Aktualno

TUŽNA OBLJETNICA Pet je godina od tragedije u Koločepskom kanalu

TUŽNA OBLJETNICA Pet je godina od tragedije u Koločepskom kanalu

Prije točno pet godina, 25. travnja 2017. godine u Koločepskom kanalu dogodila se velika pomorska nesreća u kojoj je život izgubilo pet osoba, a dvije se još vode kao nestale.

Riječ je o sudaru broda Danče Lučke kapetanije s gumenjakom koji je sa Šipana prema Brsečinama prevozio devet osoba. Dvije osobe su preživjele. Pomorska nesreća dogodila se u večernjim satima, u trenutku dok je službeni brod LK Dubrovnik plovio prema otoku Mljetu, gdje je bio angažiran u akciji hitnog medicinskog prijevoza pacijenta dr. Sandre Benković iz Goveđara, koji je doživio infarkt.

Na poziciji nesreće te su večeri iz mora spašene dvije osobe s manjim tjelesnim ozljedama, Viktor Markota iz Rogotina te Velimir Šetka iz Kule Norinske. U nesreći su poginuli ugostitelj Alen Perišić, Jele Kobaš i sin joj Daniel, Marina Vuletić i Berislav Bandur, dok se Bojan Stoiljković i Tomislav Belak još vode kao nestali.

Inače, početkom kolovoza prošle godine Općinsko državno odvjetništvo u Dubrovniku donijelo je rješenje o provođenju istrage protiv zapovjednika broda Danče zbog osnovane sumnje na počinjenje kaznenog djela ugrožavanje posebnih vrsta prometa, a vezano za ovu tragediju. Prema priopćenju DORH-a, on je kao zapovjednik broda upravljao motornim brodom ‘Danče’ Lučke kapetanije u Dubrovniku, krećući se iz smjera Luke Dubrovnik prema otoku Mljetu te, suprotno odredbama Pomorskog zakonika te Pravilnika o sigurnosti pomorske plovidbe u unutarnjim morskim vodama i teritorijalnom moru Republike Hrvatske, te načinu i uvjetima obavljanja nadzora i upravljanja pomorskim prometom; nije poduzeo sve radnje potrebne za sigurnost plovidbe.

Osnovano se sumnja, pisalo je u priopćenju, da nije vizualno i putem instrumenata na plovilu procijenio rizik sudara s drugim plovilom i nije brodom upravljao takvom sigurnosnom brzinom da bi mogao poduzeti pravilnu i djelotvornu radnju za izbjegavanje sudara, s obzirom na slabu vidljivost zbog noćnih uvjeta plovidbe, jakog jugoistočnog vjetra i valova te karakteristika i ograničenja radarskog sustava motornog broda ‘Danče’ i učinka stanja mora na radarsko otkrivanje i postojanje mogućnosti da mali brodovi ne budu otkriveni radarom na odgovarajućem dometu, olako smatrajući da takvom plovidbom neće izazvati opasnost za život i tijela ljudi i druge plovne objekte.

-Uslijed navedenog, osnovano se sumnja da nije na vrijeme primijetio gliser-gumenjak koji nije imao nikakvu svjetlosnu signalizaciju pa je došlo do udara prednjeg dijela motornog broda “Danče” u desni bočni dio glisera-gumenjaka.

Tragedija je potresla cijelu Hrvatsku, a tadašnja Vladina povjerenica za Dubrovnik Nada Medović proglasila je dan žalosti u Dubrovniku. Inače, ovog ponedjeljka povodom obljetnice, članovi udruge 3D+UPIOU okupit će se na Velikom mulu u Gružu u 18 sati.

-Sa sobom možete ponijeti cvijet, ružu ili vijenac te svijeće. Svatko tko želi, može reći nekoliko riječi ili tekst, pjesmu po izboru za sjećanje na stradale – istaknuli su u pozivu iz ove udruge.

Pročitajte još

[PODCAST S BARBAROM] Goran Milić: Slijedi What’s up Japan, a što mu je ‘tiha patnja’?

Barbara Đurasović

JESTE LI KUPOVALI OVU ČOKOLADICU? Iz prodaje se povlači KitKat Mini

Dulist

ČEKA VAS KULINARSKA AVANTURA Restoran 360 već sutra otvara svoja vrata!

Dulist