GradUrednički izbor

DUBROVNIK IM JE DRUGI DOM Marian i Denissa Didu iz Bukurešta vjerni su ACI marini u Komolcu već 13 godina

Rumunjski poduzetnik iz Bukurešta Marian Didu već je 13 godina vjeran gost ACI marine Dubrovnik u Komolcu. Ona mu je, ističe, drugi dom, a vez broj sedam, tik ispred restorana, pizzerije i recepcije, na njemu ‘sretnom broju’ njegov je zauvijek. Upravo se u ACI marini dogodio taj prvi kontakt s našim Gradom čije čari Marian odlično poznaje, a odmah je pri dolasku ostao oduševljen ljepotom krajolika, morem, ljudima, gastronomskom ponudom i blizinom raznih drugih destinacija koje rado posjećuje svojom jahtom. ‘Uhvatili’ smo ga u ACI marini taman prije isplovljavanja u okolicu Grada te je s nama podijelio svoju ljubav prema ‘svome drugom domu’.

— Došao sam sa suprugom Denissom i sinom Andrejem. Svake godine smo tu. Živo se sjećam prvog puta kada sam posjetio Hrvatsku. Stigao sam iz Grčke gdje inače provedem dio ljeta. Prijatelj mi je rekao da moram doći u Hrvatsku jer je ljepša od Monte Carla, Monaca, Nice, Azurne obale. Ostao sam u čudu i pitao sam ga je li lud? Odlučio sam tada provjeriti je li mi prijatelj u pravu i jednom kad sam s jahtom uplovio u Dubrovnik, shvatio sam da nigdje na svijetu nema ovakvog mjesta. U dva sata u noći sam prvo uplovio u Gruž, a potom sam se uputio i do ACI marine u Komolcu. Zrak je bio tako svjež, a dotad smo se u Grčkoj ‘pržili’ na 40 stupnjeva. Morali smo stalno paliti klimu, i po noći, a ovdje je nikada ne palim. Čak mi po noći nekada treba i prekrivač. Ujutro sam pošao trčati i svratio do recepcije te tražio stalno mjesto u marini. Međutim, tada su bili popunjeni pa nisu imali vez za mene. Ipak, dobro sam se raspitao i uspjeli su mi pronaći mjesto. Rekao sam onom prijatelju što mi je savjetovao da dođem u Hrvatsku da od sada u Grčku idem samo na odmor, a da je Dubrovnik za mene postao dom. Moje je mjesto u ACI marini u Dubrovniku. Brod mi ovdje ostaje cijele godine. Ovo mi je najdrže mjesto na svijetu i ovdje ostajem zauvijek – govori Marian koji vrlo rado posjećuje i Zaton, Orašac, Lopud te je vrlo dobro upoznat s našim restoranima i gastronomskom ponudom u kojoj često uživa s prijateljima koji ga posjećuju, ali i s onima koje je ovdje stekao.

Oduševljen sam ACI marinom
— Na Lopudu u jednom restoranu imam svoj stol i kad mi dođu prijatelji uvijek tamo idemo na lignje s roštilja. Toga se jela uvijek sjete – ističe ovaj rumunjski poduzetnik. Dvije je godine odmarao u Grčkoj, posjetio njezine otoke, ali nije bio toliko sretan situacijom. Teško je doći do mjesta u marinama, nema puno privatnih marina, a njihovi restorani ne rade stalno pa bi često morao čekati da se napokon otvore. To mu se, priča, nije svidjelo. A, kad dođe u ACI marinu u Komolcu, sve je, naglašava tako jednostavno. Samo nazove i javi kada dolazi i sve bude spremno za njega.

