Aktualno

USVOJEN PLAN I PROGRAM TZ-a Što nas čeka u turističkoj 2019. godini?

tz skupstina prosinac 2018 1

Iza nas je uspješna sezona, koja je imala puno izazova, ali vjerujem da smo u konačnici uspješno i odgovorili na te izazove – rekao je gradonačelnik Mato Franković na sjednici Turističke zajednice grada Dubrovnika, na kojoj je usvojen program rada i financijski plan za 2019. godinu.

No, osvrnuo se i na sezonu 2017. kad nam se dogodio snažan negativni marketing prema destinaciji.
-Trebalo je brzo reagirati i napraviti nešto, a to je projekt Respect the City – rekao je Franković, podsjetivši ovom prilikom na početak razgovora s CLIA-om, vodećim svjetskim udruženjem kruz kompanija.

-Jesmo li u potpunosti uspjeli s onim što smo imali za cilj u 2018.? Nismo. Jesmo li krenuli korak naprijed? Mislim da jesmo, ako ništa, jesmo percepcijski. Nakon naših akcija i u suradnji s CLIA-om uslijedili su pozitivni članci o Dubrovniku – rekao je dalje gradonačelnik dodavši kako se upravljanje turizmom i održivost ne postiže preko noći.
-Veliki rezovi nisu dolazili u obzir, ali korak po korak, idemo u dobrom smjeru – rekao je i dodao kako će percepcija građana uvijek biti lošija od percepcije međunarodne turističke javnosti.

-U većini slučajeva kad imate kolonu veću od 10 auta u našem gradu nastane panika. Dobro je da znamo biti samokritični, ali moramo znati biti i realni. A to znači da kad u gradu imamo gužve, u tom trenutku naš grad radi, naše gospodarstvo raste i događa se neki ekonomski pokret unutar grada. Ne smije nam se događati potpuna blokada, što nam se ove sezone dogodilo samo jednom, ali iz toga smo naučili. Da će se nekad putovati iz Lapada do Grada 40 minuta, hoće. Ali pitam vas zar nije svugdje tako u velikim turističkim gradovima. Moramo naravno osigurati protočnost, ali pola sata nije bauk – istaknuo je Franković.

Naveo je i planove za 2019. godinu za brodove na kružnim putovanjima. Tako nam neće dolaziti istovremeno više od dva broda, koja će imati razmaknute dolaske i odlaske, a uz to kruzeri će u Dubrovnik uplovljavati svaki dan u tjednu.

-Za 2020. godinu su već izdana pravila Lučke uprave Dubrovnik, a to je da u Luci ne može biti istovremeno više od 4 tisuće gostiju s kruzera. To pravilo smo iskomunicirali s CLIA-om i upravo je 2020. godina kruna našeg dogovora. To neće u potpunosti riješiti situaciju, ali će djelomično umanjiti pritisak istovremenih gostiju – rekao je gradonačelnik napomenuvši kako će ista pravila ostati i za izletničke autobuse. Još jednom je izrazio nezadovoljstvo liberalizacijom autotaksi tržišta, a velika očekivanja po tom pitanju ima od sjednice Vlade koja će se za Festu održati u Dubrovniku.

Banner 300x250 DU 1

-Približili smo se turizmu 365 dana u godini, ali nisam siguran da mi to želimo – rekao je i kao primjer naveo da trenutno u gradu rade svega par restorana, a prije Zimskog festivala i otvaranja kućica sve je bilo zatvoreno. Pozvao je stoga ugostitelje da se međusobno dogovore tko će kad raditi, a grad će restoranima olakšati oslobađanjem od plaćanja zakupa javne površine, što je usvojeno i na Gradskom vijeću. Spomenuo je i zatvaranje prometa oko povijesne jezgre osim za stanovnike, što bi se trebalo realizirati 2020. godine, a krajem iduće godine počinje gradnja garaže iza zgrade OTP-a. Uz to, radi se i na park and ride sustavu na Pobrežju, čime će se automobili izmaknuti iz centra grada.

Program rada i financijskog plana za 2019. godinu predstavila je direktorica TZ-a Romana Vlašić, a osvrnula se i na rezultate 2018. godine.

Kad je riječ o prihodima Turističke zajednice grada Dubrovnika za iduću godinu, oni su planirani temeljem procjene ostvarenja 2018. i očekivanog povećanja osnovnih prihoda, posebno boravišne pristojbe i iznose 28,4 milijuna kuna.

Među najvažnijim strateškim ciljevima za iduću godinu spomenula je nastavak aktivnosti na kreiranju ponude i programa te realizacija projekata za daljnje oživljavanje turističkog prometa u predsezoni i posezoni. Tu su i aktivnosti za uspostavljanje novih direktnih letova s naglaskom na predsezonu i posezonu, odnosno cjelogodišnje letenje, kao i naravno promocija destinacije na sajmovima i prezentacijama te kroz udruženo oglašavanje i strateške projekte u suradnji s HTZ-om. Radit će se i dalje na realizaciji projekata razvoja selektivnih oblika turističke ponude, a među strateškim ciljevima je i organizacija studijskih putovanja za putničke agente i suradnja s domaćim i inozemni novinarima. Podizat će se razina sveukupne turističke ponude u destinaciji, osmišljavati novi proizvodi i sudjelovati u EU projektima.

Pročitajte još

Od konzumerizma do zajedništva: Rasprava o sreći i njenom doživljaju

Dulist

Posebna regulacija prometa zbog brdske auto utrke do nedjelje

Dulist

Sanitat obavlja trovanje pantagana i miševa na Elafitima, evo što trebate znati o otrovu

Dulist