standardnim obilježjima očekujemo stagnaciju cijena. Vezano za rast cijena, ista nekretnina može postići onoliku cijenu koliku je kupac spreman platiti ako je to nešto što je jedinstveno i posebno te se rijetko pronađe na tržištu nekretnina, samo nebo je granica.

Proces kupoprodaje ili najma nije jednostavan – na što je sve potrebno obratiti pozornost te zašto je dobro angažirati agenciju?

Zašto se odlučiti za profesionalno posredovanje agencije za nekretnine? Više je razloga budući da se radi o izuzetno kompleksnom postupku koji laike može ne samo zbuniti, već im i znatno otežati i zakomplicirati spomenuti proces i pravno i financijski. Temeljni argument agencijskog modela poslovanja je taj što se tu radi o licenciranim profesionalcima i stručnjacima koji svakodnevno uz višegodišnje iskustvo, prate dinamiku i ritam tržišta nekretnina. Pri čestim fluktuacijama cijena nekretnina radi se o pravoj vještini pružanja najbolje moguće usluge klijentu. Također je bitno naglasiti da se tu radi o golemoj količini vremena potrebnog za pronalazak nekretnine odgovarajućih parametara. Profesionalna pravna usluga također je od iznimne važnosti koja je svakodnevno dostupna ako se klijent odluči za agenciju. U slučaju renomiranih agencijskih brendova, pravni timovi su upravo to, timovi specijaliziranih pravnika koji će vam maksimalno olakšati put kroz gustu šumu često zbunjujućih pravnih nedoumica. Što se tiče administracije i birokratskih postupaka, situacija je nevjerojatno kompleksna i zbilja često zahtijeva angažman koji pojedinac fizički ne može ostvariti. Prednost agencije je ta što ste vi kao klijent direktni posao profesionalcima u agenciji te je vaš interes recipročan njihovom interesu.

Kako pristupate potencijalnom kupcu i koja je to ključna razlika koja Eurovillu izdvaja od konkurencije?

Najveća prednost je definitivno broj izvrsnih profesionalaca koji čine naš agentski, pravni i administrativni tim budući da jako puno vremena, energije i sredstava ulažemo upravo u taj ljudski faktor na području stalnog usavršavanja i edukacija. Jako mi je drago da smo na tržištu prepoznati kao agencija s uvjerljivo najboljim agentima čiji rezultati to naravno i potvrđuju. Kao i u svim drugim uspješnim poduzećima, direktno smo ovisni o našim zaposlenicima koji rade zbilja izvrstan posao i tako nas čine prepoznatljivima i stalno prisutnim u samom vrhu naše djelatnosti. Tu su i naši pouzdani poslovni partneri na koje se uvijek možemo osloniti i koji nas vjerno prate već dugi niz godina. Blisko surađujemo i s renomiranim marketinškim agencijama koje stoje iza nas s kojima koordiniramo sve naše oglasne aktivnosti koje se odnose na pokrivanje svih stranih portala s uvijek istaknutim pozicijama. Otprilike 70 do 80 posto kupaca u Dalmaciji su upravo stranci i tu smo izuzetno jaki u reachu potencijalnih klijenata. Iznimno smo aktivni i na društvenim mrežama gdje primamo brojne pozitivne komentare. Veliku pažnju pridajemo i vlastitom CRM-u kojeg razvijamo više od 15 godina i koji je po stručnom mišljenju vodećih ljudi u tom segmentu prepoznat kao jedan od najboljih. Tehnologija je svakako budućnost nekretnina, gdje Eurovilla prati svjetske trendove, prvenstveno američko tržište čije poslovne modele pokušavamo prilagoditi našem.

S obzirom na izvrstan marketing i promociju koju uspješno provodite preko Vaših društvenih mreža, možete li izdvojiti top tri najgledanija savjeta koje ste plasirali na vašoj Instagram stranici?

Naša posvećenost pružanju korisnih informacija o nekretninama seže dalje od običnog marketinga. Naš tim aktivno sudjeluje na društvenim mrežama, ali i putem različitih kanala komunikacije i medija kako bi osigurao da naši klijenti budu što bolje informirani. Bilo da razmatrate kupnju, prodaju, najam ili iznajmljivanje nekretnina, naša mreža nudi obilje korisnih savjeta i stručnih mišljenja. Naša pravna služba je ključni dio naše usluge, pružajući odgovore na složena pravna pitanja koja se često pojavljuju u vezi s nekretninama. Ti videi koje vrijedno kreira naša pravnica Marija u suradnji s jednom od najjačih agencija u Hrvatskoj – 404 generalno bilježe najveći broj pregleda.

Isto tako u top tri nađu se i luksuzne nekretnine, koje su ljudima uvijek vrlo zanimljive, kao i naši agenti koji pričaju o svojim osobnim stavovima i dijele crtice iz privatnih života. Naši agenti su također ključni resurs za sve vaše potrebe vezane uz nekretnine. Svojim bogatim iskustvom i stručnim znanjem, oni pružaju ne samo informacije o trenutnom stanju tržišta nekretnina, već i dragocjene savjete o tome kako maksimizirati vaše ulaganje ili ostvariti najbolju moguću prodaju. Bez obzira jeste li tek počeli istraživati mogućnosti ili već iskusni u svijetu nekretnina, naša (društvena) mreža je ovdje da vam pomogne postići vaše ciljeve.

Možete li nam odgovoriti na tri goruća pitanja koja bi zanimala potencijalnog kupca: Na što je potrebno paziti prilikom uvida u vlasnički list? Koliko iznosi kapara pri kupnji nekretnine? Što je predbilježba prava vlasništva?

Obavezno se treba provjeriti postoje li aktivna plomba, negativna zabilježba ili kakav teret. Koliko iznosi kapara pri kupnji nekretnine? Kapara najčešće iznosi 10 posto od ugovorene kupoprodajne cijene osim ako se ugovorne strane ne dogovore drugačije. Što je predbilježba prava vlasništva? Riječ je o situaciji kada kupac nekretnine nije isplatio kupoprodajnu cijenu u cijelosti, ali predbilježi svoje pravo vlasništva. Uvjet za predbilježbu je ovjeren kupoprodajni ugovor, a kupac će predbilježbu opravdati tabularnom ispravom kada isplati kupoprodajnu cijenu u cijelosti.

Pročitajte još

SURADNJA S LOKALNOM ZAJEDNICOM Nastup mališana iz DV ‘Mala kuća’ u ACI marini Dubrovnik

Učenici 2. C razreda OŠ Montovjerna poslali poruku koja je sve iznenadila

Dulist

ŠOK U CENTRU Pogledajte što se dogodilo

Dulist