Politika

SLAŽETE LI SE? Srđevci imaju odgovor kako dovesti turiste u Grad

jadrolinija102

Tražimo interventni povratak dužobalne brodske linije Rijeka – Dubrovnik koja bi već u svibnju krenula s plovidbom, a tjedno bi mogla dovoditi 2-3 tisuća gostiju i približiti jug Hrvatske emitivnim tržištima koja su na 3-5 sati od Rijeke – pišu u svom priopćenju iz stranke Srđ je Grad, a kojeg prenosimo u cijelosti.

‘Ususret sjednici Županijske skupštine bilo je za očekivati da će bar na posljednjoj sjednici aktualna vlast ponudi ti konkretne inicijative i mjere koje bi pomogle boljim rezultatima u nadolazećoj sezoni. Mjere koje bi ponudile optimizam i bile izvan standardnih okvira prepisivanja rješenja s državne razine.
U situaciji kad je vrlo neizvjestan broj rotacija u zračnom prometu i kada ne znamo kada će uopće započeti let jeti čarteri i niskobudžetni avio-prijevoznici, bilo bi nužno pokrenuti inicijativu koja nam može otvoriti novi prometni pravac kojim bi turisti dolazili na jug Hrvatske. Već i vrapci na grani cvrkuću kako je Dubrovnik s okoli com izrazita avio-destinacija i kako ovisimo o broju zrakoplovnih linija. Upravo nas je to učinilo najranjivijim u ovim izazovnim vremenima, kad svjetsko gospodarstvo uspostavlja nove principe funkcioniranja.
Na nove izazove treba odgovoriti novim idejama, brzim rješenjima za spas ove sezone, a dugoročno moramo razmišljati o promišljenim potezima za poboljšanje situacije u budućim sezonama. Mi možemo ponuditi sig urnosni aspekt, ali trebamo i nove pravce dolaska gostiju na jug Hrvatske.
Stoga jedno od interventnih rješenja vidimo u hitnom uvođenju dužobalne brodske linije Rijeka – Korčula – Dubrovnik, koja bi već u svibnju započela s plovidbom. Dubrovačko – neretvanska županija ima priliku zatražiti od Vlade Republike Hrvatske hitno uvođenje ove nekoć uspješne brodske linije, kao interventne mjere koja bi s poboljšanjem epidemiološke situacije trebala amortizirati ovisnost juga Hrvatske o vrlo neizvjesnom opravku avio-prijevoza. Subvencioniranje ove linije s jakom promotivnom kampanjom u Rijeci bliskim emitivnim tržišti ma, omogućilo bi dolazak gostiju kojima je Dubrovnik sad predaleko.
Sjetimo se da je Jadrolinija nekoć za liniju Rijeka – Dubrovnik imala vrlo uspješni slogan „Odmor počinje na bro du!“ I uistinu, motoriziranim gostima iz Slovenije, Austrije, Sjeverne Italije i svima na 4-5 sati od Rijeke, odmor bi započinjao s krstarenjem Jadranom do odredišta na Korčuli, Pelješcu, Mljetu i dubrovačkoj rivijeri. Uz uvođenje subvencija na povratne karte s popustima za dulji boravak u odredištu (npr. 30% jeftinija karta za boravak 5 dana
i duže), kvalitetnom promidžbom i visokim sigurnosnim standardima prilikom ukrcaja u lukama, kakvi se planira ju i u zračnim lukama, osigurali bismo dolazak 2-3 tisuća gostiju tjedno u našu županiju.
Osmislimo li uz sve ovo i promidžbeni turistički paket s davateljima usluga smještaja kojim bi svaki 5. dan noćenja u destinaciji turistima bio gratis, ponudili bismo im povezanu uslugu subvencionirane brodske karte i dodatnog noćenja, čime bi se produljio boravak gostiju na odredištu i ostvarila veća potrošnja, a zadržala razi na cijene smještaja.
Nekadašnja Liburnija imala je kapacitet od 700-injak putnika, 93 automobila i 182 kreveta, a pri propalom pokušaju obnove ove linije 2017. godine govorilo se o brodovima kapaciteta od 1000 putnika, 150-200 automo bila i 500-800 lažajeva. Treba samo malo odvažnosti i puno angažmana kako bi se na tržištu brzo pronašli adekvatni brodovi, i pojednostavljenje procedura ugovaranja u skladu s proglašenom pandemijom.
Ne treba govoriti koliko bi povratak dužobalne linije značio za povratak optimizma među naše turističke djelat nike, a posebno i za kvalitetu života na otocima. Garantirao bi mogućnost dovođenja dodatnog broja gostiju s dužim vremenom boravka u destinaciji. A državna subvencija linije vratila bi se kroz povećanu potrošnju i veći promet u turističkom sektoru.
Osim toga, već imamo 2 milijuna kuna za promidžbu koje je TZ predvidjela potrošiti „tek tako“, ili kako nam je sinoć župan Nikola Dobroslavić objasnio: „Kako bi se oživila sezona, sustav turističkih zajednica ne može puno napraviti i ništa ne ovisi o njima. Oni nemaju prihode i čekaju što će se dogoditi. Na vijeću TZ smo odobrili 2 mil ijuna kuna koje će se uložiti na emitivnim tržištima, tek toliko da ostanemo u oku i uhu turista.”
Umjesto da „tek toliko“ budemo u oku i uhu turista koji će možda doletjeti kad avionske linije prorade, pokažimo inicijativu, pokrenimo sve uspavane resurse i udahnimo tračak optimizma u bolje turističke rezultate, koji su potrebni svim zaposlenim u turizmu, kao i svim poduzetnicima koji će teško još jednu sezonu preživjeti ako nadležni budu čekali da nam turisti „padnu s neba“.
Uz sve navedeno, recimo i to kako je trajni povratak dužobalne brodske linije dio našeg županijskog programa u poglavlju „Plavi dogovor“, kojeg smo predstavili prošlog tjedna na Lastovu. Ona je prisilno ukinuta zbog „nerentabilnosti“ 2014. godine i od tada, unatoč najavama prije nekoliko godina, nije vraćena, iako je bila riječ o tradiciji koja je kontinuirano trajala od 19. stoljeća i koju su brojni gosti smatrali najromatičnijom brodskom lini jom, a otočani žilom kucavicom o kojoj ovisi kvaliteta njihovog života. U budućnosti treba razmišljati i o ekološkim brodovima sa suvremenim pogonima koji bi se mogli financirati iz Fonda za oporavak i otpornost, koji favorizira zelene projekte, ali sad treba hitno djelovati i pronaći najbolje moguće rješenje u kratkom vremenu. Ali na muci se poznaju junaci. U sadašnjoj teškoj gospodarskoj situaciji i bremenitim epidemiološkim vremenima, inicijativa za interventni povratak ove linije, značila bi veliki povratak optimizma i potvrda vjere u bolju budućnost hrvatskog juga.
Stoga pozivamo vlast Dubrovačko – neretvanske županiju da pokaže snagu i već danas pokrene inicijativu prema Vladi RH, koja bi omogućila povratak dužobalne linije prije očekivanog početka sezone’, iznijeli su.

Pročitajte još

Igor Legaz nije na listi kandidata za predsjednika Hrvatske

Dulist

PLENKOVIĆ ‘Afektivno sam zaljubljen u Ninu kao ministricu’

Dulist

GONG ‘Oni koji ne poštuju Ustav, ne mogu biti njegovi čuvari’

Dulist