Aktualno

8. Forum obiteljskog smještaja: U borbi za turistički kolač odlučujuća će biti organiziranost, ne samo sigurnost

TZ grada Dubrovnika pokrenula je čitav niz promotivnih aktivnosti kako bi u ovoj godini ostvarili značajno bolje rezultate nego lani. U tu svrhu u petak, a u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom – županijska komora Dubrovnik, organiziran je 8. po redu Forum obiteljskog smještaja u Dubrovniku.

Tom prilikom direktorica Ana Hrnić izvijestila je o dosadašnjim aktivnostima TZ-a te spomenula kako je, među ostalim, u pripremi projekt ‘Digitalni nomadi’ koji bi trebao krenuti tijekom travnja te mu je cilj kreiranje Dubrovnika kao poželjne destinacije za ovu vrstu turista. Već sada on nam je donio veću prepoznatljivost u inozemnim medijima. Osniva se i klaster organizatora vječanja sa svrhom boljeg profiliranja Dubrovnika kao ‘wedding’ destinacije. U nadi da će se epidemiološka situacija uskoro oporaviti najavljena su događanja poput Dubrovnik Triathlona, Gastro dana, Uskrsa u Primorju, Sajma cvijeća i Good food festivala. U tijeku su brojne kampanje dok druge čekaju na pokretanje. Njihov fokus je u prvom redu naše tradiconalno tržište Velike Britanije, zatim SAD-a i Poljske. Pažnja će biti usmjerena i na ono domaće pa Hrvati mogu očekivati razne popuste u pogodnosti s tim da će poseban naglasak biti na Uskršnji vikend. U izradi su je nova web stranica te niz manjih video uradaka koji će se objavljivati na društvenim mrežama.

– U 2021. počela je turistička kampanja na američkom tržištu. Ona će trajati tijekom proljetnih i ljetnih mjeseci te će se naš promotivni film emitirati u 75 zračnih luka na ekranima postavljenim na odlaznim putničkim terminalima – iznijela je Hrnić.

Uz navedeno planira se sudjelovanje na turističkim sajmovima, a za očekivati je da će se oni još uvijek odvijati online te je prvi na redu je ITB Berlin.

Gradonačelnik Mato Franković, ujedno i predsjednik TZGD-a, uvodno je pozdravio sve sudionike Foruma i također izrazio pozitivan stav o nadolazećoj sezoni te spomenuo kako u budućnosti moramo biti spremni na nove izazove.

O brojkama evidentiranim u 2020. putem sustava e-visitor nešto više je rekla Eta Lovrić, koordinatorica za statisku i turističku pristojbu. Naime, lani je u Dubrovnik došlo više od 220 tisuća turista te nas je posjetilo 823 tisuće ljudi. U odnosu na 2019. u privatnom smještaju ostvareno je tek 16 posto dolazaka te 21 posto noćenja. Najbrojni gosti bili su Hrvati među kojima je bilo povećanje od 45 posto u dolascima i 52 posto u noćenjima. Nakon njih slijede Nijemci, Britanci, Francuzi, Poljaci, Amerikanci, Česi, Španjolci, gosti iz BiH te oni iz Italije. Inače, pao je i broj turističkih s 3700 za 250 što znači da je oko 1200 kreveta manje i sad na raspolaganju imamo oko 4 i po tisuća kreveta. Što se pak tiče plaćanja turističkih pristojbi i članarina zajednicama one su umanjene za 50 posto u pandemijskoj 2020. te se samo plaćala za redovne krevete, a onima koji nisu zabilježili niti jedno noćenje, nisu imali prethodnih dugova i odjavili su se na vrijeme, one otpisne u potpunosti. Međutim, za 2021. takva nova odredba još nije donesena.

