Aktualno

“Živimo u neizvjesnosti!”

Nakon što smo na našem portalu objavili informaciju o masovnim otkazima hrvatskim pomorcima na norveškom brodaru Gearbulku, javio nam se čitatelj koji još uvijek ima aktivni ugovor s tom kompanijom.

Objašnjava kako je dio brodova već prešao na kineski menadžment te kako se proces primopredaje odvija kvartalno. Iduća primopredaja, procjenjuje, bit će krajem travnja pa u kolovozu.

– Kad je riječ o posadi, pretežno je riječ o Kinezima te Vijetnamcima i Indijcima. Kompanija upravlja s otprilike sedamdesetak brodova i imaju namjeru do 2013. godine maknuti sve europske posade na svojim brodovima – govori naš sugovornik.

– Još ništa službeno nisam dobio, samo to pismo namjere u obliku e-maila – govori dubrovački pomorac koji bi na more opet trebao krajem travnja, ali živi u neizvjesnosti čekajući poziv ili vjerojatnije obavijest o otkaznom roku. Ogorčen je na odnos države i sindikata.

– Mi uredno plaćamo davanja državi i našem sindikatu, a oni ništa za nas nisu poduzeli. Makar su nam mogli pomoći da nađemo posao, jer smo mi pomorci na stranim kompanijama i donosimo čisti novac u Republiku Hrvatsku. Znači, svu našu zarađenu plaću trošimo kod kuće – ističe naš sugovornik. Upozorava kako pomorci imaju zakonsku obvezu platiti porez ako na moru ne provedu 183 radna dana.

– Neki kolege se opravdano boje da neće skupiti toliko radnih dana – zaključuje naš sugovornik koji već traži angažman na drugim kompanijama.

Pročitajte još

DENIS PAVELA Prijedlog o ‘kontaktnoj zoni’ u smislu ‘tko plati – prolazi’ nije u duhu očuvanja baštine!

Mia Njavro Banić

Na Maratonu lađa sudarila se dva broda, HGSS-ovci izvlačili osobu zarobljenu u kabini

Dulist

PREKRASNA PRIČA IZ SLANOG ‘Vatrogasac Mišo Tepšić tješio je mog sina dok se bojao požara, donio mu je i slikovnicu’

Dulist

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija