Aktualno

Stiže vam paket iz Kine? Mogli biste se načekati

kontejneri teret

Pristup jeftinoj proizvodnji kod kuće dao je kineskim tvrtkama prednost u inozemstvu. No to se sada pretvara u problem, jer pandemija i trgovinske napetosti remete međunarodne kanale opskrbe, piše Tportal.

Mnoga se roba ne može otpremiti, rekla je Fang Xueyu, potpredsjednica međunarodnog marketinga i generalna direktorica za Aziju i Pacifik u kineskoj tvrtki za kućanske aparate Hisense.

Troškovi otpreme kontejnera popeli su se pet puta s otprilike 3.000 dolara na čak 15.000 dolara svaki, dok im je potrebno otprilike tjedan dana da stignu u Europu, rekla je prošlog mjeseca.

Od zagušenja Sueskog kanala u ožujku do ponovnog pojavljivanja slučajeva Covida oko velikog kineskog izvoznog središta u Guangzhouu u lipnju, logistički poremećaji pogodili su globalnu trgovinu.

– Ono što imate u Europi, ono što imate širom svijeta, ne bih to nazvao kaosom, ali puno poremećaja u logističkom sustavu – rekao je za CNBC Alexander Klose, izvršni potpredsjednik inozemnih operacija u kineskom pokretaču električnih automobila Aiways.

– Tako smo morali ponovno rezervirati smjene, morali smo odgoditi smjene, jer nisu bili dostupni brodovi, nisu bili dostupni kontejneri. To je definitivno utjecalo na nas – rekao je za CNBC.

Za tvrtku koja svoje automobile proizvodi u Kini i prodaje ih u Europi, Klose je rekao da su prekidi ‘odložili neke isporuke za dva, tri mjeseca samo zato što su automobili sjedili u luci i nisu se prevozili’.

Inozemna potražnja za proizvodima iz Kine ostala je velika. Carinska uprava Kine je priopćila kako je u prvoj polovici godine izvoz u Europsku uniju porastao za 35,9 posto u odnosu na prošlu godinu na 233 milijarde dolara, dok se izvoz u SAD popeo za 42,6 posto na 252,86 milijardi dolara.

No, odgode isporuke označavaju najnoviji izazov s kojim se kineske tvrtke suočavaju u pokušaju dostizanja međunarodnih tržišta.

Od oko 3.400 kineskih tvrtki koje posluju na međunarodnoj razini, samo njih oko 200 ostvaruje više od milijardu dolara prodaje u inozemstvu, rekao je James Root, partner u konzultantskoj tvrtki Bain.

Kineske multinacionalne kompanije vjerojatno ponovno otkrivaju ono što već dugo znaju. Njihove najbolje mogućnosti za rast su pred njima. A to je i generalna strategija kineske države – okrenuti se vlastitom tržištu.

Kina je drugo najveće gospodarstvo na svijetu, a mnogi ekonomisti predviđaju da će nadmašiti SAD i postati najveće u sljedećih nekoliko godina.

Logistički izazovi znače da će se kineske tvrtke dalje pokušati širiti na međunarodnim tržištima. Tvrtke za e-trgovinu grade ili iznajmljuju skladišni prostor u blizini kupaca u Europi, pa prodavači mogu unaprijed otpremiti proizvode za skladištenje. Kad kupac naruči, proizvod samo treba putovati iz obližnjeg skladišta, a ne preko kontinenta.

Podaci kineskog Ministarstva trgovine ukazuju na to da su kineske tvrtke izgradile oko stotinu novih skladišta u inozemstvu u prvoj polovici ove godine, nakon povećanja od 800 prošle godine. Kineske tvrtke traže i druge načine za uspostavu svoje prisutnosti na inozemnim tržištima.

Sljedeće godine AliExpress planira udvostručiti svoje osoblje u Francuskoj, Španjolskoj i Italiji.

Primjerice, Hisense (vlasnik Gorenja) planira dodatne akvizicije i izgradnju više tvornica u različitim zemljama jer carine poskupljuju prodaju proizvoda iz Kine na nekim tržištima, poput SAD-a.

Pročitajte još

TATE OPET U AKCIJI Pokažimo 14-godišnjem Dariu da smo svi uz njega, da se vrijedi boriti!

Dulist

Vrbica, Štikovica i Zaton i danas se opskrbljuju vodom cisternama

Dulist

‘TIKTOKERI SU OZBILJNI POSLOVNI LJUDI’ Nina Skočak i Dario Marčac u novoj Špici s Macanom

Dulist