Politika

Vlahušić: Davanjem koncesije za cruise terminal Luci Dubrovnik država se odriče dobiti

Kandidat za gradonačelnika Dubrovnika Andro Vlahušić ispred platforme Dubrovnik – naš grad u srijedu je održao konferenciju za medije na kojoj se osvrnuo na, kako on kaže, četiri izgubljene godine u razvoju gruškog akvatorija. Vlahušić se upitao gdje su nestali planirani: novi autobusni kolodvor, trgovački centar i javna garaža s 500 mjesta, putnički i trajektni termial. Naime, sve navedeno, prema njegovim riječima, trebalo je zaživjeti još davnih dana i to pod dva uvjeta – da se nalazi u GUP-u grada te UPU-u gruškog akvatorija jer je, kako je napomenuo, riječ o području u većinskom vlasništvu države Republike Hrvatske.

Vlada RH i jest 2016. raspisala natječaj za koncesiju nad ovim područjem, no on je, podsjetio je, poništen jer s ponuditeljem Tursko-francuskim konzorcijem DICPI nisu ostvareni formalno-pravni uvjeti za sklapanje ugovora. Od tada, rekao je Vlahušić, nije se pomaklo s mjesta – nije odabran koncesionar, niti su riješeni imovinsko-pravni odnosi. Obzirom kako se njegovo obraćanje javnosti dogodilo neposredno nakon što je Grad Dubrovnik obavijestio kako je Luci Dubrovnik dodijeljena koncesija za izgradnju terminala za brodove na kružnim putovanjima, iskoristio je priliku kako bi naglasio da je ova odluka države upitna.

Kako je objasnio, riječ je o tvrtci koja je tek u 48-postotnom vlasništvu Grada Dubrovnika i 52-postotnom malih dioničara prema čemu, tumači, ispada da se hrvatska država odrekla svoje zarade od kojih, kako procjenjuje 5 do 10 milijuna kuna godišnje, u korist privatnika. Kad je već stvar na tom tragu, istaknuo je Andro Vlahušić, ‘bilo bi bolje da se država kad već ne zna što bi s ovim područjem, da ga u potpunosti prepusti na upravljanje Gradu Dubrovniku’. Na taj način, iznio je Vlahušić, grad bi imao svoju luku, a koncesija za autobusni kolodvor raspisala bi se tako da uvjete zadovoljava isključivo javni gradski prijevoznik Libertas jer će, dodao je, u slučaju ako njime bude gospodarila Luka Dubrovnik, on iznos plaćati malim dioničarima, što je po njemu ‘nelogično’.

Podsjetimo, Grad Dubrovnik jutros je objavio kako su, ‘nakon što je gradska uprava prije dvije godine završila otkup dionica Luke Dubrovnik i time potvrdila 48 posto vlasništva, započeli postupci pred Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture s ciljem izmjene odluke o koncesioniranom području i proširenju postojećeg koncesioniranog područja na područje cruise terminala’.

– Svi potrebni dokumenti za proširenje koncesijskog područja su izrađeni te je s Ministarstvom prije tjedan dana usuglašen pravni okvir proširenja koncesijskog područja. Aktivnost koja predstoji jest odluka Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik kojom će se izmijeniti koncesijsko područje i revidirati koncesija Luke Dubrovnik uz novi obuhvat, a koji podrazumijeva i područje terminala za brodove na kružnim putovanjima. Ovom odlukom Luka Dubrovnik dobiva značajno na vrijednosti. Istovremeno, nakon izgradnje terminala za brodove na kružnim putovanjima omogućava se da Dubrovnik postane home port. Slobodno možemo reći da je ovo uspješan završetak jedne priče za Luku Dubrovnik kojoj je prijetilo ozbiljno ugrožavanje poslovanja da je kojim slučajem koncesiju za terminal za brodove na kružnim putovanjima dobila druga tvrtka, a kako je to bilo zamišljeno od strane bivše gradske uprave. Takvim činom Luka Dubrovnik bi bila u poslovnim problemima, a Grad Dubrovnik bi izgubio trajno pravo upravljanja cruise turizmom! – poručili iz Gradske uprave.

blank

Na press konferenciji, Andro Vlahušić osvrnuo se i na aktualnu gospodarsku situaciju u svijetu, osobito u Italiji gdje je odlučeno kako Venecija više neće prihvaćati brodove na kružnim putovanjima koji uplovljavaju neposredno povijesne jezgre. Mnogi brodari, kazao je, izgubili su zbog toga luku koju koriste kao homeport te bi upravo ovo bila izvrsna prilika za Dubrovnik da preuzme tu ulogu. Istovremeno, naglasio je, našem gradu potrebna je vodeća osoba koja će građanima uliti nadu i optimizam o konačnom izlasku iz krize koju je prouzročila pandemija koronavirusa, ali i tko će znati iskoristiti nastale prilike za povratak turizma te upravljati brojem gostiju koji će ga posjetiti.

Pročitajte još

BURNA RASPRAVA OKO NABAVKE TRI ‘HARMONIKE’ Franković: Kupujemo ih za građane Dubrovnika. Shuttle prijevoz sad nije prioritet

Dulist

‘DOBRO SE NAVEGAVALO UNATOČ KRIZI’ ‘Prošlo’ izvršenje proračuna za 2020.

Dulist

Model javno-privatnog partnerstva za stadion u Lapadu pred vijećnicima do kraja godine

Dulist

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija