Iako je ljeto u punom naletu svoje nepodnošljivosti i bandovi preferiraju festivalske nastupe umjesto izdavanja novih albuma, posljednji lipanjski vikend donio nam je dva odlična nova izdanja – jedan fantastičan povratnički album i jedan kandidat za debitantski album godine.
Kanadska post-hardcore grupa Alexisonfire cijelu svoju dosadašnju karijeru sažela je u kratkih, ali upečatljivih sedam godina s početka tisućljeća. Momci s rijeke Niagare bili su dovoljno otkačeni da svoju grupu nazovu po porno glumici Alexis Fire, a dovoljno kvalitetni da svoju karijeru započnu kao predgrupa GWARu, Glassjawu i Juliana Theory prije izdavanja svojeg prvog, istoimenog albuma, a pjesme ‘Pulmonary Archery’ i ‘Counterparts and Number Them’ postaju instant hitovi koji im privređuju i mjesto na Hellfestu 2003. godine.
Slijede vrlo uspješni albumi ‘Watch Out’ i ‘Crisis’ koji su ih uzdigli prema vrhu piramide tada iznimno popularnog emo/ screamo žanra, s hitovima poput ‘Accidents’ i ‘This Could Be Anywhere in the World’, a kulminacija cijelog projekta jefantastičan četvrti studijski album ‘Old Crows/Young Cardinals’. Band započinje svjetsku turneju od čak 300 nastupa koja traje sve do kraja 2010. godine, a zamor materijala čini svoje i članovi grupe se miroljubivo razilaze po raznoraznim solo projektima. Nakon punih pet godina pauze ekipa se ponovno okuplja za nastupe po raznim festivalima, no tek je lipanj 2022. i peti studijski album ‘Otherness’ konačna potvrda da su pjevač George Pettit, gitaristi/pjevači Dallas Green i Wade MacNeil, basist Chris Steele i bubnjar Jordan Hastings (jedini neoriginalni član) ponovno zajedno, i da je Alexisonfire izdao još jedan genijalan album vrijedan uvrštavanja na mnoge playliste i top-liste. Iako nešto smireniji i ozbiljniji od prethodnih albuma, unikatni emo/post-hardcore stil grupe apsolutno je prepoznatljiv od prvih taktova uvodne ‘Committed to the Con’ i prateće ‘Sweet Dreams of Otherness’.
Balada ‘Sans Soleil’ mnogima će, kao meni, sigurno biti najdraža stvar na albumu, a ako ste željni još sličnih pjesama nećete pogriješiti ako uz nju na repeat stavite ‘Mistaken Information’. Odličan dvokorak za depresivno vrele ljetne noći. Za slušatelje željne malo žešćih tonova tu su ‘Survivor’s Guilt’ i ‘Reverse the Curse’, a odjavna osmo-minutna ‘World Stops Turning’ savršeno je opuštajući kraj ovog izvrsnog albuma.
No, baš kad sam mislio da je kraj lipnja rezerviran isključivo za ‘Otherness’, iz mrtvog kuta privučeni teškometalnim zvukovima napada agilniengleski kvintet RXPTRS (Raptors) sa svojim debitantskim albumom ‘Living Without Death’s Permission’. Pomalo subliminalan izbor nakon što sam proveo nekoliko dana analizirajući povratak Mars Volte na scenu, već od prvih sekundi uvodne ‘Burning Pages’ moj mozak pokušavao je smjestiti tu stvar negdje na ranije albume At the Drive-In, a prije nego sam se snašao nalijeće ‘Rock Bottom (Is a Stepping Stone)’ i shvaćam da sam poražen – ovo je album koji će dobiti istaknuto mjesto u mojoj slušaonici ovog ljeta.
Iako biste ih vizualno mogli jednostavno kategorizirati kao tipične hipstere, pjevač Simon Roach, gitaristi Ian Chadderton i Harley Watson, basist Sam Leworthy i bubnjar Mat Capper stvorili su vrhunski album na raskrižju rocka, metala, punka i hardcorea, a nastavljajući slušati ‘Dead Awake (Pretty as the Drugs We Take)’ i ‘Demons in My Headphones’ definitivno ćete se zaraziti ovim dinosaurskim virusom jer ovi Raptori su puno žešći i opasniji od bilo koje verzije filmskog serijala. ‘Let Me Die How I Want’ priča je o dignitetu eutanazije, ‘Cold Ground’ o životu nakon smrti najmilijih, a ‘Death Rattle’ ozbiljan osvrt na mentalne demone koji proganjaju svih nas ponekad.
Nakon milijuntog konsekutivnog preslušavanja ‘Living Without Death’s Permission’ imam definitivan odgovor na svako pitanje: ‘Što preporučaš za slušanje’ RXPTRS imaju pozadinu Metal Blade Records, no ipak su dovoljno nepoznati i netko bi ih mogao nehotice i propustiti. Ne dopustite si to, zadajte si zadatak da ovaj album preslušate barem jednom – jer nema ni teorijske šanse da to bude i jedini put.
Foto:
Alexisonfire – Dine Alone Records
RXPTRS – Metal Blade Records