Aktualno

Zašto mega jahte gorivo toče u Crnoj Gori?

shell1

Benzinske crpke na području Grada su zastarjele, malog kapaciteta i potpuno neugledne za Grad takvog imena i ranga.

Gradska uprava je spremna s rukovodstvom INA-e krenuti u  projekt rekonstrukcije postojećih crpki ili pronalaženja novih lokacija na kojima bi bilo moguće pružati bolje i kompletnije usluge – napisao je dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić Davoru Šternu, predsjedniku NO INA-e.

Gradonačelnik naime ističe kako je jedna od najslabijih usluga na području Dubrovnika, upravo opskrba građana i turista gorivom, na čemu dakle treba poraditi. Kao poseban problem Vlahušić je istaknuo osiguranje dovoljnih količina goriva svim vrstama plovila, koji svake godine u sve većem broju posjećuju naš Grad i Županiju.

– Dubrovnik je oduvijek bio i bit će destinacija za jahte i mega jahte, a broj uplovljavanja je svake godine u porastu. Poznato Vam je da velike jahte odlaze po gorivo u Italiju ili u zadnje vrijeme u susjednu Crnu Goru, gdje postoji sustav opskrbe duty-free. U takvom okruženju i Republika Hrvatska mora urediti svoje zakone da ta plovila ne odlaze nego da imaju mogućnost kupiti gorivo po sličnim cijenama i u našim vodama – piše dalje Vlahušić, prisjetivši se „Shell-a“ u Rijeci dubrovačkoj gdje, dakle, postoji mogućnost opskrbe i najvećih jahti, a također već postoje INA-ine instalacije i spremišta
za gorivo.

– Treba samo urediti obalu, modernizirati postojeće kapacitete i što je najvažnije, ishoditi od Vlade RH dozvole da se može trgovati na isti način kao i kod naših jadranskih susjeda – napisao je Vlahušić Šternu, osvrnuvši se i na postojeće crpke na Orsanu i u ACI marini koje bi se mogle zadržati za manja plovila.

– Za vašu informaciju u izradi su planovi za proširenje ACI marine i to isključivo za vezove mega jahti. Planira se i nova marina u gruškom akvatoriju, također za velike jahte. Ne želimo vjerovati da će svi ti brodovi morati ići po gorivo u Crnu Goru te da Vlada RH uz vašu i našu pomoć i inicijativu neće donijeti prihvatljive zakone u interesu gospodarstva i građana koji žive na ovom području – zaključio je Vlahušić.

Poznato Vam je da velike jahte odlaze po gorivo u Italiju ili u zadnje vrijeme u susjednu Crnu Goru, gdje postoji sustav opskrbe duty-free. U takvom okruženju i Republika Hrvatska mora urediti svoje zakone da ta plovila ne odlaze nego da imaju mogućnost kupiti gorivo po sličnim cijenama i u našim vodama – gradonačelnik

A Davor Štern istaknuo je kako se slaže sa svim navodima gradonačelnika, te je dopis proslijedio predsjedniku Uprave INA-e.
Navodi kako je INI svakako u interesu unaprijediti poslovanje i povećati prihode iz prodaje goriva za sve veći broj brodica i jahti koje plove dubrovačkim akvatorijem. No, istaknuo je kako zbog zakonskih propisa u RH nije dozvoljena prodaja goriva bez PDV-a brodovima pod stranom zastavom koji ne vrše komercijalnu djelatnost u hrvatskim vodama.

– Time se takvi brodovi, koji u pravilu troše i kupuju velike količine robe šalju u nabavu goriva u Crnu Goru, čime se šteti interesima INA-e i konačno hrvatskog proračuna – poručio je Štern, uvjeren da će se zajedničkim naporima pronaći način da se takva nelogičnost otkloni.

Pročitajte još

‘TKO TJERA HRVATSKE GRAĐANE NA PERIFERIJU?’ Udruga Glas poduzetnika o visokim cijenama na Adventu

Dulist

ADVENT U PRIMORJU Radionica izrade božićnih kolača u Franjevačkom samostanu

Dulist

SUTRA OD 9 Dubrovački vatrogasci najavili vatrogasne vježbe na ovim adresama

Dulist