DuList INUrednički izbor

Andrea i Kristijan su posjetili više od sto država, a posebno mjesto u njihovom srcu ima Dubrovnik

Nakon toliko država i svega što smo prošli, Dubrovnik će za nas uvijek biti poseban. Pogled iz aviona na povijesnu jezgru i sam Stradun dovoljni su razlozi za to – ističu nam Kristijan Iličić i njegova zaručnica Andrea Trgovčević, poznati hrvatski putopisni blogeri koji su nekoliko dana proveli u Gradu otkrivajući njegove zanimljive kantune. Nezaboravnu notu njihovom odmoru dala je i proslava Andreinog rođendana koja je trajala čak tri dana. Sve su te doživljaje podijelili s više od 300 tisuća svojih pratitelja na društvenim mrežama. Kristijan je već nekoliko puta bio u Dubrovniku, a prvi ga je put u naš grad ‘dovukla’ Andrea. Naime, na sam početku njihove ljubavne priče, radila je sezonu u jednom dubrovačkom restoranu.

View this post on Instagram

Nakon Hvara – Dubrovnik. Svatko tko dođe u ovaj grad prvo ostane zatečen veličinom zidina koje ga opasavaju. Onako na razglednicama to možda ne izgleda toliko moćno, no uživo to je jedan vrlo impresivan graditeljski pothvat, uostalom, gradili su ih od 13. do 17. stoljeća. Zidine su dugačke 1940 metara i očuvane u svom izvornom obliku, jasno je da ih je UNESCO uvrstio u svjetsku baštinu. To je nešto što morate posjetiti i svakako prohodati cijelom dužinom! Upravo takav Dubrovnik, moćan, pokazao se izvrsnom filmskom kulisom. Jasno mi je zašto su baš njega odabrali za lokaciju King’s Landinga, najvažnijeg mjesta u Igri prijestolja. I Andrea je ostala vrlo impresionirana i svakako je htjela izbjeći Cersein “Walk of shame”, pa se ubacila u takvu haljinu da je mogla izvesti samo “Walk of fame”. Moram priznati da mi je u toj haljini definitivno otela pogled s dubrovačke panorame. ❤ #dubrovnik #ljubav #travelcouple #walkoffame #samoljubav #walkofshame #kingslanding #gameofthrones #got #igraprijestolja #cersei #panorama #raguza #unesco #travelgoals 📸 Photo by @dubrovnik_tourist_guide

A post shared by KRISTIJAN ILICIC (@kristijanilicic) on

—Nisam prije toga bio u Dubrovniku. Tijekom prve godine našeg hodanja, to ljeto sam došao tri puta (smijeh)! Tradicija se nastavila sve dosad – rekao je Kristijan, a Andrea nam ističe kako je Dubrovnik za nju neizostavno mjesto za ljetovanje, obzirom da je za njega vežu posebna prijateljstva. Naime, njena najbolja prijateljica i vjenčana kuma je iz Dubrovnika. Tijekom ovogodišnjeg boravka na jugu Hrvatske odlučili su naučiti nešto više o gradu, a u tome im je pomogao turistički vodič Ivan Vuković Vuka.

—S Vukom smo odlučili napraviti neke ture po Gradu, među njima i poznatu Game of Thrones turu. Bili smo na Lokrumu, Lovrjencu, prošli smo i ‘Walk of Shame’. Penjali smo se na zidine, bili smo na izvoru najkraće rijeke Omble, no nismo se tamo nažalost okupali! Napravili smo i turu buggyjem po Srđu i oduševili smo se prekrasnim pogledom na Elafite u predvečerje. Zalazak sunca je stvarno spektakularan – ističe Kristijan.

Etiopija u srcu
Kristijan je samostalno proputovao sto država svijeta, dok ih je Andrea posjetila više od sedamdeset.

—Ne sastavljamo popis, nego samo putujemo u države u kojima nismo bili. Znat ćemo konačan broj kad ih sve obiđemo – govori nam kroz smijeh. Njihov je cilj obići svaku državu svijeta. Najbolje iskustvo koje je Kristijan doživio na putovanjima bilo je u Etiopiji, koja je bogata poviješću i kulturom. Naime, Lucy, najstariji čovjek na svijetu pronađen je upravo u toj državi. Star je 3 milijuna godina i izložen je u muzeju u glavnom gradu Adis Abebi. Svoju ljubav prema Etiopiji, Kristijan je pretočio u tetovaže.

View this post on Instagram

Kad sam se u Etiopiji zatekao pred ovom djevojčicom, znao sam da mi je svojim tužnim pogledom i teškim životom koji joj je ispisan po cijelom licu, dala vrlo jasnu, životnu lekciju. I nisam je htio nikad zaboraviti! Zato sam još tamo, dok se odmicao naš kombi, donio čvrstu odluku da ću je tetovirati na svoje rame, da me uvijek podsjeti koliko moram biti zahvalan na svemu što imam. I nema dana da je se ne sjetim! Krenuo sam putovati s nekom idejom, želio sam vidjeti, doživjeti i prenijeti svima to što sam prošao. No onda se dogodio taj susret i shvatio sam da sam na put krenuo da bih “došao kući” tj. da bih upoznao samoga sebe. Ovo prerano odraslo dijete, a zapravo anđeo, svojim očima je rasturilo kompletan moj zapadnjački oklop, sve moje zablude o životu kakav treba biti. Dala mi je dragocjen poklon: odrezala je u sekundi svaku moju vezanost za materijalno. Samo kad putujete i susrećete druge kulture možete sakupiti sve komadiće puzzlea koji se zove život. Ja sam našao onaj ultimativni koji je promijenio sve. I odlučio sam ga nikad ne izgubiti. Zato je sada na mome ramenu… Zauvijek! ❤ Pitao sam vas što za vas znači slika i oči curice te su neki zaista napisali lijepe tekstove, pa ih molim vas skopirajte u komentaru da zauvijek ostanu ispod slike jer je zaista lijepo pročitati vaša razmišljanja. #ethiopia #southomo #omovalley #portrait #photography

A post shared by KRISTIJAN ILICIC (@kristijanilicic) on

—Riječ je o mojim fotografijama. Jedna od tetovaža predstavlja curicu koju sam ponovno sreo nakon 9 godina i prvog putovanja u Etiopiju. Njihova plemena su zanimljiva, zemlja je bogata prirodnim ljepotama, ljudi su fenomenalni, a hrana im je najukusnija! To je zemlja koju se treba posjetiti i zanimljiva je iz raznih aspekata. Za to se čovjek mora fizički i psihički pripremiti jer nije lako putovati, ali i s druge strane postoji logistički problem sa smještajem te po pitanju organizacije cjelokupnog putovanja – ispričao je Kristijan. Tijekom svojih putovanja nisu imali negativnih iskustava, ali ako bi trebao navesti grad koji mu je nezanimljiv, to bi bio glavni grad Finske – Helsinki. S time će se složiti i Andrea, a kao najdraže putovanje izdvojit će ono Južnom Amerikom.

—Ima tu jako puno država koje su posebne po brojnim stvarima. To je bilo putovanje koje smo odradili ‘backpackerski’. Doživjeli smo raznih iskustava kao što je vožnja autobusima i po 20 sati, upoznali smo brojne kulture, peli smo se na visine i od 4 tisuće metara – istaknula je.

Više od 150 milijuna pregleda!
Kristijan je dvanaest godina radio u jednoj tvrtki kao direktor digitalnog razvoja informatike. Riječ je, ističe, o korporativnom poslu u kojem je stekao puno iskustva. Usporedno s time, uvijek bi pronašao vremena za putovanje.

—Stavio bih torbu na leđa i otišao tri mjeseca u jugoistočnu Aziju. Tu sam se zapravo zaljubio putovanja. Kad sam se zaposlio za stalno, nisam mogao toliko godišnjeg odmora uzeti. Došao sam do neke razine u tvrtki gdje nisam mogao više napredovati, upoznao sam Andreu, odlučili smo dati otkaze na radnim mjestima i pokrenuti nešto svoje. Naše prvo putovanje je bilo ono u Madagaskar i na Sejšele. Zatim je Andrea otišla raditi u Sjedinjene Američke Države kroz program ‘Work & Travel’, a ja sam se odlučio na putovanje u Kazahstan i Kirgistan s bratom. Autostopom smo prošli obje države – priča nam Kristijan. Kad se vratio u Hrvatsku, pala mu je na pamet ideja iznenaditi Andreu u SAD-u. Tu počinje njihova zajednička putopisna priča.

View this post on Instagram

Kad netko spomene Arubu, mnogi odmah pomisle na flamingose i već zamišljaju kako će napraviti epohalne fotke s jatom ovih neobično lijepih stvorenja. I ja sam mislio da ih ima po cijelom otoku i baš sam se nabrijao na to. Ali, ovo je jedan turistički jako uređen otok, pa onda, ako želite ovaj povijesni susret, morate ići na privatni otok od Reinassance hotela. A taj sport će vas koštati 150 dolara po glavi. @andrea_trgovcevic i ja smo, dakle, platili 300 dolara da bismo vidjeli famozne flamingose. Stvarno su prekrasni! Ipak, omjer onoga što smo platili i na kraju dobili baš i nije jedan na jedan. Mislim da je cijena previsoka za ovo, osim ako vam je najvažnija stvar na svijetu imati cool instagram fotku. Budući da vam želim pokazati sve što mogu sa svojih putovanja i otvoriti prozor u svaki kutak svijeta, moja je dužnost bila da dođem ovamo bez obzira na cijenu, i da i ovo iskusim. Andrea i flamingos su stvarno prekrasni, moram priznat 😃❤️❤️. Bila bi još veća fora da smo ih uhvatili onako spontano u prirodi i zadržali tristo dolara u džepu, makar za ukusne koktele 😎 Tagaj osobu koja te mora dovesti ovdje 🙈😬 . . . . . . #aruba #renaiassance #renaissancehotel #island #flamingos #privateisland #paradisebeach #summer

A post shared by KRISTIJAN ILICIC (@kristijanilicic) on

—Prije odlaska u Ameriku, dobio sam potporu velikih sponzora. Obukao sam se kao maskota lava i došao na njen rođendan i iznenadio je! Sve sam to snimio, objavio i postalo je svjetski viralni hit. Video je na raznim platformama skupio više od 150 milijuna pregleda. Prenijeli su nas hrvatski mediji, ali i primjerice ABC News i BBC. Tu smo dobili hrpu followera na društvenim mrežama. Nakon toga smo rekli: ‘Idemo uložiti novac u putovanja’ – priča nam Kristijan. Sve financiraju samostalno te nemaju uvjeta po pitanju trošenja novaca na putovanjima.

— Nekad spavamo u hotelima u kojima noć košta par eura, a nekad se odlučimo na veliki budžet. Želimo prikazati, primjerice, luksuznu stranu nekog grada i što se sve dobije za taj luksuz. S druge strane, za one ljude koji si ne mogu priuštiti takvo nešto, želimo prikazati što mogu dobiti po jeftinijim cijenama – govore nam. Prosječna cijena koju će dati za noć u nekom smještaju kreće se od 60 do 70 eura. Prilikom planiranja putovanja, ističe Andrea, bitno je biti fleksibilan s odabirom karata te biti učlanjen u brojne ‘putoholičarske’ grupe.

Nema znaka ‘peace’ ni ‘selfija’
Putovali su na raznorazne načine, no vole doživjeti određene stvari koje su im dotada bile nepoznate. Tako nam navode kako su Sjedinjene Američke države prošli – ‘couchsurfanjem’. A, prije godinu dana otisnuli su se na osmodnevno putovanje u Sjevernu Koreju, odnosno Demokratsku Narodnu Republiku Koreju. Rezultat njihova putovanja su brojne objave na društvenim mrežama, 6 ‘vlogova’, ali i iskustvo koje neće sigurno zaboraviti.

—Ako si putnik, kažu, trebao bi otići i doživjeti boravak u Sjevernoj Koreji. Imao sam predrasude da neću moći snimati i slikavati, što se uspostavilo da nije istina. Nismo smjeli napustiti hotel i bili smo u pratnji vodiča od 0 do 24 sata. Putovali smo kroz cijelu državu, od grada do grada i imali smo sve organizirano. To je najsigurnija i najčistija zemlja na svijetu, nema niti jednog papirića po ulicama – istaknuo je Kristijan i naveo neke zanimljivosti.

—Ne smiješ unijeti Bibliju, tj. nikakve knjige s religijskim sadržajem i vjerskim obilježjima, niti presavinuti novine jer se na njima nalazi uvijek Kim Jong-un. Ne smiješ slikati skulpturu velikog vođe i kasnije je ‘izrezati’. Moraju biti u cijelom kadru i ne smiješ raditi ‘peace’ znak i ‘selfije’ – naglašava Kristijan. U Sjevernoj su Koreji imali priliku gledati najmnogoljudniji ljudski ‘performans’ na svijetu naziva ‘Mass Games’ koji se nije održavao nekoliko godina. Riječ je o događaju na kojem sudjeluje 150 tisuća ljudi. Inače, Andrei je Sjeverna Koreja bila u top 10 država koje su posjetili.

Koronavirus odgodio vjenčanje
Koronavirus, odnosno ‘lockdown’, itekako im je ‘poremetio’ životne ciljeve u segmentu putovanja po svijetu. Iako od njih žive, to je ipak mali dio od onoga što rade. Vlasnici su digitalne agencije ‘Iluminol’ koja se ističe po radu s influencerima, zatim s tvrtkama na području marketinga na društvenim mrežama, a rade i fotografsku te video produkciju. Po tom pitanju im se posao – učetverostručio. Iza njih je i uspješan projekt koji je nastao nakon ‘lockdowna’.

View this post on Instagram

Proputovao sam više od stotinu zemalja svijeta i moram biti posve iskren, ovako čistu, bistru vodu, vodu koju možeš piti, nisam nigdje vidio. Rijeka Gacka je toliko bistra da je bilo samo pitanje vremena kad će netko smisliti i prozirne kajake kako bi čovjek mogao u potpunosti uživati u pogledu na sve što u njoj živi i raste. 🐟🌿 “Oči Gacke”, kako zovu ove kajake napravljene od istog materijala od kojeg se radi i neprobojno staklo, nude jedinstven pogled na podvodni život Gacke i to je doživljaj koji nikako ne biste smjeli propustiti! Dok sam veslao rijekom razmišljao sam kako je naša zemlja stvarno prekrasna. ❤ Hrvatska je treća u Europi po bogatstvu vode, to je naše najveće blago koje moramo voljeti i čuvati od rasprodaje. A rijeke, jezera, divne krajeve možemo voljeti samo ako smo ih osobno upoznali. Zato, ljudi, putujte ovom predivnom zemljom i napravite nešto za svoju dušu, ali i za ljude koji se trude da nešto stvore, da podignu svoje krajeve, kao što to rade ovdje na rijeci Gacka, u turističkoj zajednici Velebit, u općini Rakovica, na Plitvičkim jezerima i mnogim drugim prelijepim lokacijama… Putujmo Hrvatskom, upoznajmo je i zavolimo je! ❤ Koja je vaša sljedeća destinacija? Photo by 📸 @petrariaa #hrvatska #gacka #croatiafulloflife #croatia #rijekagacka #lika #travelcouple #travelgoals #putovanje #kristijanilicic

A post shared by KRISTIJAN ILICIC (@kristijanilicic) on

—Isplanirali smo promotivni projekt za Plitvice. Pozvali smo 40 influencera koji su svoj boravak zabilježili na društvenim mrežama. To je bio najveći influencerski događaj u Hrvatskoj. Svi lokalci su rekli da su im telefoni ‘gorili’ i da su puni. To je stvarno bio uspješan projekt kojeg je vidjelo 10 milijuna ljudi – ističu. Iako nisu mogli putovati zbog koronavirusa, nastavili su djelovati kao ambasadori brojnih brendova.

