Napokon je poznat datum otvaranja Pelješkog mosta i 25 kilometara pristupnih cesta.Taj povijesni događaj zbit će se uz veliku svečanost 26. srpnja. Već neko vrijeme se govori da će most biti otvoren za promet krajem srpnja ove godine, a sad je otkriven i točan datum, piše Večernji.
Očekuje se da će na otvorenje mosta koji je spojio Hrvatsku stići u predsjednica Europske komisije Ursula Von Der Leyen te drugi europski čelnici. Službeno ime tog objekta je sukladno projektu Most Pelješac te su prekjučer s obje strane tog mosta ploče s natpisom: oznakom za most i natpisom Pelješac te i podatkom o njegovoj dužini: 2404 metara. No kolokvijalno je, otkako je začeta ideja o gradnji tog mosta, u javnosti usvojeno ime Pelješki most. Usto prema prijašnjim projektima taj most je nosio jedno vrijeme službeno ime i most kopno- Pelješac. Inače uobičajeno je da se objekti poput mostova i tunela nazivaju prema toponimima gdje se nalaze poput tunela Sveti Rok ili Mala Kapela. U javnosti se koristi izraz i Maslenički most iako je njegove službeno ime Most Maslenica.
Isto tako je primjerice i sa Čiovskim mostom koji se službeno zove Most Čiovo. U međuvremenu bilo je dosta prijedloga s raznih strana kako bi se mogao nazvati Pelješki most ili Most Pelješac. Tako su neki predlagali da se zove most Fausta Vrančića, Olivera Dragojevića, a general Ante Gotovina je primjerice predlagao da se zove most Libertas. No iz Vlade i resornog Ministarstva mora, prometa i infrastrukture su se opredijelili da se most nazove po poluotoku Pelješcu i pri tome se uvijek koristili izraz Pelješki most u službenim istupima kako vladinih dužnosnika tako i predstavnika investitora Hrvatskih cesta. Stoga će zasigurno unatoč službenom imenu, koje se navodi u projektu, i dalje se koristiti u javnosti ime Pelješki most. Zasad je dakle službeno ime tog objekta most Pelješac ili kolokvijalno Pelješki most, no moguće je da se u budućnosti neka duga Vlada ili možda i sadašnja odluči da ipak preimenuje taj najznačajniji most u Hrvatskoj. Pelješki most ili Most Pelješac prošao je tehnički pregled krajem siječnja ove godine kad se uočeni neki manji nedostaci koji su u međuvremenu uklonjeni.
Sad se čeka završetak pristupnih cesta od Duboke do Sparagovića koje gradi Strabag i dionice od Sparagovića do Prapratnog koju gradi Avax. Na potonjoj dionici već je obavljen tehnički pregled, a na ostatku pristupnih cesta taj planirano je da se taj pregled obavi do 13. srpnja. Kod Prapratnog će se nove pristupne ceste spajati na postojeće pelješke ceste dok se ne dovrši stonska obilaznica, a što se očekuje da će se dogoditi do kraja ove godine.