—Odlično mi je i što se mogu s jahtom privezati ravno pred restoran. Drugdje nema baš mjesta poput ACI marine. Ljudi su ovdje tako prijateljski nastrojeni, stekao sam toliko prijatelja, a mnogi od njih me i posjećuju u Rumunjskoj. U Marini sam kao doma. Oduševljen sam. Svi su tako uslužni i uvijek spremni pomoći i napraviti što treba. Bio sam u mnogim marinama, ali ovdje je sve vrlo sigurno, osjećaš se kao doma. Možeš poći u park, trčati, imamo treretanu, auto možeš parkirati ispred veza. Sve je na dohvat ruke. Imamo tri restorana, pizza je najbolja upravo ovdje, imamo butigu, ne moraš ići u grad kad imaš sve ovdje. Ove su nam godine ponudili i mogućnost da sve što nam treba, bilo piće ili hranu možemo naručiti ravno na jahtu. To nam je odlično. U Marini ostanem mjesecima. Ove sam godine došao u lipnju, a otići ću 19. rujna – naglašava Marian Didu.

Godišnje izgradimo stotinjak apartmana
Inače, Marian je u Bukureštu vlasnik tvrtke za izgradnju kuća i apartmana. Prije je, prisjeća se, radio od 6 do 6, ali je prije 15 godina rekao ‘dosta’.

— Napravio sam od života jedan veliki odmor. Život je kratak i treba ga iskoristiti. Ako ne staneš na vrijeme i ako ti je cilj samo puno zarađivati, jednog ćeš se dana pitati za što si to točno napravio. Imam partnera u tvrtci, on je mlađi i on radi, draže mu je biti u Rumunjskoj, a meni ovdje. Naravno, ako što treba odraditi, sve riješimo preko telefona. Uložio sam u tvrtku na početku sedam milijuna eura. Godišnje izgradimo 80-ak kuća i stotinjak apartmana, a sve što smo izgradili za sljedeću godinu, već smo prodali. Svake godine zaradimo koji milijun. Dobar je to posao. Ipak, ja više volim biti na raznim mjestima pa mi odgovara ovako povremeno ‘raditi’ preko telefona. Zadovoljan sam svojim životom – podcrtava Marian Didu. Sa svojom jahtom bio je posvuda, poznaje svaki pedalj hrvatske obale, a drage su mu i svjetske destinacije. Svake godine tako tri, četiri mjeseca ostaje i u Miamiju gdje će ove godine otići 2. studenog i ostat će tamo sve do sredine travnja. A, kada dođe u Dubrovnik, točno zna u čemu će uživati.

—Prva dva tjedna u lipnju dođemo samo supruga Denissa i ja, pođemo u povijesnu jezgru, obiđemo sve što nas zanima. Prošle je godine sve bilo malo drukčije zbog pandemije, ali nadam se da će dogodine ponovno sve biti u normali. Supruga i ja smo cijepljeni i potpuno vjerujemo cjepivu. Ovdje može svatko nešto pronaći za sebe, od klapa, razne glazbe, restorana. Ja jako volim jazz i 10 godina sam svaki dan koji sam proboravio u Dubrovniku išao na jazz uživo u Troubadura. Tamo je uvijek bila prekrasna atmosfera. Pošli bismo uvijek na večeru u neki od omiljenih mi restorana i onda bismo oko 22 sata svratili na jazz. Fantastično bi bilo. Žao mi je što je Troubadur sada zatvoren. Volim sve u Dubrovniku i okolici. Pođem i u Zaton u restoran i tamo obožavam domaće šporke makarule. Ovdje u šest dana možete ići gdje god hoćete, Slano, Zaton, Orašac pa do Mljeta u Nacionalni park. Kad pogledate ovdje u more i vidite sve do 20 metara dubine, tko to može platiti? Svake godine posjećuju me u ACI marini i prijatelji iz Rumunjske, a kad se ja vratim doma, onda me oni zovu u goste i tako se družimo. Dubrovnik i okolica me oduševljavaju, a u cijeloj ACI marini je sve jednostavno posebno i prekrasno – zaključuje za DuList Marian Didu.

Objavljeno u tiskanom izdanju 28. kolovoza 2021. godine.

Pročitajte još

Pri kraju radovi Spomen sobe poginulih dubrovačkih branitelja u Sponzi

Dulist

SASTANAK USUSRET SEZONI Vozila će na Stradun ulaziti prema točnom rasporedu, Sanitatu stižu nova vozila

PIROTEHNIČARI U DOMOVINSKOM RATU Međunarodni dan svjesnosti o opasnostima od mina