– Ovo je prva godina od nezavisnosti Republike Hrvatske u kojem pokazujemo pad u obiteljskom smještaju. Na razini države to je oko 4 post te se ovisno o regiji kreće od 1 10 posto. Na razini države je 14 tisuća kreveta manje što nisu veliki brojevi s obzirom na krizu koju smo očekivali. Međutim, mijenja se struktura obiteljskog smještaja. Sve je više onih sa 4 i 5 zvjezdice jer nitko tko ih ima iznad tri nije odjavio smještaj. Pojavljuju se i novi objekti. Svi oni koji su gradili nove kapacitete ili obnavljali, pričekali su 2020. i ove godine će se registrirati – ispričala je Martina Nimac Kalcina, predsjednica Zajednice obiteljskog turizma HGK.

Brojke, kaže, govore jedno, no u stvarnosti je situacija puno lošija. Izostali su aviogosti, posebno u Dubrovniku, a povratne informacije koje ima iz inozemstva su da svi iskazuju veliki interes za putovanjima. U zadnjih 10 dana počeli su dolaziti upiti. Ljudi više nisu u panici, navikli su živjeti s koronavirusom, prilagodili su se te smatraju da je sada vrijeme za putovati neovisno o uvjetima koje će morati zadovoljiti. To će rezultirati većom popunjenosti letova za koje treba organizirati testiranje na aerodromu te nekim drugim lokacijama. Turisti ako vide da tu mogućnost imaju negdje drugdje, radije će se odlučiti za destinaciju koja je jednostavna, a ne samo sigurna. Također, smatra, sad više nego ikad vrijeme za naučiti osnove digitalnog marketinga te se odrediti jasne police otkazivanja i povrata depozita.

Na mogućnost testiranja u zračnim lukama osvrnuo se Ivan Maslać, direktor sektora komercijalnih poslova Zračne luke Dubrovnik. Poručio je kako je to za sada neizvedivo jer EU kao relevantne priznaje samo PCR testove za koje potrebno i do 12 sati pa sve dok ne dođe direktiva o korištenju ‘lamb’ testova te iako je spreman sofwear koji povezuje rezltat testa s putnikom, to se neće uvesti. Naglasio je i kako su najave za sezonu izvrsne, međutim iako ga brojke demantiraju, uvjeren je kako se oni na tome neće zadržati pa je tako Jet2.com već najavio kako neće letjeti prije 17. svibnja. U Zračnoj luci Dubrovnik rade sve kako bi privukli aviokompanije pa je, među ostalim, za 68 posto samnjena naknada za transport putnika.

Kako je digitalni marketing budućnost potvrdio je i Nino Dubretić, predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja za Dubrovnik. Last minute rezervacije, nerestriktivne police, beskotaktni check-in, produljenje boravka turista i nove cijene ono je što će, kaže, obilježiti sezonu pred nama. Svojim kolegama savjetovao je strpljenje jer ćemo se od sada morati naviknuti na činjenicu da će rezervacije stizati sedam dana prije dolaska posjetitelja. Također, njihov će se ostanak produljiti te se shodno tome treba formirati nove cijene za goste kao što su digitalni nomadi. Za njih pretpostavlja da će u razdoblju srpnja, kolovoza i rujna biti na razini predsezone, a neophodno im je osigurati i parking jer će u razdoblju pred nama turisti više nego ikad na destinaciju stizati vlastitim prijevoznim sredstvom.

Iz Službe za gospodarstvo Dubrovačko neretvanske županije, obveze iznajmljivača u svezi Zakona o ugostiteljstvu predstavila je voditeljica Stane Đivanović, a predsjednica Županijske komore Dubrovnik, Nikolina Trojić, osvrnula se na različite cikluse koji su se događali u turizmu od 2019. godine do danas, načinu pozicioniranja Dubrovnika te važnosti individualnog marketinga i promocije destinacije od strane svakog dionika u turizmu.

Pročitajte još

STRUČNJACI ODGOVARAJU Je li nas pandemija koronavirusa zauvijek promijenila?

Dulist

POZNATI PRIMORAC O PANDEMIJI Milić: Ekstraporez na dobit od korone bio bi pravedan

Dulist

PROVJERILI SMO Zašto je kroz Čilipe u uskršnjem tjednu prošlo upola manje putnika nego kroz splitsku zračnu luku?

Iva Dedo

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija