Aktualno

Zašto mega jahte gorivo toče u Crnoj Gori?

shell1

Benzinske crpke na području Grada su zastarjele, malog kapaciteta i potpuno neugledne za Grad takvog imena i ranga.

Gradska uprava je spremna s rukovodstvom INA-e krenuti u  projekt rekonstrukcije postojećih crpki ili pronalaženja novih lokacija na kojima bi bilo moguće pružati bolje i kompletnije usluge – napisao je dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić Davoru Šternu, predsjedniku NO INA-e.

Gradonačelnik naime ističe kako je jedna od najslabijih usluga na području Dubrovnika, upravo opskrba građana i turista gorivom, na čemu dakle treba poraditi. Kao poseban problem Vlahušić je istaknuo osiguranje dovoljnih količina goriva svim vrstama plovila, koji svake godine u sve većem broju posjećuju naš Grad i Županiju.

– Dubrovnik je oduvijek bio i bit će destinacija za jahte i mega jahte, a broj uplovljavanja je svake godine u porastu. Poznato Vam je da velike jahte odlaze po gorivo u Italiju ili u zadnje vrijeme u susjednu Crnu Goru, gdje postoji sustav opskrbe duty-free. U takvom okruženju i Republika Hrvatska mora urediti svoje zakone da ta plovila ne odlaze nego da imaju mogućnost kupiti gorivo po sličnim cijenama i u našim vodama – piše dalje Vlahušić, prisjetivši se „Shell-a“ u Rijeci dubrovačkoj gdje, dakle, postoji mogućnost opskrbe i najvećih jahti, a također već postoje INA-ine instalacije i spremišta
za gorivo.

Banner 300x250 DU 1

– Treba samo urediti obalu, modernizirati postojeće kapacitete i što je najvažnije, ishoditi od Vlade RH dozvole da se može trgovati na isti način kao i kod naših jadranskih susjeda – napisao je Vlahušić Šternu, osvrnuvši se i na postojeće crpke na Orsanu i u ACI marini koje bi se mogle zadržati za manja plovila.

– Za vašu informaciju u izradi su planovi za proširenje ACI marine i to isključivo za vezove mega jahti. Planira se i nova marina u gruškom akvatoriju, također za velike jahte. Ne želimo vjerovati da će svi ti brodovi morati ići po gorivo u Crnu Goru te da Vlada RH uz vašu i našu pomoć i inicijativu neće donijeti prihvatljive zakone u interesu gospodarstva i građana koji žive na ovom području – zaključio je Vlahušić.

Poznato Vam je da velike jahte odlaze po gorivo u Italiju ili u zadnje vrijeme u susjednu Crnu Goru, gdje postoji sustav opskrbe duty-free. U takvom okruženju i Republika Hrvatska mora urediti svoje zakone da ta plovila ne odlaze nego da imaju mogućnost kupiti gorivo po sličnim cijenama i u našim vodama – gradonačelnik

A Davor Štern istaknuo je kako se slaže sa svim navodima gradonačelnika, te je dopis proslijedio predsjedniku Uprave INA-e.
Navodi kako je INI svakako u interesu unaprijediti poslovanje i povećati prihode iz prodaje goriva za sve veći broj brodica i jahti koje plove dubrovačkim akvatorijem. No, istaknuo je kako zbog zakonskih propisa u RH nije dozvoljena prodaja goriva bez PDV-a brodovima pod stranom zastavom koji ne vrše komercijalnu djelatnost u hrvatskim vodama.

– Time se takvi brodovi, koji u pravilu troše i kupuju velike količine robe šalju u nabavu goriva u Crnu Goru, čime se šteti interesima INA-e i konačno hrvatskog proračuna – poručio je Štern, uvjeren da će se zajedničkim naporima pronaći način da se takva nelogičnost otkloni.

Pročitajte još

MOKOŠICA PRVI PUT PROSLAVILA SV. GAŠPARA ‘Misu je doživljavao kao nešto veličanstveno’

Dulist

GORDAN BOSANAC ‘Šuica je prekršila kodeks ponašanja, mora se suočiti sa sankcijama

Dulist

ISPUCALI STUPOVI PELJEŠKOG MOSTA Stručnjaci tvrde kako sigurnost prometa nije ugrožena

Dulist