Aktualno

“Za Maestrale vlada veliki interes investitora”

splendid davorko obuljen 01

Hoteli Maestral posljednja su neprivatizirana hotelska kuća na dubrovačkom području. Iza Maestrala su tri neuspješna pokušaja pronalaska novog vlasnika, no interesa za kupnju ne nedostaje.

O novom natječaju za privatizaciju, ali i turističkoj sezoni koja je za nama porazgovarali smo s predsjednikom Uprave Hotela Maestral, Davorkom Obuljenom.

S obzirom da je ministar turizma Veljko Ostojić upravo u Dubrovniku izjavio kako je sezona 2012. najuspješnija u povijesti Hrvatske, kakve su rezultate ostvarili Hoteli Maestral?
– I Hoteli Maestral se ove godine mogu pohvaliti zavidnim rezultatima. U razdoblju siječanj-rujan ostvarili smo 6% veći prihod u odnosu na prethodnu godinu, slijedom kojega se brutto operativna dobit povećala za 13%, a netto dobit za 22%. Pritom je najviše porastao izvanpansionski prihod, za gotovo 20%, tako da je ostvarenje u tom segmentu na razini iz rekordne, predkrizne, 2008. godine.

Koji je najuspješniji hotel Vaše grupacije?
– Najuspješniji hotel naše grupacije je hotel Vis, za kojim i imamo najveću potražnju od strane tour operatora. U njemu, s obzirom na kapacitet, poziciju i paket usluga, možemo kombiniranjem segmenata najlakše ostvariti najbolji rezultat. Također treba naglasiti iznimno uspješno poslovanje hotela Splendid, koji s trećinom kapaciteta hotela Vis, zahvaljujući visokokvalitetnoj personaliziranoj usluzi, ima odlične rezultate, brojne pohvale gostiju i najviše ocjene kvalitete usluge.
 
Očuvanje radnih mjesta prioritet
 
Na čelu Maestrala ste već 7 i pol godina. Kako gledate na proteklo razdoblje i jeste li zadovoljni učinjenim?
– S obzirom na stanje u kojem sam zatekao hotele i vlasnika koji je imao jasnu strategiju privatizacije hotela bez prethodnog ulaganja u podizanje kvalitete objekata, iznimno sam zadovoljan da smo uspjeli poduzeće održati konkurentnim, iako su sve, ponavljam sve, konkurentske hotelske kuće podigle svoju kvalitetu smještaja. Uspjeli smo zadržati konkurentski položaj od 11% ostvarenih noćenja na području Grada Dubrovnika i unatoč krizi nismo pribjegli masovnim otpuštanjima, iako je to poslovna logika nalagala. Znamo da su upravo radnici uvelike zaslužni za tržišni položaj i uspjeh Maestrala i zbog toga nam je očuvanje radnih mjesta bilo i ostalo jedan od prioriteta.

S obzirom da je obnova Hotela Uvala bila zadnja veća investicija Maestrala, zbog čega se nije krenulo s obnovom ostalih hotela, poput primjerice Adriatica? Je li razlog u nedostatku financija ili se možda čeka novi vlasnik?
– Za obnovu hotela u skladu sa zahtjevima današnjih turista potrebna su značajna sredstava. Sukladno Statutu Hotela Maestral, sve investicije koje prelaze 25% temeljnog kapitala, što je oko 25 milijuna kuna, treba odobriti Glavna skupština (u našem slučaju AUDIO, odnosno prethodno Hrvatski fond za privatizaciju). Država je, kao većinski vlasnik koji kontrolira portfelj putem spomenutih agencija, za strateški smjer poduzeća odabrala privatizaciju bez prethodne obnove.

Iza Maestrala su tri neuspješna pokušaja pronalaska novog vlasnika. Govori li se o novom natječaju?
– Zadnji natječaj za iskazivanje interesa je bio prije 6 mjeseci i obustavljen je do izrade kompletne strategije privatizacije vlasničkog portfelja Republike Hrvatske. Prema našim saznanjima privatizacija će se dogoditi nakon izrade navedene strategije.
 
Veliki interes investitora
 
Kakva su Vaša očekivanja, odnosno što bi po Vama bilo najbolje za Hotele Maestral?
– Moram naglasiti da za Maestrale vlada veliki interes brojnih investitora. Maestralima je istovremeno potreban investitor koji će ulaganjem u podizanje kvalitete smještaja i dodatnih sadržaja povećati konkurentnost poduzeća, a samim time i rangirati Maestrale na sami vrh hotelskih kuća u Dubrovniku jer s obzirom na poziciju, tradiciju i visoko stručno osoblje tamo i pripadaju. Zbog svega toga vjerujem u svijetlu budućnost Maestrala.
 
Koja opasnost prijeti turizmu u Dubrovniku te što nedostaje dubrovačkom turizmu pročitajte u novom broju tjednika duList, koji se od srijede nalazi u prodaji.

Pročitajte još

SIGURNOST U PROMETU I PLAVI TAKSI APELIRAJU ‘Ako piješ ne vozi, samo nazovi’

Dulist

I danas stižu cisterne, neugodni mirisi i dalje u dijelu vodoopskrbne mreže

Dulist

Atlantska plovidba povlači dionice sa Zagrebačke burze

Dulist