Aktualno

DUBROVAČKI HOTELIJERI O NAJAVAMA TURISTIČKE 2022. I ovu će sezonu obilježiti ‘last minute’ rezervacije

Nakon dvije pandemijske godine, 2022. trebala je donijeti početak opo­ravka turističkog tržišta. No, sve dobre najave pale su u vodu s početkom ruske agresije na Ukrajinu. Booking se definitivno usporio, a i ovu bi sezonu, mišljenja su dubrovački hotelijeri, mogle obilježiti ‘last minute’ rezerva­cije. Takvog su mišljenja i u hotelskog grupaciji Valamar Riviera, koja je na dubrovačkom području osim Valamar Lacrome Dubrovnik, hotela koji je otvoren tijekom cijele zime, od ovog tjedna otvorio i Dubrovnik President Valamar Collection i Club Dubrovnik Sunny by Valamar. Otvaranje ostalih objekata planirano je tijekom travnja.

— Za sada je situacija s rezervacijama relativno dobra, ali razvoj situacije u Ukrajini će utjecati na daljnje trendove i realizaciju rezervacija. Rusko i ukra­jinsko tržište u Valamaru čine najviše do 2 posto prometa te se očekuje da bi se njihov izostanak mogao nadokna­diti s drugih emitivnih tržišta. Ova bi sezona ponovno mogla biti obilježena ‘last-minute’ rezervacijama – navode za DuList iz Valamar Rivijere.

Inače, njihova glavna tržišta za destinaciju Dubrovniku su, kao i pret­hodnih godina, tržište Ujedinjenog kraljevstva, Sjedinjenih Američkih Država, Francuske, Njemačke i Špa­njolske. Očekuje se i porast, naglašavaju iz ove hotelske grupacije, gostiju iz Skandinavije, Poljske te iz Srednje Europe. Na pitanje o radnoj snazi, ističu kako je zapošljavanje domaće radne snage uvijek prioritet, ali imaju i zaposlenike koji dolaze iz regije i iz inozemstva.

— Velik interes potencijalnih zapo­slenika bilježimo na susjednim trži­štima – napomenuli su.

Bez većih otkazivanja

Iz Hotela Maestral također navode kako su, s obzirom na cjelokupnu situ­aciju i početak rata u Ukrajini, najave za sezonu zadovoljavajuće.

— Početkom rata došlo je do odre­đenog zastoja u rezervacijama, no nije bilo većih otkaza te se posljednjih dana ‘booking’ ponovno aktivirao. Zbog neizvjesnosti oko ratnih zbivanja, više nego ikad prije primjetan je trend ‘last minute’ rezervacija te se trenutno najbolje puni travanj. Očigledno je da ćemo ovu sezonu imati punjenje mje­sec za mjesec – mišljenja su u Hotelima Maestral.

Navode kako su u danim okolno­stima prilagodili svoje prodajne i mar­ketinške aktivnosti prema nama bli­žim emitivnim zemljama. S radom su započeli već 1. ožujka s otvaranjem hotela Uvala, a potom je zbog potrebe dodatnog kapaciteta otvoren i hotel Splendid.

— Kroz travanj ćemo raditi sa punim kapacitetom otvarajući hotele Vis i Komodor, dok hotel Adriatic radi planirane rekonstrukcije neće raditi ovu sezonu – navode iz Maestrala.

Inače, ova hotelska grupacija najviše gostiju tradicionalno očekuje s britan­skog tržišta kao i s njemačkog, francu­skog, američkog i hrvatskog. Kod njih je udio ruskog i ukrajinskog tržišta bio malen, te im nedostatak tih tržišta ne bi trebao značajnije utjecati na sezonu. Budući da su, kako ističu, na vrijeme krenuli s angažiranjem radne snage, nisu imali problema s pronalaženjem iste.

O očekivanjima za sezonu 2022. upi­tali smo i Hotel Lero, koji radi tijekom cijele godine.

— Nakon dvije duge godine Covid krize, koja je turistički sektor doslovno opustošila, s iznimkom dva ljetna mje­seca 2021., dogodio se i rat u Ukrajini koji je za sada usporio booking te uzro­kovao otkazivanje određenog broja rezervacija. Najava rezervacija ima, ljudi žude za putovanjima te samo prestanak sukoba može ostvariti naša predviđanja za ovu sezonu koja su bila vrlo dobra – navode iz Hotela Lero.

— Siječanj, veljača i ožujak su nam najbolja tri mjeseca ikada po svim mje­rilima te želimo zadržati taj optimizam za cijelu sezonu 2022. – napominju za DuList iz Lera.

Svjedoci smo što ‘last minute’ može napraviti

Travanj i svibanj se, dodaju dalje, za sada drže dobro, potvrđenih rezerva­cija ima na razini 70 posto prometa iz rekordne 2019. Rujan i listopad se po običaju najprije napune grupnim segmentom i zasad se ne otkazuju. Najsporiji booking je za najvišu sezonu, međutim, navode iz Lera, to je još sve daleko i ne bi trebalo biti problema.

— Svjedoci smo prošle godine što je famozni ‘last minute’ u stanju napra­viti – zaključili su na ovu temu iz Hotela Lero.

Kad je riječ o ruskom i ukrajin­skom turističkom tržištu, oni su 2019. godine bili na 35., odnosno 45. mjestu u dubrovačkim hotelima i to mahom, napominju iz Lera, u hotelima najviše kategorije.

— Te će naše kolege zasigurno osje­titi taj udar te ga morati nadomjestiti alternativnim tržištima. Booking iz SAD-a je trenutno u laganoj stagnaciji, Velika Britanija, Španjolska, Njemačka te Francuska idu po planu. Pomalo se budi tržište Dalekog istoka te Austra­lije kojih nije realno bilo dvije godine. Najave te potvrde letova su odlične što naravno ulijeva dodatni optimizam – ističu iz Lera.

Inače, ovaj je dubrovački hotel otvo­ren tijekom cijele godine, što zahtjeva veliki broj radne snage, kako stalno zaposlenih tako i sezonaca. No, za sad, govore nam, nemaju problema s manjkom radne snage, a radna mjesta će, dodaju, popunjavati sukladno potrebama.

Iz tiskanog izdanja DuLista od 30. ožujka 2022.

Pročitajte još

SANDRA SAMBRAILO ‘Ne znamo tko je poslao inspekciju, spremni smo sačuvati živote pasa pod svaku cijenu’

Dulist

Javna tribina ‘Svijet medija iznutra’ na Kampusu Sveučilišta u Dubrovniku

Dulist

Policija provodi kriminalističko istraživanje na Žarkovici, u azil stigla i veterinarska inspekcija

Dulist

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija