Grad

Rekonstrukcija Zagrebačke – ‘upravo kreće’!?

Rekonstrukcija Zagrebačke - 'upravo kreće'!?

Zagrebačka ulica upravo kreće s rekonstrukcijom i postavljanjem oborinske odvodnje. Radovi će trajati 90 dana, a uključuju i novu kolničku konstrukciju – odgovorili su nam iz Grada Dubrovnika na pitanje o sudbini prometnice koja svakako spada u jednu od najprometnijih u Gradu, ali i koja je kroz proteklih nekoliko godina bila česta ‘žrtva’ građevinskih strojeva.

Na naš upit zašto se toliko kasni s radovima odgovorili su nam:
– Bilo je planirano početkom 2015. godine, ali je zbog neizglasavanja proračuna propalo. Radovi nisu mogli početi ranije zbog prometnih gužvi, budući da se cijeli potez mora zatvoriti, a promet preusmjeriti preko Ulice Branitelja.

Predizborno ‘peglanje’
Podsjetimo kako je upravo Zagrebačka ulica, koju dnevno ‘gaze’ tisuće osobnih, dostavnih i taksi vozila, turističkih i gradskih autobusa te kamiona, bila jedna od najvećih ‘žrtvi’ mikroasfaltiranja, kojeg se s lakoćom može nazvati građevinskom izmišljotinom gradonačelnika Andra Vlahušića. Bilo je to u vrijeme predizborne kampanje za drugi mandat, kada su strojevi tvrtke Mikić d.o.o. iz Omišlja (kooperant tvrtke Tehnogradnja d.o.o.) gazili sve pred sobom u samo jednom cilju: do izbora mikroasfaltom ‘popeglaj’ što veću površinu cesta. Tada nam je iz Gradske uprave odgovoreno kako će ‘ukupna cijena ovisiti o broju slojeva’.
– Izrađuje se građevinska knjiga u kojoj će biti točno precizirano gdje je postavljeno koliko slojeva i po kojoj cijeni’ – rekli su nam, uz napomenu kako je postavljeno ‘oko 100 tisuća m2’ mikroasfalta. Tada smo saznali i podatak kako je cijena jednog metra četvornog mikroasfalta 36 kuna za jednoslojni, a 62 kune za dvoslojni.
Niti dva mjeseca kasnije – počelo je. U jeku turističke sezone 2013. gradska vlast odlučuje ‘izgratati’ mikroasfalt u Zagrebačkoj ulici, jer se već tada potvrdilo koliko je taj projekt zapravo bio ‘rupa bez dna’. Umjesto ‘sigurnije ceste’ dobili smo ‘brda i doline’, na mnogim mjestima i opasne po život, posebno za motocikliste. Počelo se na koncu glasnije, ali i preciznije baratati podacima o trošku mikroasfaltiranja.
– Izvedeni radovi imaju garanciju od pet godina i prema tehnologiji postavljanja ove vrste asfalta, bilo je predviđeno da će se pojaviti uočeni nedostaci na oko 5 posto postavljene površine. Na više od 100 tisuća metara kvadratnih postavljen je jedan od tri sloja mikroasfalta po ukupnoj cijeni od 4,95 milijuna kuna što će biti isplaćeno tek nakon što sve ugovorene površine budu tehnološki dovedene u primjereno stanje – istakli su iz Grada Dubrovnika.
U siječnju 2014. godine Vlahušić je najavio novi val popravaka mikroasfalta, ali i naglasio kako se Zagrebačka neće ‘peglati’, već će se za nju osmisliti novi projekt.
– Nadam se da će se do ljeta uspjeti napraviti odvodnja od Javne garaže do Kapelice. U sklopu toga će se postaviti i novi asfalt. Sve do zadnjeg detalja će biti napravljeno po studiji, i to o trošku izvođača – rekao je tada Vlahušić.

Kriva im i politika
DuList je potom u ožujku 2014. objavio detalje iz IGH-ove studije ‘Projekt obnove kolničkih konstrukcija gradskih ulica presvučenih mikroasfaltom’ koju je Grad Dubrovnik naručio koncem 2013. godine, ali ju je od javnosti skrivao ‘kao zmija noge’. Naučili smo tada kako je ‘uzrok boranja posmično tečenje mješavine ili nedovoljna povezanost slojeva’. To ‘posmično tečenje’, stajalo je u studiji, uzrokovano je ‘prevelikim opterećenjima’ zbog čega je dolazilo do miješanja slojeva i u konačnici njegova raspadanja.
Uslijedili su novi radovi na ‘sanaciji asfaltnog zastora’ (novi naziv za mikroasfalt), zbog čega je Zagrebačka bila privremeno zatvorena za promet. Već u listopadu 2014. Vlahušić je najavio raspisivanje natječaja za ‘projekt Zagrebačke ulice’, a radovi u vrijednosti milijun kuna su trebali početi u prvim danima 2015. godine.
Međutim, stigla je nova godina, a od sanacije ni ‘s’. Proračun je pao na Gradskom vijeću, gradske financije bile su mjesecima ‘na aparatima’, trošilo se samo na najnužnije. Tako je katastrofalna Zagrebačka dočekala i novu sezonu nedirnuta i opasna.
– Početkom jeseni kad opadnu gužve Zagrebačka ide u projekt. Od Ilijine glavice sve do Vatrogasaca na Pločama. Neće više biti nikakvih prepreka i konačno će biti uređena – uvjeravao nas je početkom rujna zamjenik gradonačelnika zadužen za komunalne poslove Željko Raguž.
A jesen je već mjesec dana…

Pročitajte još

POJAČANJE U LIBERTASU Stigao novi autobus

Dulist

PO MJERI GRAĐANA Tjedni pregled gradskih projekata

Dulist

OD OVOG VIKENDA Libertas ‘pojačava’ šesticu i četvrticu

Dulist