—Samo smo sve to prilagodili našem tržištu. Nakon ‘lockdowna’ smo se odlučili putovati po Hrvatskoj. Drago nam je da smo je ispromovirali kroz brojne objave, fotografije i videozapise. Za sve što smo iskusili, napisali smo preporuku – naglasio je Kristijan. No s obzirom na to da su veliki avanturisti, uvijek željni novih putovanja i iskustava, u kolovozu će se otisnuti u inozemne vode. Prva destinacija je Turska, a već su kupili karte i za Island, kamo lete u rujnu ove godine.

—U prosjeku putujemo tristo dana u godini! Toliko smo lani bili izvan Hrvatske. Ove će godine taj broj biti, naravno, manji. Sa zadnjeg sam se putovanja vratio dva dana prije potresa u Zagrebu, i to iz Indije, prije nego što su svi letovi bili obustavljeni. U ostatku 2020. godine pokušat ćemo iskoristiti svaki dan za putovanje – naglasio je Kristijan. Inače, zasigurno najljepši dan u njihovim životima trebao se također odviti ove godine. Vjenčanje je bilo zakazano za kraj svibnja, i to u Zagrebu, no morali su ga odgoditi za 2021. Zaruke su se održale na, kako kažu, najljepšem otoku na Sejšelima – La Digue.

View this post on Instagram

Phi Phi Lay laguna, svakome tko na nju dođe bit će ljubav na prvi pogled. Upravo na toj laguni zatekao sam se s onom u koju sam se zaljubio na prvi pogled. :) Ovo mjesto je raj na zemlji! Mnogo smo prekrasnih mjesta vidjeli na svojim putovanjima kroz tri godine i unatoč tomu što smo godišnje bili i po 300 dana na putu, sve se isplatilo. Ništa vas ne može oplemeniti i toliko naučiti životu kao susret s drugim kulturama, novim neobičnim krajevima i divnim ljudima. Sve ovo vrijeme, vi koji nas pratite ste nam velika podrška i jako smo sretni što imamo tako veliku zajednicu ljubitelja putovanja :) Kako bismo vam dostavili što kvalitetniji sadržaj, naučili smo izrađivati dobre fotke, visoko kvalitetna videa, učili smo puno o socijalnim mrežama i njihovoj moći da se prenese poruka koju želimo prenijeti. Sretan sam što mogu reći da smo sve ovo vrijeme u srcu ostali isti, prirodni i neposredni kakvi smo bili i na početku, bez glumatanja. Vjerujte mi, ideja da hladne mjesece provedete na ovakvom mjestu, nije samo san! Neka su putovanja povoljnija nego što mislite ;) I vi se možete zateći ovdje, samo trebate razmisliti koga ćete povesti sa sobom. Any idea? 😊 Photo by @lucky_m_e #phiphi #lagoon #phiphilaylagoon #phuket #thailand #travelcouple #creativetravelcouples #couplegoals #travelcouples #love #happiness #travelgoals #passportready #igtravel

A post shared by KRISTIJAN ILICIC (@kristijanilicic) on

—Koronavirus nam je i tu poremetio planove jer nam je medeni mjesec trebao biti u Oceaniji. Trebali smo proći dvadesetak država u tri mjeseca. Ali dobro, glavni da smo živi i zdravi – rekli su nam.

Članak objavljen u tjednom izdanju DuLista 19. kolovoza 2020.

Naslovna foto: @dubrovnik_tourist_guide

Pročitajte još

Revelin osvojio 25. mjesto na ljestvici Top 100 klubova DJ Maga

Dulist

Iako mu je prva godina, ‘Župski pjat’ već se može nazvati – tradicionalnim festivalom!

ANDRO VIDAK NAJAVIO SVEČANO OTVORENJE: Neizmjerno sam zahvalan zbog velike podrške dubrovačke javnosti!