Jim Carrey, Tyler, the Creator, Lil Wayne, Swedish House Mafia, OPN, Quincy Jones… Zvuči kao da je netko u bunilu nasumce nabacio imena na komad papira, ali to je manje-više popis suradnika na novom albumu kanadskog superstara The Weeknda, pravog imena Abel Tesfaye. On je ‘Dawn FM’, svoj peti studijski album, osmi ako računamo (a trebali bismo) nastupnu mixtape trilogiju iz 2011., najavio Instagram objavom 1. siječnja 2022. i tako postao prva dobra glazbena vijest nove godine, godine od koje mnogi opečeni iskustvom 2021., opravdano, nemaju velika očekivanja.
‘Zora’ je njegov prvi uistinu pandemijski album jer je prethodnik, mega uspješan ‘After Hours’, objavljen na samom početku globalnog ‘zatvaranja’. Iako su Weekndove glazbene boje prije tmurne, nego prpošno vedre, ‘Dawn FM’ pronosi optimizam i priželjkuje izlazak iz ovog kaotičnog razdoblja (Abel je na omotu prikladno prikazan kao postarana verzija samog sebe) koje češće, nego rjeđe podsjeća na epizodu distopijske serije ‘Black Mirror’. Album je kreativno realiziran kao programski sadržaj imaginarne radijske stanice. ‘Bili ste u mraku predugo, vrijeme je da izađete na svjetlost’, na samom početku će kao radijski voditelj Jim Carrey, sunarodnjak Weeknda, čije naracije otvaraju i zatvaraju album. ‘Dawn FM’ najavljen je u kolovozu 2021. singlom ‘Take My Breath’, napisanim u švedsko-kanadskom partnerstvu s istim timom zaslužnim za megahitove ‘Blinding Lights’ i ‘Save Your Tears’. Pjesmom dominiraju sintisajzeri maznuti direktno iz 1980. i izvrsno bi se uklopila u soundtrack Netflixove uspješnice ‘Stranger Things’.
Srećom, na albumu je, umjesto editirane, zadržana u originalnoj šestominutnoj verziji od kojih uvodna minuta i 30 sekundi reciklira disko klasik ‘Supernature’ francuskog hitmejkera Cerronea, u istoj mjeri u kojoj je prije dvije godine ‘Blinding Lights’ posuđivao od ‘Take On Me’ norveške grupe A-ha. Već u prvim taktovima ‘Gasoline’ isplivavaju utjecaji synth-pop legendi Depeche Mode. Provlače se na nekoliko mjesta, a najmanje su skriveni u ‘Don’t Break My Heart’ i dijelom u ‘Sacrifice’. ‘Out of Time’ reminiscira zvuk sporijih trenutaka s ‘Off the Wall’ (1979), prvog velikog albuma Michaela Jacksona i prvog od tri remek djela koje je za Kralja popa producirao Quincy Jones. Taj, danas 88-godišnji skladatelj, producent, aranžer i sveglazbeno božanstvo, na ‘Dawn FM’ gostuje sa spoken word ispovijesti o očinstvu i obiteljskoj tragediji, a koja služi kao uvod u spomenutu pjesmu.
Inače, Weekndova opsjednutost Jacksonom poznata je još otkada je mladi R&B autor iz Toronta, ovijen u misteriju i anonimnost, promovirao libertarijanizam i bio senzacija samo u tekstovima trendovskog Pitchforka. Svoj treći mixtape u godinu dana ‘Echoes of Silence’ otvorio je obradom ‘Dirty Diana’. U ‘Can’t Feel My Face’ iz 2015. posve je skinuo estetiku Michaela Jacksona i na njenom primjeru najbolje se vidi koliki je put Abel Tesfaye prevalio od dana kada je semplirao Siouxsie and the Banshees i pjevao isključivo o svim nijansama dekadencije u najeksplicitnijem R. Kelly/Prince maniru. Te pjesme, koja je 2015. bila legitimni hit i nesumnjivo potvrdila da Weeknd uistinu ima što je potrebno da bi postao globalnom glazbenom zvijezdom, danas na Spotify stranici izvođača nema ni među deset najslušanijih jer su je naslijedile nove uspješnice.
Lakoprobavljiva ‘Less Than Zero’ još je jedna suradnja sa sveprisutnim švedskih producentima Maxom Martinom i Oscarom Holterom, najpopičniji je trenutak na ‘Dawn FM’ i sigurni budući hit. Calvin Harris jedan je od producenata ‘I Heard You’re Married’, ali je njegovo prisustvo neprimjetno jer stvar funk zvukom 80-ih ponovno zvoni na Jacksona ili, recentnije, na retro stilizacije Bruna Marsa. Axwell, Steve Angello i Sebastian Ingrosso, poznatiji kao Swedish House Mafia navedeni su kao koproducenti i koautori dvije pjesme (spomenuta ‘Sacrifice’ i ‘How Do I Make You Love Me’), ali njihov je utjecaj isto tako gotovo neprimjetan i hvala Bogu na tome jer prežvakane EDM fore koje su uništile Coldplay, Weekndu su posve nepotrebne, a svedene su tek na nekoliko taktova u ‘How Do I…’.
Najveći favoriti smješteni su u sredinu jednosatnog albuma. Stih ‘Sa mnom je vrištala kao Neve Campbell’ u ‘Here We Go…Again’ teško je povezati s Bruceom Johnstonom, diskutabilno najmanje poznatim članom Beach Boysa, čije se karakteristično vokaliziranje čuje u pozadini. ‘Best Friends’ tematizira odnose nakon prekida veze i, naravno, seks, a seks se, uz sumnju na nevjeru, opet provlači kroz baladu ‘Is There Someone Else?’. ‘Starry Eyes’ je samo ljubavna. Konačna ocjena: Kao ‘After Hours’ i ‘Starboy’ prije njega, ‘Dawn FM’ je konceptualno ostvarenje (iako je možda ispravnija usporedba s ‘Beauty Behind the Madness’). Uz njega se može odmarati i plesati, a najvažnije, svanuo je upravo u vrijeme kada treba preživjeti siječanj i ovaj film katastrofe koji, bez reklamnih blokova, gledamo dvije godine. Što je ‘nogo, ‘nogo je.
Foto: @theweeknd Twitter