DuList INSlušni aparat

Prvi kvartal diskografske godine

Prvi kvartal diskografske godine

Prvi kvartal diskografske godine

Pravila igre su se promijenila, a format albuma kao zaokružene cjeline koja se sluša bez preskakanja od A1 do B5 sve više gubi primat u načinu kon­zumiranja glazbe.

No, to ne znači kako nedostaje dobre glazbe pa i u prvom kvartalu diskografske godine, tradici­onalno najmanje uzbudljivom. Para­doksalno, zbog gotovo nepodnošljive dostupnosti ponekad je teško odabrati izdanja kojima vrijedi posvetiti vri­jeme. Zato je tu ‘Slušni aparat’ DuLista.

Na papiru duo multi-instrumen­talista, a u stvarnosti sedmeročlani kolektiv iz Tuscona (AZ), koji uspješno suprotstavlja različite stilove uključu­jući filmsku glazbu, americana i latino utjecaje, Calexico su iznimno dobro prihvaćeni u Europi. Svoj deveti stu­dijski album ‘The Thread That Keep Us’ promovirat će ovog ljeta nastupom u Rijeci (13. kolovoza). Davno je nestao pustinjski šarm njihovih ranih albuma, no svejedno, ako ste pridošlice zvuku Calexica, ovaj album je sasvim dobro polazišno mjesto. ‘Black Coffee’ treća je suradnja američkog blues gitariste Joea Bonamasse i Beth Hart, pjevačice snažnog i promuklog barskog glasa. Blues i soul coveri u jednakoj mjeri dotiču se očiglednih i onih više kolek­cionarskih mjesta bogate povijesti ovih izvornih glazbenih žanrova. Svidjet će se svima koji svoju kavu vole crnu, jaku i gorku.

Prvi kvartal diskografske godine

Škotski rockeri Simple Minds iduće godine obilježavaju 40 godina dis­kografske aktivnosti. Iako su u eteru prisutni u prvom redu zahvaljujući svojim hitovima iz 80-ih, Jim Kerr i društvo ne pokazuju znakove posusta­janja. ‘Walk Between Worlds’ objavljen u veljači njihov je 17-ti album, a pro­movirat će ga i u Hrvatskoj, nastupom na splitskom Žnjanu 5. svibnja povo­dom blagdana sv. Duje. Kad smo se već dotaknuli Škotske vrijedi se osvrnuti na peti studijski album Franz Ferdi­nanda. ‘Always Ascending’ od početka do kraja donosi 40 minuta dobro izbru­šenog i ispoliranog synth-pop-dance-punka s iznadprosječnim pjesmama. Glasgow je dom i indie-pop miljeni­cima Belle & Sebastian, čiji je novi, deseti, studijski album ‘How to Solve Our Human Problems’ sastavljen od tri EP izdanja. ‘Extended Play’ forma nije strana bendu, koji je tijekom dvadese­togodišnje karijere izrastao u festival­sku senzaciju, a trostruko izdanje pršti kreativnošću. Ako još niste upoznati s radom B&S, nije kasno da zaronite bilo gdje u njihovu diskografiju.

Iako su u eteru prisutni u prvom redu zahvaljujući svojim hito­vima iz 80-ih, Jim Kerr i društvo ne po­kazuju znakove posustajanja

Justin Timberlake je u siječnju najavio country album da bi samo dva tjedna kasnije za prvi singl izba­cio ‘Filthy’, besraman komad elektro-funka prepisanog iz kuharice njegovog najočitijeg uzora Michaela Jacksona. Daleko od toga da je besprijekorno produciran ‘Man of the Woods’ coun­try album, ali neziherašku ambicio­znost pop superzvijezde treba pozdra­viti, iako se tu i tamo spotiče. Posebno se ističe uspjeli country-soul-gospel hibrid s Chrisom Stapeltonom u pjesmi ‘Say Something’. Ambicija je međutim narušila treći studijski album Jacka Whitea. Bivši leader White Stripesa na ‘Boarding House Reach’ malo se zaigrao studijskom pirotehnikom pa nepotrebni intemezzi i često dozla­boga iritantni zvučni efekti nepo­trebno odvlače pozornost od mate­rijala, čineći ga slabašnijim nego to ustvari jest. Snažna ‘Over and Over and Over’ kao futuristički osvrt na Led Zeppeline odlično će proći kod festi­valske publike. Iza imena U.S. Girls krije se Meghan Remy, Amerikanka na stalnom radu u Torontu. Njeno deveto izdanje, album ‘In a Poem Unlimited’ (4AD) najugodnije je izne­nađenje prvog kvartala. Žanrovski, to je aranžerski i zvučno slojevit album gdje art-pop susreće indie-disco, a šarm velikim dijelom duguje ugodnom i šaputavom glasu autorice koji neodo­ljivo podsjeća na Kylie Minogue u naj­zavodljivijem izdanju. Moby, svestrani njujorški glazbenik, D.J., producent i aktivist, albumom ‘Everything Was Beautiful, and Nothing Hurt’, četvrtim izdanjem u manje od tri godine, vra­tio je naklonost glazbene kritike. Stil­ski je to down-tempo album savršen za introspektivne i relaksirajuće pri­gode. Joan Baez je za svoj prvi album u 10 godina odabrala čak dvije pjesme Toma Waitsa, jedna od njih je naslovna ‘Whistle Down The Wind’. Ovdje 77-godišnja folk ikona prati samu sebe na gitari, a za neposrednu i intimnu atmosferu uglavnom protestnih pje­sama brine se proslavljeni producent Joe Henry.

Prvi kvartal diskografske godine

David Byrne je posljednje deset­ljeće ispunio suradnjama s Brianom Enom, Fatboy Slimom i St. Vincent, a ‘American Utopia’ prvi je samostalni album nekadašnjeg frontmena Talking Headsa nakon gotovo 15 godina. Byrne, ujedno diskograf, pisac i biciklist, ovaj put sve pjesme napisao je s Brianom Enom, a krajem lipnja album će uživo predstaviti na ovogodišnjem InMusic Festivalu (na istom festivalu nastupit će i njegova suradnica Annie Clark ili St. Vincent, koja promovira svoj izvrsni prošlogodišnji album ‘Masseduction’). Sudeći prema recentnim set listama, koje u jednakoj mjeri sačinjavaju opća mjesta s ključnih ploča Talking Headsa (1979.–1983.), nastup je to koji će obra­dovati mnoge fanove njujorškog benda, premlade da ih ulove uživo u vrijeme najveće popularnosti ili kreativnih dosega.

Pročitajte još

Revelin osvojio 25. mjesto na ljestvici Top 100 klubova DJ Maga

Dulist

Iako mu je prva godina, ‘Župski pjat’ već se može nazvati – tradicionalnim festivalom!

Dulist

[FOTO] DRŽAVNO PRVENSTVO Cavtatske mažoretke osvojile zlato i srebro!

Dulist