Politika

VLAHUŠIĆ IMA ALTERNATIVU Riješimo pometne gužve novom zračnom lukom u Dubrovačkom primorju!

c andro vlahusic111

Kada ne možemo ili ne znamo potrošiti 400 milijuna eura ili tri milijarde kuna za ceste od Osojnika do zračne luke u Čilipima, riješimo prometne gužve izgradnjom nove zračne luke na Lisačkim rudinama za upola manje novaca – riječi su gradskog vijećnika Andra Vlahušića kojima se referira na ono što je napisano u samoj Studiji utjecaja na okoliš brze ceste Dubrovnik – Zračna luka Dubrovnik, a ponovljeno na javnom izlaganju iste, a to je neisplativost planirane brze ceste.

Vlahušićevo priopćenje objavljujemo u cijelosti:

Četiristo milijuna eura ili tri milijarde kuna je cijena izgradnje brze ceste od Osojnika do Čilipa, po predloženim trasama kroz Grad Dubrovnik, općinu Župa dubrovačka i Konavle. Na javnoj raspravi u Mokošici predsjednik uprave Hrvatskih cesta izrekao je navedenu brojku, a izrađivač prometne studije ponovio je istu u izlaganju na Sveučilištu u Dubrovniku. U samoj studiji napisano je, a ponovljeno na Sveučilištu u Dubrovniku, da će planirana brza cesta biti neisplativa.

Brza cesta ima tri ključne dionice: trasu kroz Rijeku dubrovačku, trasu kroz Župu dubrovačku i dvokatnu cestu galeriju u dužini od 900 metra neposredno iznad povijesne jezgre grada Dubrovnika, Svjetskog dobra UNESCO-a.

Trasu kroz Rijeku dubrovačku odbili su građani na dva javna skupa, u Mokošici i u Komolcu, a jednoglasno su im se pridružili svi dubrovački političari. Trasu kroz Župu odbili su i građani Župe na skupovima na Sveučilištu i Župi dubrovačkoj. Treći dio brze ceste, detaljni prikaz jedinstvene dvokatne prometne galerije u kilometarskoj dužini iznad Grada Svjetskoga dobra, nije od straha niti prikazan javnosti.

Ako se isključi samo jedna od ovih trasa, brze ceste nema. Pojedini političari zastupaju tezu o varijanti ceste kroz Grad Dubrovnik koja bi izbjegla cestu iznad Mokošice. To je moguća varijanta koja se nalazi u nekim planovima, ali uključuje tunel od Osojnika do Pobrežja, te most na novoj lokaciji preko rijeke Omble, duži od kilometra od Pobrežja do Nuncijate. Ova varijanta ima također prolazak brze ceste kroz Rijeku dubrovačku na području Šumeta, cca dva kilometra te dvokatnu galariju iznad Grada u dužini 900 metara.

Kako smo čuli na izlaganjima, a pročitali u studijama, ova trasa brze ceste je najjeftinija, najmanje štetna za prostor i najbrže se može izgraditi.

Slušajući javne rasprave te izjave nacionalnih, županijskih i lokalnih političara, odgovor je samo jedan: Nećemo i ne možemo odustati od izgradnje brze ceste Osojnik – Zračna luka Dubrovnik. Nismo zadovoljni trasom, jer iskra slobodnog mišljenja koja je zapaljena u Komolcu, proširila se i na Mokošicu, Župu dubrovačku i Dubrovnik. Ne možemo ići protiv JEDNOGLASNOG stava građana. Ne može ići po predloženim trasama, tražite nove. Kako će HDZ koji ima vertikalu vlasti od općina Konavle i Župa, grada Dubrovnika i Županije reći svojim ministrima i predsjedniku Vlade, nismo posao odradili dobro. Krivo vodimo postupak i donosimo loše odluke najmanje četiri godine. Vaš poklon od tri milijarde kuna, narod jednoglasno ne prihvaća. Drugi političari kreću HDZ-ovim stopama uporno ponavljajući: Hoćemo brzu cestu do Zračne luke sada i odmah.

A kako se ceste ne grade čak i kada imaš četiristo milijuna eura ili tri miljarde kuna u džepu ili na grani, onda od izgradnje brze ceste od Osojnika do Dubrovnika i Čilipa idućih godina neće biti ništa. Istina, platit ćemo nastavak javne rasprave, skupe domaće i strane konzultante, znajući očekivani ishod.

Kakav će biti promet od Dubrovnika do Čilipa idućih godina?

Prosječna vožnja od Dubrovnika do zračne luke u Čilipima tijekom ljetnih mjeseci traje oko sat vremena najvećim dijelom dana. Gužva je ove godine veća nego lani, jer se izgradila i druga faza Pelješkoga mosta, otvoreni novi trgovački centri u Župi dubrovačkoj, povećao se značajno tranzit prema Crnoj Gori i Albaniji. Idućih godina tranzit će se povećati, jer nikakvih obilaznica Dubrovnika i Župe dubrovačke nema ni u planovima. Albanija postaje jedna od najpoželjnijih turističkih zemalja na Mediteranu, zbog jeftinih cijena, nepreglednih plaža i prirodnih ljepota u unutrašnjosti. Najkraći put je opet kroz Dubrovnik i Župu dubrovačku , cestom D8.

Dogodine ćemo otvoriti zajedničko groblje na Dupcu za preko 1500 dubrovačkih i župskih obitelji. Svaki dan nekoliko sprovoda s tisućama novih automobila.

U Župi i Konavlima se ubrzano radi na obnovi Kupara, Plata, hotela u Cavtatu. Privatni smještaj svake godine raste za oko dvije tisuće ležajeva od Čilipa do Osojnika.

Kao posljedicu rasta turističkih kapaciteta u destinaciji Dubrovnik, od Čilipa do Slanoga, broj putnika u Zračnoj luci Dubrovnik, dogodine će premašiti brojke iz 2019. godine i preći tri milijuna putnika. Za koju godinu, a svakako do 2030. godine Zračna luka Dubrovnik imat će četiri milijuna putnika.

Koliko ćemo tada putovati od Dubrovnika do Čilipa? Umjesto sadašnjih sat vremena, bit ćemo sretni ako se dođe za sat i petnaest minuta.

Imamo li alternativu?

Ako se ne može ili ne zna potrošiti tri miljarde kuna ili četiristo milijuna eura novaca hrvatskih građana za naše ceste od Osojnika do zračne luke u Čilipima, možda je vrijeme za izgradnju nove zračne luke na Lisačkim Rudinama u Dubrovačkome primorju koja bi se nalazila u županijskom i općinskom prostornom planu. Zračne luke koja bi autocestom do Dubrovnika bila udaljena trideset kilometara ili 20 minuta sigurne vožnje bez gužvi. Zračne luke koja bi do Brijeste, Opuzena i Metkovića bila udaljena 25 kilometara brzom i autocestom. Zračne luke koja je smještena u središtu županije. Zračne luke koja ima hotele u Slanome već danas za smještaj posade svih zrakoplova.

I može se napraviti za dvjesto milijuna eura ili duplo manje nego što košta brza cesta Osojnik – Čilipi.

Pročitajte još

Matušić i Raguž ostaju na pozicijama državnih tajnika

Dulist

MARO KRISTIĆ I Grad Dubrovnik snosi dio odgovornosti za fijasko s kupalištem u Uvali Sumratin

Dulist

UNUTARSTRANAČKI IZBORI U HDZ-u Plenković ispunio građansku dužnost

Dulist