Aktualno

UČITELJICA RAZREDNE NASTAVE GORDANA ROKOLJ: ‘Djeca su najveći heroji ove virtualne priče’

c Gordana Rokolj 7

Biti učiteljica u doba eksperimen­talne nastave nazvane Škola za život, poznatije kao online nastava, nije nimalo lako. Ali, ako se dobro orga­nizirate i pripremite, a uz to imate pomoć kolegica, kolega, roditelja i naravno – djece, nije toliko teško. Bolje rečeno, ‘pregrmi se’. Zna to dobro naša draga sugovornica, učiteljica razredne nastave Gordana Rokolj, koja se iz PŠ Montovjerna, njenog donedavnog ‘školskog doma’, preselila u OŠ Lapad. Mi smo učiteljicu Gordanu nazvali u subotu ujutro, računajući na to da će tada biti malo slobodnija za komen­tirati kako je biti učiteljica na online platformi i javila nam se uz veliki osmi­jeh! Nije učiteljima i profesorima lako, to znaju manje-više svi, a kako izgleda jedan virtualni školski dan, ispričala nam je za ovaj broj DuLista…
— U pogonu smo cijeli dan, svi uči­telji. Meni osobno ne pada to previše teško, jer zaista volim raditi svoj posao, a i inače uvijek radim ujutro. Jedino je drugačije što su trenutno promijenjene okolnosti pa se čovjek možda ponekad umori. Iz perspektive nas, učiteljica prvih razreda, kolegica s kojima naj­više komuniciram, čini se kako nam je napornije nego inače, ali mogu reći da sam jako zadovoljna kako smo se našle u ovim datim okolnostima – reći će nam učiteljica Gordana, koja smatra i kako su učiteljice ‘čudo’, u smislu što su sve uspjele naučiti u kratkom vre­menu, na koji način organizirati sebe, razred mališana, ali i roditelje kojima je također cijela priča nešto novo. I zai­sta jesu čudo, jer dok pričate s njome, vrijedna učiteljica ne ostavlja ama baš nikakav dojam da im je teško, naporno, da im se ne da…

Na prvom mjestu su njihova djeca
— Biti učitelj razredne nastave u ova tri protekla tjedna znači oduzimati sebi jako puno slobodnog vremena i davati velik angažman, naravno, ako želiš da priča funkcionira kako treba i da djeci bude dobro – napominje. E sad, jedna stvar je teorija, ali – kako to zapravo izgleda u praksi? I na to pitanje draga učiteljica ima spreman odgovor.
— Bilo je zamišljeno da mi, razreda nastava, imamo komunikaciju s rodi­teljima i starijim razredima razredne nastave preko WhatsAppa, Vibera te e-maila, da se tako povežemo. Kod prvašića je to vrlo specifično – oni većinom nemaju mobitele te im – po mom mišljenju – ni ne trebaju, stoga je krenulo povezivanje s roditeljima. Činilo nam se previše suhoparno slati roditeljima zadatke, napominjati im ‘ta i ta stranica’… Nikako ne bih htjela istaknuti kako je to nešto loše, samo se meni osobno činilo kao nedovoljno. Stoga smo se mi kolegice u istoj razred­noj paraleli odlučile na nešto drugo, napraviti razredne stranice putem sustava Google Sites tijekom vremena kad smo dolazile u školu bez đaka. Napravile smo stranicu svaka sebi, ali smo ipak bile tu jedna za drugu – priča nam o tome koliki je zapravo bio onaj ‘nevidljivi’ angažman svake učiteljice prije početka ‘Škole za život’. I nisu tu stale!
— Odgledale smo webinare, a ima i prekrasnih učiteljskih grupa na Face­booku gdje kolegice uistinu nesebično dijele znanje, predivno nešto pa smo se i tome posvetile. Svaki dan je webi­nar, a svi su i snimljeni da se kasnije mogu stići pregledati. Pogledale smo ih, odnosno podijelile se međusobno i – krenule raditi. Povratne informacije od roditelja su izvrsne! Drago nam je znati kako je i djeci je to zanimljivija platforma za učenje, a mogu se sta­viti i igrice, može se pogledati sve na miru… Ukratko, posložile smo ‘priču’ kako bismo mogle komunicirati i s dje­com i s roditeljima. Tu su i platforme na kojima djeca mogu izraziti svoje mišljenje, napisati poruke jedni dru­gima… – zadovoljno će dalje nastaviti ovu virtualnu priču. Ipak, bez obzira na to što je razred sad postao ‘online platforma’, zbog vrijednog rada uči­teljica on nikako nije neko ‘hladno mjesto’.

Ekrani nisu samo za igru
— Budući da su oni mali, osjetila sam nekako da nedostaju jedni drugima te da im i sama nedostajem. Smatram bitnim da osjete da smo mi tu za njih, da osjete našu blizinu i toplinu. A to što će oni nama poslati riješen zadatak je bitno radi jednog – da im daš pot­poru, ohrabriš ih da rade dalje. I njima je sve to novo i drugačije. Roditelji su tu za pomoć jer su oni jako mali, ne znaju sami otvoriti te platforme, a i s toliko malo godina ne bi trebali previše baratati tehnologijom. Po meni to nije zdravo. Ponavljam, osobno sam protiv puno tehnologije u tako ranoj dobi, ekrana… No sad su naučili nešto važno – ekrani nisu tu samo za igru, oni mogu biti dobri i za učenje! – dodat će kroz osmijeh jednu važnu lekciju iz novog doba uz, kako ističe, veliku zahvalu roditeljima na suradnji.
— Njima svakako nije lako, pogotovo roditeljima koji imaju više djece. Oni zaista trebaju posložiti dan za određi­vanje zadataka. Mi se na nivou aktiva svakodnevno dogovaramo i nastojimo ih ne opteretiti puno, sve će se stići – reći će dalje vrlo optimistično. U tom kontekstu, na sasvim drugačiji način postavljaju se i domaći radovi…
— Na domaći rad ne gledamo više kao ‘školski domaći rad’. Smatram da dječica sad doma ne trebaju napraviti onoliko koliko smo mi prije radili u školi i doma. Rad neće nigdje pobjeći. Bar ne mališanima, tu je i ‘dogodine’. Ne treba ih dodatno opterećivati. Znate, djeca su najveći heroji ove priče, jer oni su uspjeli biti organizirani, u ‘školi’, a ostati zatvoreni u kući… Izvrsno je kako su reagirali. Naravno, od doma­ćeg rada u nekom drugom smislu ne treba bježati, a i roditeljima je odlično to što im dajemo zadatke jer tako djeca imaju organiziran određeni dio dana, bez da roditelji smišljaju što i kako – reći će dalje. U tjednu smo ponavlja­nja nastave, što također smatra dobrim potezom, kako bi svi uključeni u sustav ‘Škole za život’ malo stali i sagledali što se dosad napravilo.

Uletjeli smo u ovo preko noći
— Mi prosvjetni radnici uletjeli smo u to nekako preko noći i zaista je došlo vri­jeme da malo vidimo gdje smo, da se ujednače zadaci, što je osobito teško u srednjoj školi. Ljudi nisu fizički zajedno da se dogovore, a možeš se izgubiti i u količini gradiva. Dobro je da se malo zastane, proanalizira kako će se vred­novati sve. Inače, bez obzira koliko je teško, može se naći pozitivan i mora se naći pozitivan način razmišljanja. Ovo iziskuje jako puno vremena, jer i mi doma imamo svoje obitelji, svoje živote, osim posla. Kako je rekla jedna moja kolegica: ‘Kad ne tipkam, onda razmi­šljam što ću tipkati.’ Stalno nam je glava u tome, po cijele dane pišemo, pripre­mamo, radimo… I onda uvečer sjedneš, gledaš webinare, istražuješ, ima toliko digitalnih alata i sad su svi besplatni, ali količina je velika. Ipak, ti alati su sjajni, pogotovo kad djeci želiš približiti zna­nje na zanimljiv način. Dat ću vam samo jedan primjer – loom u snimanju videa za objasniti nešto detaljnije, što im se jako sviđa. Posebno im se svidjelo to što smo se u programu Zoom, kojim trenutno baratamo, svi zajedno našli pa su se međusobno mogli vidjeti. Bili su presretni kad su ugledali prijatelje iz razreda – zato te nove tehnologije, u datoj situaciji, vrijede zlata. Toliko toga treba istražiti i naći, ali može se – i dalje je optimistična naša sugovornica, jedna od tisuću vrijednih učiteljica koje se nesebično daju u cijelu priču, bez obzira na to što jako malo dana ostavljaju za sebe. I kojima nije problem čak i subotu izdvojiti za razgovor o tome. Bez obzira na to što se neće same nazvati herojima, mi ćemo im dati taj epitet, iako je nji­hova ‘matematika’ jako jednostavne for­mule, koju će nam za kraj reći učiteljica Gordana: ‘Priča je vrlo jednostavna. Ne možemo jedni bez drugih. Jedni druge moramo uvažavati – učitelji, roditelji, a najviše djeca – te tako davati jedni dru­gima potporu i onda je to uistinu – škola za život!’.

Objavljeno u tiskanom izdanju DuLista, 8. travnja 2020.

Pročitajte još

STANJE NA IZVORIŠTU JE STABILNO Vodovod šalje dodatne cisterne u Zaton, Vrbicu i Štikovicu

Dulist

SIGURNOST U PROMETU I PLAVI TAKSI APELIRAJU ‘Ako piješ ne vozi, samo nazovi’

Dulist

I danas stižu cisterne, neugodni mirisi i dalje u dijelu vodoopskrbne mreže

Dulist