Hrvatska

Tko je Dubrovčanin zbog kojeg prijeti raspad vladajuće koalicije?

Kandidat za novog čelnika ekspertne skupine za provedbu kurikularne reforme državni tajnik u Ministarstvu znanosti i obrazovanja Dubrovčanin Matko Glunčić ima podršku premijera Plenkovića i HDZ-a, ali ne i koalicijskog partnera HNS-a, stranke ministrice Blaženke Divjak.

Kako pišu nacionalni mediji, Glunčić se ne uklapa u svjetonazorske stavove HNS-a, kojem je reforma obrazovanja u vrhu političkih prioriteta. Kažu, Glunčić bi vodio reformu, ali joj se istodobno protivi.

Podsjetimo, Matko Glunčić rođen je u Dubrovniku gdje je završio i srednju školu. Diplomirao je, a potom i doktorirao na Odsjeku fizike Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu u području biofizike. Zaposlen kao docent na istom odsjeku, stručno se usavršavao na Max Planck institutu za kompleksne sustave u Dresdenu, Njemačka. U početku svog znanstvenog rada proučavao je organizaciju i evoluciju genoma čovjeka i ostalih primata. Razvio je metodu koja izravno preslikava simbolički DNK-niz u frekvencijsko područje te na osnovi ove metode i algoritam za pronalaženje i analizu različitih vrsta višestrukih ponavljanja u genskom nizu.

Glunčić je bio dio ekspertne skupine za provedbu kurikularne reforme u vrijeme dok ju je vodio Boris Jokić. Tada se protivio predloženom modelu i bio jedan od žešćih kritičara reforme. U mandatu Predraga Šustara, ministra obrazovanja u kratkotrajnoj vladi Tihomira Tima Oreškovića, Glunčić je bio predložen za voditelja ekspertne skupine. a u mandatu ministra Pave Barišića Glunčić je imenovan državnim tajnikom za međunarodnu suradnju.

Premda je u više navrata isticao kako između njega i ministrice Divjak nema sukoba, zanimljivo je da se Glunčić za voditelja ekspertne radne skupine kandidirao bez konzultacija s njom, a nije se složio ni s njenom idejom da se kurikularna reforma eksperimentalno uvede u sedamdesetak škola.

Inače, Glunčić ‘potpisuje’ izjavu koja je dosta burno doživljena u medijima. Krajem 2016. godine je komentirao rezultate testa PISA 2015., najvećeg svjetskog obrazovnog istraživanja znanja i vještina učenika u dobi od petnaest godina. Na pitanje kako to da u školama imamo dvije trećine učenika koji prolaze s odličnim i vrlo dobrim uspjehom, a na istraživanjima poput PISA postižemo ispodprosječne rezultate, Glunčić je izjavio:

-U ove rezultate ulaze prosječni rezultati. Ne uzimamo samo najbolje. U nekim europskim zemljama kažu lošijim učenicima da na dan testiranja ne dođu na nastavu. Kod nas su u statistiku ušla i djeca s posebnim potrebama i nacionalne manjine. Uzimamo sve zajedno unutra.

Kad je nakon ove izjave tražena njegova ostavka Glunčić se ispravio:
-Nespretno sam se izrazio i moje su riječi izazvale negativne konotacije, a što mi nikako ni u kojem slučaju nije bila namjera. No, to ne umanjuje nepromišljenost izjave pa se ovom prilikom još jednom ispričavam cjelokupnoj javnosti ako sam svojom izjavom nekoga uvrijedio.

Pročitajte još

Naša ‘osobna’ proglašena jednim od najljepših identifikacijskih dokumenata

Dulist

Trgovci će birati 16 radnih nedjelja, iznimka su određeni prodajni objekti

Dulist

Vlada: Besplatni školski obroci za 311 tisuća učenika

Dulist

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija